X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיון על תקציב ההשכלה הגבוהה והרפורמה הצפויה במערכת, אמר נציג אגף התקציבים באוצר כי בתכנית הרב-שנתית אין העלאה בתקציב המיועד לסיוע לסטודנטים ח"כ תירוש: "המדינה בונה על התלות של צעירים אחרי צבא בהורים"
▪  ▪  ▪
אין סיוע מהמדינה. סטודנטים [צילום: יח"צ]

בדיון על תקציב ההשכלה הגבוהה, קרא (יום ג', 9.11.10) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), לנציגי האוצר וראשי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), להקצות 300 מיליון שקלים מתקציב ההשכלה הגבוהה ולהעבירם לטובת סיוע לסטודנטים.
נציג אגף התקציבים באוצר, יונתן רגב, הציג את התקציב לשנים 2011 - 2012 במסגרת הרפורמה בהשכלה הגבוהה: 7.36 מיליארד שקלים ב-2011 ו-7.64 מיליארד שקלים ב-2012. מדובר בגידול משמעותי בתקציב ולדברי רגב הסיבה לכך היא תיקון רטרואקטיבי שנעשה עקב שחיקת תקציב ההשכלה הגבוהה בשנים האחרונות.
רגב אמר כי בתכנית הרב-שנתית אין העלאה בתקציב המיועד לסיוע לסטודנטים. לדבריו, המו"מ בין האוצר, המל"ג והתאחדות הסטודנטים לא צלח, וההטבות לסטודנטים בשנים הקרובות יתבססו על החקיקה בעניין בלבד. זו אושרה לפני פחות משנה ואינה קשורה לתכנית הרב-שנתית. בתשובה לח"כים על-כך שהתקציב אינו מבשר על הגברת הנגישות להשכלה הגבוהה, אמר רגב כי ועדת שוחט, שבחנה את גובה שכר הלימוד, קבעה כי זה אינו מהווה מכשול בדרך לרכישת השכלה גבוהה.
ח"כ רונית תירוש (קדימה) קבלה על דברי רגב ואמרה שהמדינה בונה על התלות של צעירים אחרי צבא בהורים. לדבריה, התרבות שמפתחים בישראל היא לומר לצעירים, שכבר בראשית דרכם יהיו נזקקים. ח"כ יואל חסון (קדימה), אמר כי "יש לנו מזל שבחברה הישראלית האקדמיה היא דבר חשוב וכולם רוצים ללמוד, כי אחרת הצעירים לא היו פונים לרכישת השכלה".
מנכ"ל המל"ג, משה ויגדור, שיבח את הרפורמה בהשכלה הגבוהה ואמר שנועדה להתמודד עם ההכפלה במספר הסטודנטים בעשור האחרון שעומד כיום על כ-250 אלף. לדבריו, המל"ג שואפת לבצע שינויים שייטיבו עם המערכת, כגון החזרת מדענים וחוקרים לארץ, שיפור היחס בין כמות אנשי הסגל לסטודנטים, כך שיפחת מ-1 ל-24 כיום ל-1 ל-20, ובעתיד יחזור למצב ששרר לפני עשור - איש סגל אחד לכל 17 סטודנטים. בנוסף, המל"ג שופאת להצערת הסגל האקדמי (בעיקר באוניברסיטאות), שעומד כיום על ממוצע גיל 56, בניגוד לסטטיסטיקות שמעידות שרוב זוכי פרס נובל ופורצי הדרך במחקר הם בסביבות גיל 40. בנוגע לסיוע לסטודנטים, אמר ויגדור שיש מערך מלגות עבור מעורבות חברתית של סטודנטים וכן מערך מלגות של תורמים מחו"ל.
ד"ר יעקב ברגמן מהאוניברסיטה העברית קבל על שיטת התגמול של מוסדות אקדמיים, בעיקר אוניברסיטאות, שמגדילות את מספרי הסטודנטים בצורה אינטנסיבית. "בכך זוכות האוניברסיטאות לתוספת תקציב על חשבון איכות ההוראה והמחקר", אמר ברגמן. לדבריו, הוא בעד השכלה גבוהה לכמה שיותר אנשים אך יש להגביל את מספרי הסטודנטים במוסדות המחקר ובכך להפנות יותר משאבים לסיוע לסטודנטים ולקידום המחקר.
סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים, שחר בוצר, אמר שבמו"מ עם האוצר והמל"ג העלו הסטודנטים דרישות לכלול ברפורמה הקלות בדיור ובתחבורה הציבורית וכי עד לרגע זה, דרישותיהם לא התקבלו. בעניין המלגות עבור מעורבות חברתית אמר בוצר, שהן אינן עונות על מלוא הצרכים, שכן במערובות חברתית, לסטודנט יש גם הוצאות כגון נסיעות וכי לעיתים הדבר נעשה על חשבון שעות עבודה.
ד"ר אסתר סרוק, יו"ר ארגון מורים וחוקרים באוניברסיטה העברית, העלתה את בעיית הסגל הזוטר, שמספרם כפול ממספר הסגל הבכיר ותנאיהם פחותים בהרבה משל הבכירים. "העסקתם של אנשי הסגל הזוטר היא במסלול העסקה זול ופוגעני", אמרה סרוק, שביקשה מהוועדה לפעול לשינוי הלקונה ברפורמה המוצעת.
ח"כ אמנון כהן (שס) ברך על הרפורמה אך קרא להכליל בה סיוע אמיתי לסטודנטים ובייחוד לאלו מהפריפריה. יו"ר הוועדה גפני, הפסיק את הדיון והודיע כי יחדש אותו בהשתתפות שר החינוך, גדעון סער, ויו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב במל"ג, פרופ' מנואל טרכטנברג.

תאריך:  09/11/2010   |   עודכן:  09/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גפני: "להקצות 300 מיליון שקל לסיוע לסטודנטים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא צריכים טובות מגפני
איש עצוב  |  9/11/10 20:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הארגנטיני מוכן לדרבי מול היונייטד: "לא יהיה קל, אנחנו מתרכזים בעצמנו"
שירלי בר דיין
קולאוטי ישוב לחוד, קפילוטו וסטרול בהגנה, רביעי ב-21:00, חי ב-5LIVE+
יפעת גדות
בשנת ‏1984 תרמה קרן רוטשילד להקמתו של משכן קבע חדש
עופר וולפסון
לבחינה ניגשו 1618 מתמחים    במקום הראשון באחוזי המעבר דורגה האוניברסיטה העברית    אחוז העוברים בבחינה והציון הממוצע היו נמוכים מזו של הבחינה שנערכה בחודש מאי
יפעת גדות
ליל הבדולח - 'קריסטאל-נאכט' - קיבל את שמו בשל אלפי חלונות-הראווה שנופצו באותו לילה בבתי היהודים ובעסקיהם    למעלה משלושים אלף יהודים נעצרו ונשלחו למחנות ריכוז    קרוב למאה יהודים נרצחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il