X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום בירושלים קבע כי יש קלון בעבירה שבה הורשע צחי הנגבי "הקלון לא נועד להעניש את האדם אלא להגן על הגוף בו הוא מכהן" ראש הרכב השופטים היה בדעת מיעוט הנגבי ייאלץ לפרוש מן הכנסת אך אין מניעה חוקית שייבחר מחדש ואף ישמש כשר
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בית משפט השלום בירושלים קבע (יום ג', 9.11.10) כי יש קלון בעבירת עדות השקר שבה הורשע השר לשעבר ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צחי הנגבי. בעקבות פסק דין זה ייאלץ הנגבי לפרוש מן הכנסת. בדעה זו החזיקו השופטים אריה רומנוב ועודד שחם.
השופטים ציינו כי בהתאם להוראות סעיפים 42א' ו-42ב' לחוק יסוד: הכנסת, התוצאה של קביעה בשאלת הקלון מתייחסת רק לכנסת הנוכחית.
"נוכח העובדה שהמאשימה לא ביקשה להטיל על צחי הנגבי עונש מאסר לריצוי בפועל, וכיוון שלא הוטל עליו עונש מאסר לריצוי בפועל, הרי שמבחינת תנאי הכשירות הקבועים לחוק היסוד: הכנסת, אין מניעה חוקית לכך שיציג את מועמדותו לשמש כחבר כנסת בכנסת הבאה", קבעו.
עוד הוסיפו כי כיוון שבית המשפט לא הטיל על צחי הנגבי עונש מאסר, אפילו על תנאי, הרי שמבחינת תנאי הכשירות הקבועים בסעיף 6 לחוק היסוד: הממשלה, אין גם מניעה חוקית לכך שצחי הנגבי ישוב וישמש כשר.
עוד קבעו כי יוטל על הנגבי קנס בסך 10,000 שקלים או חודשיים מאסר תמורתו. נוכח הקלון שהוטל עליו הוחלט שלא להטיל עליו גם עונש של שירות לתועלת הציבור.
"כבר נקבע, כי העברתו של ראש הרשות מכהונתו קרוב לוודאי עשויה היא להשפיע על העונש שיוטל עליו: וראש רשות כי יועבר מכהונתו, ניתן להניח כי יוטל עליו עונש קל מן העונש שהיה מוטל עליו לולא הועבר מכהונתו", ציינו בפסק הדין.
עוד הוסיפו כי לא קיבלו את דרישת התביעה להטיל על הנגבי עונש מאסר על תנאי אלא רק התחייבות בסך 10,000 שקלים שלא יעבור על העבירה שעליה הורשע בשלוש השנים הקרובות.
השופט רומנוב ציין כי אופיו ותכונותיו של הנגבי אינם רלוונטיים לעניין הטלת הקלון. זאת משום שהקלון נועד להגן על הגוף הציבורי שבו הוא מכהן.
"הקלון לא נועד להעניש את האדם אלא להגן על הגוף בו הוא מכהן. המחוקק, באמצעות הקלון, ביקש למנוע פגיעה במעמדה של הכנסת אם אדם שדבק בו רבב יהיה חבר בה. המטרה היא לשמור על היגיינה ציבורית וניקיון כפיים", אמר.
השופט יואל צור, ראש הרכב השופטים שדן את הנגבי, היה בדעת מיעוט וטען כי לדעתו אין קלון במעשיו של הנגבי, אשר הורשע בבית המשפט במתן עדות שקר.
לטעמו של צור, הנגבי שילם את המחיר על עדות השקר בה הורשע בכך שלא כיהן בתפקיד מיניסטריאלי מאז שנפתחה החקירה נגדו. "הוא עבר הליך משפטי ממושך ושילם מחיר כבד, עבר תיקון ומרכין ראש בפני שלטון החוק", אמר.
חבר מפלגתו של הנגבי, ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) הגיב על פסיקת בית המשפט ואמר כי תרומתו של הנגבי לבטחון המדינה תשפיע עוד שנים רבות.
"צחי הנגבי הוא לא רק פוליטיקאי, כי אם גם חבר ומנהיג, וצר לי ברמה האישית על החלטת בית המשפט. ח"כ הנגבי הוא אחד מעמודי התווך של המנהיגות הישראלית, והוצאתו ממעגל העשייה, ולו לתקופה קצובה, תפגע לא רק בו, אלא אף בחוסנה וביכולת עמידתה של מדינת ישראל בפני אתגריה הביטחוניים הגדולים", טען שנלר.
עוד הוסיף כי לצד כיבוד גזר הדין ולטובת מדינת ישראל, הוא מייחל לראות את ח"כ הנגבי, ככל שהחוק יאפשר, כאחד האוחזים בהגה המדינה.

