X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמדה לרכוש מהיהלומן התל אביבי ושותפיו האיטלקים מגרש בצומת עלית רמת גן העסקה בוטלה בשל המשבר הכלכלי העולמי העירייה לא אישרה בניית גשר למתחם הבורסה
▪  ▪  ▪
[צילום: סיון פרג´]

מנורה-מבטחים ניהלה לפני כשנתיים מו"מ לרכישת מגרש בצומת עלית ברמת גן, כדי לבנות עליו את מגדל המשרדים שלה. המגרש היה בבעלות היהלומן התל אביבי אברהם פלוק ושותפים האיטלקיים. התוכנית לא יצאה לפועל בשל המשבר הכלכלי העולמי באותה עת. לאחר הפסקת המו"מ עם קבוצת פלוק, נכנסה מנורה למו"מ על מגרש אחר, בדרך ז'בוטינסקי 23, שאותו רכשה בסופו של דבר בשבוע שעבר.
פלוק ושותפיו האיטלקים רכשו לפני שנים מגרש בדרך ז'בוטינסקי פינת ארלוזרוב (ליד תחנת הדלק) ברמת גן. תוכניתם הייתה לבנות עליו מגדל משרדים, שיימכרו או יושכרו לחברי בורסת היהלומים, מעבר לכביש. מחירי מכירה והשכרה של משרדים מצידו השני של הכביש הראשי נמוכים בהרבה ממחירי משרדים בבניין הבורסה. משרדים בודדים בבניין הבורסה מושכרים כיום בכ-100 דולר למ"ר לחודש - פי שניים עד פי שלושה, ואף יותר, ממחירי משרדים "רגילים" בתל אביב-רמת גן.
כדי לממש את התוכנית, תכננה קבוצת פלוק לבנות גשר מעל הכביש הראשי, שיחבר את המגדל המתוכנן עם בניני הבורסה. אולם עיריית רמת גן לא אישרה את הגשר.
לאחר מכן הוצע המגרש למכירה לחברת הביטוח מנורה-מבטחים, בשליטת מנחם גורביץ, המחפשת זמן ניכר מגרש למגדל משרדים. המו"מ הופסק, לאחר שהמשק העולמי נקלע למשבר הכלכלי הגדול של 2009-2008. משבר זה הביא להקפאת תוכניות בנייה ופיתוח שונות - כולל התוכנית של מנורה.
באחרונה, לאחר שהתברר שהמשק העולמי מתאושש, חידשה מנורה מו"מ לרכישת מגרש, הפעם במקום אחר באיזור, כמצוין לעיל. בשבוע שעבר סיכמה מנורה עסקה לרכישת המגרש מבעליו, סלו מנדלבאום ויחזקאל גונצ'רובסקי, ב-39 מיליון דולר. היא מתכננת לבנות עליו מגדל משרדים בן 32,500 מ"ר, בהשקעה נוספת של 55 מיליון דולר.

24 דולר למ"ר משרדים לחודש

מהנתונים דלעיל עולה, כי ההשקעה במ"ר משרדים מבונה במגדל המתוכנן תגיע ל-2,900 דולר למ"ר, כולל קרקע, בנייה והוצאות נלוות. אם מנורה תמצא לנחוץ להשכיר כמה קומות, היא תוכל לגבות 24 דולר למ"ר לחודש, לפי תשואה של 10%. נתון זה מצביע שוב על הפער הגדול בדמי שכירות בין משרדים במתחם הבורסה לבין משרדים מחוץ למתחם, במרחק קטן ממנו.

תאריך:  07/11/2010   |   עודכן:  07/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: מנורה ניהלה מו"מ לרכישת מגרש פלוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת הוועד המרכזי בלשכת עורכי הדין, עו"ד חווה מרצקי, טוענת כי המלצת הוועדה המקצועית לאשר את ההתמחות של פעיל הימין - שגויה    "העבירות הפליליות בהן הורשע מר בן-גביר מהוות עובדות שלאורן המועמד אינו ראוי לשמש עורך דין"    בן גביר מצידו טוען: מדובר ברדיפה פוליטית
איציק וולף
יו"ר הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין, עו"ד רחל תורן, שיגרה מכתב תמיכה בפרקליט הצבאי הראשי    "אין ספק, כי במעשה זה נחצו כל הקווים האדומים וכי קיימות דרכים אחרות, ראויות ולגיטימיות, להביע ביקורת או מחאה על החלטות כאלו או אחרות"
עידן יוסף
למעלה מ-600 אנשי עסקים ומנכ"לים השתתפו ביום שישי במרוץ וינגייט לעסקים
אלעזר לוין
שלושה בתי משפט אישרו את הריסתו וקבעו: "מסגד אינו מילת קסם ואינה מתירה בניה בלתי חוקית"    ראש העירייה הוציא צו הריסה נגד המסגד, ולאחר מכן חזר בו בגלל לחצים    בית המשפט: "התנהגות ראש העירייה תמוהה ובלתי סבירה"
יפעת גדות
סימנים מעידים על כך שאנשים הלכו מרחק רב כדי להשיג דגנים, למרות העבודה הקשה שנדרשה כדי להפוך אותם למשהו אכיל, רק כדי להכין מהם משקה אטרקטיבי אותו יגישו בסעודות החברתיות    הבירה יוצרה כמעט רק בחברות מסורתיות ולאירועים מיוחדים במטרה להרשים את האורחים, לשמח אותם ולשנות את גישתם לטובת המארחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il