X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ילדים שהוריהם שוחחו עימם רבות על מספרים, נטו יותר מאחרים להבין את עיקרון המספר הקרדינלי (מספר מונה) המחקר הראה כי הניסיון לעודד הורים לשוחח עם ילדיהם על מספרים, ומציאת דרכים יעילות לעשות זאת, ישפיעו בצורה מועילה וחיובית על הישגיהם של הילדים בבית הספר
▪  ▪  ▪
אחד ועוד שתיים שווה שלוש

למשך הזמן שהורים משוחחים עם הילד על מספרים יש השפעה גדולה הרבה יותר על הדרך בה ילדים צעירים לומדים מתמטיקה ממה שהיה נהוג לחשוב עד כה. כך לטענת חוקרים מאוניברסיטת שיקגו. לדוגמה, ילדים שהוריהם שוחחו עימם רבות על מספרים, נטו יותר מאחרים להבין את עיקרון המספר הקרדינלי (מספר מונה) - הקובע כי גודלה של סדרת חפצים נקבע על-פי המספר האחרון אליו מגיעים כשסופרים אותם.
בגילאי גן חובה, ניתן לזהות הבדלים אינדיבידואליים ניכרים בידע המתמטי של הילדים, כפי שהם משתקפים בביצועים שלהם במבחנים סטנדרטיים, ומחקרים רבים הראו כי רמת הידע המתמטי בגיל הכניסה לבית הספר מנבאת את ההצלחה העתידית.
ממצאי המחקר הנוכחי מראים כי הניסיון לעודד הורים לשוחח עם ילדיהם על מספרים, ומציאת דרכים יעילות לעשות זאת, ישפיעו בצורה מועילה וחיובית על הישגיהם של הילדים בבית הספר. תוצאות המחקר פורסמו תחת השם "מה 'כדאי לספור' בהתפתחות הידע המספרי של ילדים צעירים" בגיליון האחרון של כתב העת "Developmental Psychology".
למרות שחוקרים אחרים בחנו את נושא הלימוד המוקדם של המתמטיקה, צוות החוקרים מאוניברסיטת שיקגו הוא הראשון שתיעד אינטראקציות הורה-ילד בבית, וניתח את הקשר בין שיחות של ההורים על מספרים לבין הביצועים של הילדים לאחר מכן. ילדים יכולים כמובן לחזור אחר סדרת מספרים כבר מגיל צעיר אך לומר בקול "אחד, שתיים, שלוש" הוא דבר שונה לחלוטין מהידיעה שהמילים קשורות לגודל הסדרה.
שיפור בהבנה
שימוש תכוף במילים המתארות מספרים הוא חשוב ביותר, גם אם הילד אינו מבין עדיין את משמעות המילים. לילדים ששומעים את המספרים לעתים קרובות יותר ובמסגרת שיחות יומיומיות יש יתרון ברור בהבנת הדרך בה המספרים מתייחסים לגודל הסדרה.
כדי לבצע את המחקר, צוות החוקרים ערך חמישה ביקורי-בית וצילם בווידאו את האינטראקציות בין 44 ילדים צעירים לבין הוריהם. משכי הצילום נמשכו 90 דקות ונעשו במרווחים של ארבעה חודשים. הילדים הצעירים היו בני 14 עד 30 חודשים.
השוני בשימוש במספרים הדהים את החוקרים כשבחנו את סרטי ההקלטה של 44 הילדים והוריהם במסגרת הפעילויות היומיומיות שלהם - חלק מההורים השתמשו ב-4 מילות מספרים בלבד במהלך כל תקופה המחקר, בעוד שאחרים השתמשו ב-257.
הבדלים אלו נמצאו בעלי השפעה משמעותית בסוף המחקר, כשהילדים התבקשו לקשר בין מילות המספרים לסדרות של ריבועים שהוצגו על נייר. לדוגמה, ילדים ששמעו מספר פעמים רב על מספרים הגיבו בצורה נכונה כשנשאלו על ציור ובו חמישה ריבועים וארבעה ריבועים והתבקשו להצביע על החמישה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  11/11/2010   |   עודכן:  11/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיבור וחיסור - במקום סיפור לפני השינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במסגרת מחקר ניסיוני, התגלו שינויים שונים בדנ"א בגנום של הגידול אצל חולים שעישנו ואצל חולים שמעולם לא עישנו, תגלית שעשויה לייצג שני סוגי מחלה
יפעת גדות
חברת נוברטיס החלה בניסוי בתרופה המכילה בתוכה שבב זעיר, בעזרתו היא מעבירה מידע על מצבו של החולה לטלפון אלחוטי או לאינטרנט
איציק וולף
מטוס קרב מתקדם מסוג אף-16I התרסק בשעות הערב    הודעה נמסרה למשפחותיהם של שני אנשי הצוות הנעדרים    מפקד חיל האוויר מינה ועדת בדיקה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה    הופסקו כל טיסות האימונים של מערך מטוסי הסופה
עידן יוסף
תאפשר גישה לקריית המודיעין העתידית ולאום-בטין
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישראלי, שכבש ב-1:3 על יופן, כבר עם 3 שערים בשלושת המשחקים האחרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il