X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחקר הראה כי עכברים שרק נולדו והופרדו מאימהותיהם לזמן ממושך פיתחו גידולים בשדיים במהירות גבוהה פי שניים לעומת עכברים שחוו פרידה למשך תקופה קצרה או לא חוו פרידה כזו כלל
▪  ▪  ▪
גורמים סביבתיים [צילום: פלאש 90]
הליכה מהירה מורידה את הסיכון לסרטן השד
יפעת גדות
סקירה של נתונים שנאספו מקרוב ל-100,000 נשים הראתה כי נשים שהלכו הליכה מהירה לפחות שעה ביום היו בסבירות נמוכה ב-15% לפתח סרטן שד בהשוואה לנשים שהלכו פחות משעה בשבוע * נשים שהתעמלו מעט יחסית אך הגבירו את הפעילות הגופנית לאחר גיל המעבר היו בסבירות נמוכה ב-10% לפתח את המחלה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
תה ירוק - לא מועיל נגד סרטן השד

   יפעת גדות
כרובית וגזר מורידים הסיכון לסרטן השד

מחקר שנעשה בעכברים שחוו לחץ פסיכו-סוציאלי בעקבות פרידה מהאם לזמן ממושך הראה שכיחות גבוהה יותר והתפתחות מהירה יותר של גידולים סרטניים בשד, בהשוואה לעכברים צעירים שלא חוו אירוע כזה.
המחקר הראה כי עכברים שרק נולדו והופרדו מאימהותיהם לזמן ממושך פיתחו גידולים בשדיים במהירות גבוהה פי שניים לעומת עכברים שחוו פרידה למשך תקופה קצרה או לא חוו פרידה כזו כלל. התוצאות תומכות בממצאים ממחקרים אחרים שבדקו את ההשפעות שיש ללחץ ולחוויות חברתיות אחרות על התפתחות הסרטן. חקר ההשפעות הסביבתיות הקשורות להתפתחות סרטן השד מעורר עניין רב לאחרונה משום שרקמת השד מתפתחת לפני הלידה. כלומר, השינויים בסביבה ההתפתחותית, כולל השינויים בפעילות ההורמונלית עשויים להעלות את הסיכון של בעל החיים לפתח גידולים סרטניים בשד.
עד כה החוקרים, מאוניברסיטת טרנט שבפטרבורג, אונטריו, לא הבינו, או לא גילו גורמים סביבתיים הגורמים לנטייה להתפתחות סרטן שד או לכל סוג אחר של סרטן, ולכן הם חיפשו תשובות לשאלות כמו כיצד הסביבה או חווויות שונות של בעלי החיים, ושל בני האדם, משפיעים על התפקוד הפסיכולוגי, וכיצד הם משפיעים על הסיכון לפתח סרטן שד.
חוויות חברתיות הן אחד מאבני הדרך של החיים. שני מחקרים אחרים שפורסמו בכתב העת Cancer Prevention Research בשנה האחרונה חקרו את ההשפעה שיש לבידוד חברתי - לחץ פסיכולוגי נוסף - על הסיכון לסרטן שד. המחקרים השוו חיים בסביבה חברתית לעומת חיים בסביבה אינדיבידואלית ואת ההשפעות שלהם על הסיכון לפתח את המחלה. בעלי חיים נולדים וגדלים בקבוצה, לכן כשהם מבודדים כאינדיבידואלים מדובר בלחץ סביבתי.
בניגוד למחקרים אלו, המחקר האחרון נעשה כדי לבחון אם חוויות של יילודים, כולל לחץ קל עד מתון בעקבות פרידה מהאם, משפיעות על התפתחות נורמלית של השד או על הנטייה של בעל החיים לסרטן שד.
החוקרים בדקו כיצד פרידה קצרה מהאם (15 דקות ביום) או פרידה ממושכת (ארבע שעות ביום) במהלך שלושת השבועות הראשונים של הלידה השפיעו על התפתחות בלוטות שד נורמליות וסרטניות בנקבות עכברים. אלו השוו לעכברים שלא חוו פרידה אימהית כזו.
החוקרים מדדו את רמות רצפטור אסטרוגן אלפא ו-p53, רמות שנמצאו קשורות להתפתחות סרטן שד במחקר קודם עם עכברים שהגיעו לבגרות מינית. כל העכברים נחשפו לקרצינוגן (גורם מסרטן) כדי להעריך את שכיחות גידולי סרטן השד ואת מידת הפולשנות שלו.
החוקרים גילו כי 300 ימים לאחר החשיפה לקרצינוגן 53% מהעכברים שנחשפו למצב של פרידה ממושכת מהאם פיתחו גידולים סרטניים בשד בהשוואה ל-20% מהעכברים שנחשפו למצב של פרידה קצרה או כלל לא. הסרטן אצל העכברים שנחשפו לפרידה ממושכת היה גם פולשני יותר.
בנוסף, אצל עכברים שנחשפו לפרידה ממושכת, היו רמות גבוהות ב-200% של רצפטור אסטרוגן אלפא בהשוואה לעכברים שלא חוו את הפרידה, ורמות גבוהות ב-30% מעכברים שנחשפו לפרידה קצרה בלבד. לא נמצא שוני בביטוי p53 בין העכברים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  09/11/2010   |   עודכן:  09/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
געגועים לאם מעלים את הסיכון לסרטן?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הרב שלמה אבינר, מהרבנים המובילים בציונות הדתית, שלח מכתב תמיכה לרומן זדורוב אשר הורשע ברצח הנערה תאיר ראדה    "קראתי את פסק הדין שמרשיע אותך והזדעזעתי עד עומק נשמתי"    "אשתדל כמידת יכולתי להשפיע על דעת הקהל ולסייע לך"    הרב אבינר: היו כבר בעבר מקרים שבהם ישבו אנשים בכלא שנים רבות על לא עוול בכפם
עידן יוסף
נשיא ארה"ב לשעבר מגלה בספר זכרונותיו כי הורה לפנטגון לתכנן התקפה על מתקני הגרעין    חלק מיועציו העריכו שתקיפה תחזק את האופוזיציה האירנית; אחרים הזהירו מהתגברות הטרור נגד ארה"ב    סירב לבקשת אולמרט לתקוף את הכור בסוריה
עידן יוסף
שורה של הגבלות על חברות הכבלים והלוויין תקל על הלקוחות להתנתק משירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית
אלעזר לוין
הוועדה המחוזית אישרה להפקדה בניית עוד 990 דירות בהר חומה ו-320 דירות ברמות    אלפי דירות כבר נבנו בעבר בשכונות אלו    עיריית ירושלים מבהירה: תחום השיפוט והסמכות של העירייה חלים בכל שכונותיה
עידן יוסף
גילה כי שליחו של ראש-הממשלה סירב לקבל מיו"ר המשלחת הפלשתינית נייר עמדה בנימוק שקבלתו תביא לפירוק הקואליציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il