X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר מעלה כי 51% מהציבור סבור כי הן המדינה והן היזמים אשר השקיעו בגילוי הגז צריכים ליהנות באופן דומה מרווחיו כרבע סבורים כי על הממשלה להלאים את משאבי הגז גם אם יועלו התמלוגים למדינה - 60% אינם סומכים על הממשלה שתשקיע אותם בצורה נכונה
▪  ▪  ▪
[צילום: משרד התשתיות]

מחצית מהציבור (51%) סבור כי הן המדינה והן היזמים אשר השקיעו בגילוי הגז צריכים ליהנות באופן דומה מרווחי הגז. כך עולה (יום ב', 8.11.10) מנתונים המתבססים על מחקר עמדות ותפישות הציבור בישראל כלפי מרבצי הגז מול חופי ישראל, והשימוש ברווחים ממרבצי הגז הללו, במידה שהגז יופק באופן מסחרי. הנתונים יוצגו בכינוס ישראל-שדרות לחברה 2010 שייערך במכללה האקדמית ספיר, אשר ייפתח מחר ויימשך יומיים.
מהנתונים עולה עם זאת כי קרוב לרבע (24%) סבורים כי על הממשלה להלאים את משאבי הגז, ואילו 14% סבורים כי על היזמים ליהנות בעיקר מרווחים. ניתן לראות מהנתונים כי קיימת תמיכה ציבורית בכוונותיה של ועדת ששינסקי, הצפויה להטיל מס חדש על הרווחים ולהעלות את גובה התמלוגים.
רוב הציבור (63%) סבור כי במידה שיופק הגז הדבר ישפיע במידה רבה עד רבה מאוד על עושרה של המדינה. רק 8% סבורים כי הדבר לא ישפיע או שישפיע במידה מועטה על עושרה של המדינה.
הציבור הישראלי מעדיף כי רווחי הגז הפוטנציאלים יועברו למען החברה ולא למען תועלתו האישית: רק 6% ציינו (כאשר נשאלו באופן מפורש) כי עם הפקת הגז יש להוריד את נטל המיסים, בעוד שרוב המשיבים ציינו כי הרווחים צריכים לשמש לצורך השקעה בתחומים שונים במדינה; הראשון בהם, במערכת החינוך (28% - בפער גדול מכל תחום אחר); לאחריהם 12% במערכות הרווחה והבריאות; 8% במערכת הביטחון; 6% בבניית תשתיות תחבורה חדשות כמו כבישים, גשרים, רכבות וכדומה; 4% בשמירה על איכות הסביבה וכן בפיתוח ההפריפריה; 3% בתחומים אחרים. 20% טענו כי יש לחלק את הכסף בין מספר תחומים.
לשאלה "האם אתה סומך על הממשלה שתשקיע את הרווחים בצורה נכונה למען האזרחים" - 60% מהציבור אינם סומכים על הממשלה שתשקיע את רווחי הגז בצורה נכונה למען האזרחים. רק רבע מהציבור סומכים על הממשלה בהקשר זה, ו-4% בלבד ציינו כי הם סומכים מאוד על הממשלה (ציינו "בטוח שכן").
נשיא כינוס ישראל-שדרות לחברה, האלוף (במיל.) עוזי דיין, סבור כי לאור הממצאים על הממשלה לקחת לידיה את השליטה על חלוקת התמלוגים ולהחליט על השימוש בהם במספר מצומצם של נושאים שבהם תתאפשר קפיצת מדרגה לטובת החברה והדורות הבאים.
המחקר נעשה באמצעות מכון 'גיאוקטוגרפיה' בשבוע הראשון של חודש נובמבר 2010, באמצעות סקר טלפוני. גודל המדגם: 500 איש, גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה היהודית במדינת ישראל.

תאריך:  08/11/2010   |   עודכן:  08/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עוזי דיין / Uzi  Dayan
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחצית מהציבור: חלוקה שווה בין יזמי הגז למדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש אגף החקירות בשירות הביטחון הכללי אמר בוועדת החוקה של הכנסת כי התיקון לחוק שמחייב הבאת עצירים להארכת מעצר יפגע באופן משמעותי בסיכול טרור ובהשגת מודיעין    המשנה לפרקליט המדינה: דמוקרטיה מקשה על התמודדות בפגיעה בבטחון המדינה
עופר וולפסון
ביהמ"ש דחה תביעת פיצויים של עיתונאית לשעבר, שטענה כי התראיינה לכתבה בירחון "העין השביעית" תוך מסירת דברים "off the record"    השופט: "התובעת נכשלה בהוכחת דבריה, ואף לא הוכיחה כי הוסכם שנותרת לה הזכות לדרוש כי שמה לא יוזכר"
יפעת גדות
חוקרים מהאוניברסיטה העברית הצליחו לפתח שיטה חדשה יעילה והוכיחו כי היא פשוטה וידידותית לסביבה וביכולתה להביא לצמצום משמעותי של אוכלוסיית יתושים נושאי מלריה באזורים נגועים
עופר וולפסון
עלייה נרשמה בשיעור העוני בקרב משפחות ערביות וחרדיות    שיעור הילדים העניים ל-850 אלף וגם העוני בקרב משפחות עובדות עלה    נקודת האור: תחולת העוני בקרב הקשישים ירדה ונראה כי העלייה במימדי העוני ב-2009 היא ברובה תופעה זמנית
איציק וולף
פרקליטות המדינה הודיעה על סגירת התיק לאחר שלא נמצאו בו ראיות מספיקות להגשת כתב אישום    ההחלטה בעניינו של מסר הוקדמה בשל רצון הפרקליטות לשמרו כעד תביעה במשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il