X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש דחה תביעת פיצויים של עיתונאית לשעבר, שטענה כי התראיינה לכתבה בירחון "העין השביעית" תוך מסירת דברים "off the record" השופט: "התובעת נכשלה בהוכחת דבריה, ואף לא הוכיחה כי הוסכם שנותרת לה הזכות לדרוש כי שמה לא יוזכר"
▪  ▪  ▪
הפגיעה בפרטיות נעשתה שלא בכוונה לפגוע. העין השביעית [צילום: העין השביעית]

השופט דן מור מבית המשפט השלום בתל אביב דחה בשבוע שעבר (3.11.10) את תביעתה של עיתונאית לשעבר, שביקשה להישאר חסויה, נגד עיתון "העין השביעית" (העוסק בסקירה וביקורת של התקשורת, בחסות המכון הישראלי לדמוקרטיה), נגד עורכו עוזי בנזימן, ונגד שני כתבים שראיינו אותה לצורך כתבה על הטרדות מיניות המבוצעות נגד עיתונאיות.
הקטעים בכתבה, המבוססים על הראיון שקיים עימה אחד הכתבים, מהווים פגיעה בפרטיותה, לטענתה, ועל כן היא תבעה פיצויים בהתאם לחוק הגנת הפרטיות.
הכתבה פורסמה בינואר 2006, והתביעה הוגשה באפריל 2009, למעלה משלוש שנים לאחר הפרסום - לאחר חלוף תקופת ההתיישנות. אולם מיד לאחר הפרסום פנתה התובעת לעוזי בנזימן, במאמץ להקטין ככל האפשר את אשר לטענת התובעת מהווה פגיעה קשה בה, בעצם פרסום הדברים המיוחסים לה בכתבה, וסוכם כי שם התובעת יימחק מהכתבה שפורסמה באתר האינטרנט של העיתון. לגבי הכתבה שבדפוס, סוכם כי כבר לא ניתן לערוך כל שינוי. אולם כשנתיים מאוחר יותר, בשנת 2008, הוחלט לחדול מההוצאה לאור של הירחון בגרסתו המודפסת ולהקים במקומו אתר אינטרנט עצמי. לצרכי אתר זה נסרקו כל גליונותיו הקודמים של העיתון המודפס, כך שהכתבה, במלואה, ללא הסתרת שמה של התובעת, פורסמה באתר העיתון, והתובעת ראתה בכך פרסום נוסף, המהווה את עילת התביעה.
התובעת טוענת שכל דבריה בראיון נאמרו שלא לציטוט. הכתב טוען שהראיון היה בהסכמה, ללא שהתובעת מבקשת לשמור בסוד את שמה, או שתיאור הדברים כמפורט בכתבה נמסר לו שלא לציטוט, כאמור.
בהשתלשלות העניינים מתוארת חלופת דואר אלקטרוני בין התובעת לכתב. בה הולך ומתגלה חוסר שביעות רצונה מהאופן בו נראית הכתבה, בגרסתה המוקדמת כפי שנשלחה לה. היא אף כותבת כי "...אני מבינה שזה סגור, כך אני רוצה את זה: אינך מכניס אותי לתוך הכתבה שלך". בהמשך כתב לה: "ביקשת את זה בדקה התשעים. תראי, שוב, תנסי להיכנס לנעליים שלי...".
השופט קבע כי הדברים שמסרה התובעת לכתב הם בתחום "עניינים פרטיים", אך אינם בתחום "צנעת חייה האישיים". כמו-כן, מציין השופט כי "בא כח התובעת לא יכול היה להצביע על כל מקום... בו מודה הנתבע בהסכמתו לכך שדברי התובעת בראיון היו שלא לציטוט. גם בשיחתה של התובעת עם הנתבע 4, העורך, אין להבין מדבריו כאילו הודה נתבע 2 בפניו על התחייבות שנתן לה שדבריה יהיו 'Off the record'".
עוד צוין כי בנזימן הדגיש כי אין למרואיין כל זכות לחזור בו מדברים שאמר בראיון, אך הסכים להפריד בין הדברים, ומסר כי הוא מקבל עקרונית את טענתה שאין לפרסם דברים שנאמרו שלא לציטוט, אך אין זה מקובל עליו שהיא בדיעבד התחרטה על דבריה שנאמרו ללא הגבלה, כלומר, משתמעת הכחשה כי ידע, עובר לפרסום, שהמידע נמסר מראש שלא לציטוט. הוא אף מודה כי שמע מפי הכתב על התנגדותה לפרסום, ממש ביום מסירת הכתבה למערכת, שאז אין זה מחובתו למנוע את הפרסום - בהיעדר סיכום מראש על "סודיות" הידיעה שנמסרה.
"מסקנתי היא שהתובעת נכשלה בהוכחת טענתה על סיכום דברים, לא במפורש ולא במשתמע, כי הדברים שמסרה בראיון הנדון הינם 'שלא לציטוט', ואף לא כי הוסכם שנותרת לה הזכות לדרוש כי שמה לא יוזכר, או שהדברים שמסרה לא יופיעו כלל בכתבה", נכתב בפסק הדין.

תאריך:  08/11/2010   |   עודכן:  08/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עוזי בנזימן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טענה כי מסרה דברים "שלא לציטוט" - אך תביעתה נדחתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מהאוניברסיטה העברית הצליחו לפתח שיטה חדשה יעילה והוכיחו כי היא פשוטה וידידותית לסביבה וביכולתה להביא לצמצום משמעותי של אוכלוסיית יתושים נושאי מלריה באזורים נגועים
עופר וולפסון
עלייה נרשמה בשיעור העוני בקרב משפחות ערביות וחרדיות    שיעור הילדים העניים ל-850 אלף וגם העוני בקרב משפחות עובדות עלה    נקודת האור: תחולת העוני בקרב הקשישים ירדה ונראה כי העלייה במימדי העוני ב-2009 היא ברובה תופעה זמנית
איציק וולף
פרקליטות המדינה הודיעה על סגירת התיק לאחר שלא נמצאו בו ראיות מספיקות להגשת כתב אישום    ההחלטה בעניינו של מסר הוקדמה בשל רצון הפרקליטות לשמרו כעד תביעה במשפט
איציק וולף
כתב אישום חמור הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד פיראס אלזיאדנה ונגד נאשם נוסף שגנבו ארנקים מפועלים, איימו עליהם ועשו בהם מעשה מגונה תוך איומי נשק קר וחם
עידן יוסף
המנהלים ייבחרו על-ידי נציגי משרד החינוך, הארגונים היציגים של המורים ונציגי הרשות המקומית    בראש הוועדה יעמוד מנהל המחוז הרלוונטי מטעם משרד החינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il