השופטים: בסופו של דבר נותר השקר ובשקר יש קלון

להלן עיקרי דברי השופטים בפסק הדין:
לאחר שהרוח חלפה והאבק שקע, התייצבו בפנינו העובדות במלוא פשטותן, אך גם במלוא חריפותן: נגד חבר כנסת, שר בממשלת ישראל, התנהל הליך שיפוטי. לא היה מדובר בהליך הנוגע לאחד מענייניו הפרטיים, אלא בהליך שהתברר בפני יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, שופט בית המשפט העליון, אשר עסק בתקינותם של הליכי בחירות, ואשר במוקד עניינו עמד פרסום הנוגע לאופן התנהלותו של השר במשרד עליו היה מופקד. במסגרת אותו הליך, מסר השר תצהיר שקר והעיד עדות שקר. הוא עשה זאת לאחר שהוזהר פעמיים, שאם לא יאמר אמת, יהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק. בעדותו של השר בפני יו"ר ועדת הבחירות, היה גם יסוד מתעתע, כפי שעמדנו על כך לעיל. השר לא הודה במעשה. לא לקח אחריות. לא הביע חרטה. האם יש פגם מוסרי במעשיו? האם דבק בהם קלון? האם יוכל לשוב לעבודת הכנסת כתמול שלשום כאילו לא אירע דבר?
בסופו של דבר, חרף כל הנסיבות המקלות, חרף כל הטיעונים המלומדים שהובאו בפנינו, חרף כל מערך השיקולים הרחב שהיינו מוכנים לשקול, בסופו של דבר, נותר השקר. והשקר הוא שקר, ובשקר יש קלון.
מסקנה זו מתחזקת נוכח העובדה שעדות השקר ניתנה ביחס לפעולותיו של הנגבי כשר. עמדנו בהכרעת דיננו על כך, שמעמדו של שר הוא מעמד של נאמן כלפי הציבור. ממעמד זה נובעת חובת גילוי מוגברת של שר בכל הנוגע לעניינים הקשורים לאופן בו ביצע את תפקידו, בין אם המעשים הם חלק מהגדרת התפקיד, ובין אם לאו. עדות השקר מהווה הפרה ברורה של חובה זו. יש בכך כדי להעצים את הקלון במעשים בהם הורשע הנגבי.
כפי שעמדנו על כך, השאלה העומדת בפנינו אינה רק שאלה ערכית. השאלה העומדת בפנינו נוגעת למעמדה של הכנסת, לכבודה, ליוקרתה, ולאמון הציבור הנושא אליה את עיניו, ומצפה לראות בנבחריו דוגמה ומופת של מידות טובות, תום לב ונטילת אחריות. יוצא, אפוא, כי שאלת הקלון אינה רק עניינו של הנגבי. שאלת הקלון היא גם, ואולי בעיקר, עניינה של הכנסת. היא גם, ואולי בעיקר, עניינם של חברי הכנסת. היא גם ואולי בעיקר, עניינו של הציבור כולו. שהרי הכנסת היא תמצית דמותו. נוכח תכלית החקיקה ובשים לב למטרות שהיא ביקשה להשיג, אין אנו מתקשים לומר, כי המסקנה המתחייבת במקרה שבפנינו היא, שיש לקבוע כי העבירה אותה עבר הנגבי, היא עבירה שיש עימה קלון.
אנו מחליטים, אפוא, לקבל את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה וקובעים, כי בעבירה שעבר הנגבי, יש קלון.

