X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים הצליחו לשפר את הביצועים המתמטיים של משתתפים שקיבלו זרמים חשמליים למוח
▪  ▪  ▪
זרם קצר ביותר [צילום: AP]
מסטיק - לשיפור ציוני המתמטיקה
יפעת גדות
במסגרת מחקר: אצל תלמידים שלעסו מסטיק נראתה עליה בציונים של מבחני המתמטיקה לאחר 14 שבועות של לעיסה בכיתה ובזמן הכנת שיעורי הבית * לעיסת המסטיק נמצאה קשורה לעליה של 3% בתוצאות המבחנים * המחקר מומן על-ידי ענק המסטיקים האמריקני 'ריגלי'
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
נשים טובות במתמטיקה בדיוק כמו גברים

חוקרים מבריטניה מדווחים כי גירוי חשמלי למוח יוכל בעתיד לשמש כדי לשקם יכולות שאבדו בעקבות מחלה, ואולי אפילו לעזור לסטודנטים למדעים מדויקים לשפר את ציוני המתמטיקה שלהם.
כ-20% מהאוכלוסיה מתקשים לבצע פעולות עם מספרים. מדובר באחד מכל חמישה בני אדם שסובל מסוג מסוים של "נכות מספרית". החוקרים חיפשו אחר דרכים לגרות את המוח כדי לשפר את היכולות שלו להבין ולעבוד עם מספרים.
כשמסתכלים על שני מספרים, נניח 7 ו-2 - רוב האנשים יודעים בהרף עין, כמעט באופן אינסטינקטיבי, איזה מהם גדול יותר. המדענים, מאוניברסיטת אוקספורד, ניסו להבין מה מתרחש במוח במצב כזה ובכלל כשאנו עובדים עם מספרים.
במסגרת הפרסום האחרון של סדרת המחקרים שערכו, תיארו כיצד גירוי חשמלי למוח יכול להשפיע על התהליך. החוקרים רצו לגלות אם בזמן שנותנים לאנשים מידע מספרי ללמוד אותו, גירוי המוח ישפר את היכולת שלהם ללמוד ולפעול על-פי החומר הנלמד.
כדי לנסות ולענות על השאלה, גייסו המדענים 15 איש וחילקו אותם לקבוצות. חלק מהמשתתפים קיבלו זרם חשמלי שכוון לחלק של המוח האחראי על המטלות המתמטיות - זרם קצר ביותר. אחרים קיבלו טיפול מדומה. לאחר מכן, עברו המשתתפים בחינות כדי להעריך את היכולת שלהם לעבוד עם מספרים בעזרת סמלים במקום מספרים ממשיים.
חלק מהמשתתפים שקיבלו את הטיפול בגירוי החשמלי הראו ביצועים טובים יותר באופן משמעותי במבחנים. אחרים הצליחו הרבה פחות, בהתאם לזרם החשמלי שקיבלו.
לדברי החוקרים, הזרמים החשמליים השפיעו על הכימיה במוח בדרך שגרמה לתאי המוח להסתגל מהר יותר, מאפיין שנקרא גמישות, וזה מה שרצו בסופו של דבר החוקרים לעשות במקרים בהם אנשים סובלים מבעיות המקשות עליהם ללמוד בצורה נכונה.
סוג זה של גירוי יכול להשפיע יותר מאשר רק על הכישורים המתמטיים. חוקרים אחרים מנסים לגלות כעת כיצד ניתן יהיה להשתמש בו כדי להקל על כאב, או לשקם את יכולת הדיבור לאחר שבץ, בין היתר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  09/11/2010   |   עודכן:  09/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפרו את ציוני המתמטיקה עם זרם חשמלי למוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חלק מתכני האתר יתורגמו לערבית בהשקעה של מיליון שקל    צוות של חמישה חברי מערכת יפעיל את האתר שיכלול גם בלוגים ופורומים
איציק וולף
בית משפט השלום בירושלים יקבע הבוקר האם יוטלו מאסר על תנאי וקלון על השר לשעבר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת צחי הנגבי, שהורשע במתן עדות שקר    אם יוטל עליו קלון ייאלץ לפרוש מן הכנסת ולא יוכל להתמנות לכהונת שר במשך שבע שנים    דריכות במערכת הפוליטית
יפעת גדות
המחקר הראה כי עכברים שרק נולדו והופרדו מאימהותיהם לזמן ממושך פיתחו גידולים בשדיים במהירות גבוהה פי שניים לעומת עכברים שחוו פרידה למשך תקופה קצרה או לא חוו פרידה כזו כלל
איציק וולף
הרב שלמה אבינר, מהרבנים המובילים בציונות הדתית, שלח מכתב תמיכה לרומן זדורוב אשר הורשע ברצח הנערה תאיר ראדה    "קראתי את פסק הדין שמרשיע אותך והזדעזעתי עד עומק נשמתי"    "אשתדל כמידת יכולתי להשפיע על דעת הקהל ולסייע לך"    הרב אבינר: היו כבר בעבר מקרים שבהם ישבו אנשים בכלא שנים רבות על לא עוול בכפם
עידן יוסף
נשיא ארה"ב לשעבר מגלה בספר זכרונותיו כי הורה לפנטגון לתכנן התקפה על מתקני הגרעין    חלק מיועציו העריכו שתקיפה תחזק את האופוזיציה האירנית; אחרים הזהירו מהתגברות הטרור נגד ארה"ב    סירב לבקשת אולמרט לתקוף את הכור בסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il