X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש אגף החקירות בשירות הביטחון הכללי אמר בוועדת החוקה של הכנסת כי התיקון לחוק שמחייב הבאת עצירים להארכת מעצר יפגע באופן משמעותי בסיכול טרור ובהשגת מודיעין המשנה לפרקליט המדינה: דמוקרטיה מקשה על התמודדות בפגיעה בבטחון המדינה
▪  ▪  ▪

ראש אגף החקירות בשירות הביטחון הכללי התריע כי התיקון בחוק שימנע הארכת מעצר של חשוד בעבירות ביטחוניות שלא בנוכחותו עלול לפגוע באמצעי הסיכול והמודיעין.
מדובר בתיקון הוראת השעה בחוק סדר הדין הפלילי (עצור החשוד בעבירת ביטחון). סעיף חמש לחוק עוסק בהארכת מעצר של חשוד שלא בנוכחותו ובוטל על-ידי בית המשפט העליון.
בדיון שהתקיים בוועדת החוקה של הכנסת אמר ראש אגף החקירות כי "התיקון בחוק עלול לפגוע פגיעה משמעותית באמצעי הסיכול והמודיעין. משום שביצוע החקירה כפי שתכננו מלכתחילה משתנה".
לדבריו, יש עלייה ברורה ברמת מורכבות החקירות שנגזרות ממאפייני הטרור. עוד אמר כי יש לדעתו מקום להפריד בין הארכות מעצר לחשודים בעבירות פליליות לחשודים בעבירות ביטחוניות.
"בשנת 2009 היו 7 מקרים של הארכות מעצר של חשודים ללא נוכחותם. ביצענו בחינה של מס' מקרים ובחלקם, העילה החדשה בחוק להארכת המעצר ללא נוכחות החשוד, הייתה עשויה להזיק לחקירה", ציין.
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רחל גוטליב, אמרה כי בפרקליטות רוצים לאפשר לשב"כ לעשות שימוש בדרכי החקירה הקיימות, באיזונים שקבע בית המשפט העליון.
"אין ספק כי הדבר גורם ל'תשלום' מסוים בעבודת השב"כ", הודתה. עמיתה, המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן הוסיף כי "דמוקרטיה מקשה על התמודדות בפגיעה בבטחון המדינה".
יו"ר ועדת החוקה ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אמר בתגובה לדבריו של ניצן כי על מי שחושב שבדמוקרטיה לא צריך להלחם בטרור או להלחם בו עם ידיים קשורות מאחורי הגב, להסתכל מה קורה בארצות הברית. "הדמוקרטיה הגדולה מפעילה זה שנים רבות את מחנה גוואנטאנאמו ובית המשפט העליון לא עצר זאת", טען.
עו"ד אלקנה לייסט מהסנגוריה הציבורית הציע, להאריך את המעצר של חשודים בעבירות ביטחוניות באולם דיונים שיוקם בסמוך לבית המעצר. עוד הציע עו"ד לייסט "לסטות מסדר הדין הפלילי ולאפשר הארכת מעצר ללא נוכחות החשוד. אולם, ההודאות שייגבו מהחשוד לא ישמשו ראיות נגדו".
ח"כ רותם הגיב להצעה ואמר כי מדובר בפרס לטרור. "לא ניתן פרס לטרור. למחבלים לא מגיע פרס ישראל על גילוי פצצות", אמר.

תאריך:  08/11/2010   |   עודכן:  08/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד רותם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכיר השב"כ: תיקון בחוק יפגע בסיכול טרור
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הדמוקרטיה תנצח והאזרחים ימותו
קוסם  |  8/11/10 13:43
 
- כמה שאתה צודק... ל"ת
עצוב  |  8/11/10 14:27
 
- לדעתי אתה משקר ביודעין
יש גבול לכל תעלול  |  8/11/10 14:29
2
אמריקה אינה דוגמה לשום דבר
ירון זכאי  |  8/11/10 13:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ביהמ"ש דחה תביעת פיצויים של עיתונאית לשעבר, שטענה כי התראיינה לכתבה בירחון "העין השביעית" תוך מסירת דברים "off the record"    השופט: "התובעת נכשלה בהוכחת דבריה, ואף לא הוכיחה כי הוסכם שנותרת לה הזכות לדרוש כי שמה לא יוזכר"
יפעת גדות
חוקרים מהאוניברסיטה העברית הצליחו לפתח שיטה חדשה יעילה והוכיחו כי היא פשוטה וידידותית לסביבה וביכולתה להביא לצמצום משמעותי של אוכלוסיית יתושים נושאי מלריה באזורים נגועים
עופר וולפסון
עלייה נרשמה בשיעור העוני בקרב משפחות ערביות וחרדיות    שיעור הילדים העניים ל-850 אלף וגם העוני בקרב משפחות עובדות עלה    נקודת האור: תחולת העוני בקרב הקשישים ירדה ונראה כי העלייה במימדי העוני ב-2009 היא ברובה תופעה זמנית
איציק וולף
פרקליטות המדינה הודיעה על סגירת התיק לאחר שלא נמצאו בו ראיות מספיקות להגשת כתב אישום    ההחלטה בעניינו של מסר הוקדמה בשל רצון הפרקליטות לשמרו כעד תביעה במשפט
איציק וולף
כתב אישום חמור הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד פיראס אלזיאדנה ונגד נאשם נוסף שגנבו ארנקים מפועלים, איימו עליהם ועשו בהם מעשה מגונה תוך איומי נשק קר וחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il