תאריך:  09/11/2010   |   עודכן:  09/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש קלון במעשי הנגבי
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
חנן וייס-כשרוצים להרשיע מישהו
בודאות-שקר  |  9/11/10 11:13
 
- עם תארים כשלך ומעוות את הצדק?
זה המשפט?  |  9/11/10 13:10
2
אליבא דהשופט צור עדות שקר זו
נורמה מכובדת!  |  9/11/10 11:18
3
הנגבי נבזה המעמיד פני צדיק תם ל"ת
בוזגלוביץ  |  9/11/10 11:22
4
צביעותה של מערכת משפטית
עידן סובול  |  9/11/10 11:28
 
- מהמקורות: ויקו למשפט והנה מספח
מממ  |  9/11/10 19:31
 
- אילו היה הנגבי פרקליט מחוז י-ם
עידן סובול  |  9/11/10 22:33
5
מליצי היושר לנגבי צבועים כמותו
יזראלסקי  |  9/11/10 11:29
6
וטוב שבית המשפט פסק כך
אברמיקו  |  9/11/10 11:32
 
- אתה מכבד את אבות השקרנים
צאן מרעית  |  9/11/10 15:58
7
ודובר עיריית חיפה שהורשע?!
חיפני  |  9/11/10 11:37
 
- חיפאי ולא חיפני ל"ת
צאן מרעית  |  9/11/10 16:06
8
גזירה נכונה מסר לפוליטיקאים
פועה  |  9/11/10 11:53
9
בוודאי שאין מניעה שיהיה שר.
הדיוט במשפט צדק  |  9/11/10 12:22
10
פס''ד מרשים בהגיונו ובנסוחו
ד''ר אברהם שלום  |  9/11/10 12:40
11
אות קלון למערכת המשפט!!!
אוי לנו  |  9/11/10 13:46
 
- פוסקים לפי: "טובל ושרץ בידו" ל"ת
יורמיקו  |  9/11/10 16:52
12
למרות כל המלעיזים בכל זאת
הרמן  |  9/11/10 14:25
13
תוצאה ראויה במחיר יקר מאד
איש עצוב  |  9/11/10 20:21
14
הכל בגלל משה רבנו.
אליהו חיים  |  9/11/10 20:39
15
כל ממשלות ישראל הן קלון אחד גד
קורןנאוה טבריה  |  10/11/10 05:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הממשלה הודיעה לבג"צ בשלישית על דחיית ביצוע ההחלטה להעניק פטור גורף משירות צבאי לאברכים בני 22 ומבקשת דחייה נוספת מבית המשפט
יפעת גדות
חוקרים הצליחו לשפר את הביצועים המתמטיים של משתתפים שקיבלו זרמים חשמליים למוח
עידן יוסף
חלק מתכני האתר יתורגמו לערבית בהשקעה של מיליון שקל    צוות של חמישה חברי מערכת יפעיל את האתר שיכלול גם בלוגים ופורומים
איציק וולף
בית משפט השלום בירושלים יקבע הבוקר האם יוטלו מאסר על תנאי וקלון על השר לשעבר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת צחי הנגבי, שהורשע במתן עדות שקר    אם יוטל עליו קלון ייאלץ לפרוש מן הכנסת ולא יוכל להתמנות לכהונת שר במשך שבע שנים    דריכות במערכת הפוליטית
יפעת גדות
המחקר הראה כי עכברים שרק נולדו והופרדו מאימהותיהם לזמן ממושך פיתחו גידולים בשדיים במהירות גבוהה פי שניים לעומת עכברים שחוו פרידה למשך תקופה קצרה או לא חוו פרידה כזו כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il