X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מסקר בריאות חדש של משרד הבריאות הפעילויות הנפוצות ביותר בקרב כלל האוכלוסיה הן הליכה ברגל למרחק קצר במקום לנסוע ברכב ועלייה במדרגות במקום במעלית השמנה היא בעיה ממנה סובלים 14.5% מהנשים היהודיות ו-13% מהגברים היהודים
▪  ▪  ▪
הולכים [צילום: פלאש 90]

כשליש מהגברים והנשים בישראל עוסקים בפעילות גופנית לפחות 20 דקות בכל פעם, שלוש פעמים בשבוע או יותר (36.7% ו-31.9%, בהתאמה). אלו הנתונים העולים מסקר של משרד הבריאות. באוכלוסיה הערבית, 21.8% מהגברים ו-20% מהנשים דיווחו על ביצוע פעילות גופנית בתדירות כזו.
הפעילויות הנפוצות ביותר בקרב כלל האוכלוסיה הן הליכה ברגל למרחק קצר במקום לנסוע ברכב (67.5%), ועלייה במדרגות במקום במעלית (59.8%). הפעילות הפחות נפוצה היא רכיבה על אופניים אל מקום היעד במקום נסיעה ברכב (3.7%).
את הסקר הלאומי, המתקיים מדי שנתיים ובוחן עמדות והתנהגות בריאות במגוון תחומים, ערכו משרד הבריאות, שירותי בריאות הציבור, המחלקה לחינוך וקידום בריאות בשיתוף עם המרכז הלאומי לבקרת מחלות.
למרות האחוז הלא מבוטל של אנשים המקפידים על פעילות גופנית, נושא העישון עדיין נותר בעייתי. 25.6% מהגברים היהודים עדיין מעשנים ו-16.3% מהנשים היהודיות. במגזר הערבי 46.7% מהגברים מעשנים ו-5.8% מהנשים הערביות. בקרב גברים ערבים לא נצפתה ירידה באחוז המעשנים, בניגוד לשלוש הקבוצות האחרות, בהן נצפתה ירידה באחוז המעשנים, בשנים האחרונות. 61.1% מכלל המעשנים הערבים ו-55.3% מכלל המעשנים היהודים הביעו רצון להפסיק לעשן.
מנסים להוריד בצריכת הקלוריות
השמנה היא בעיה ממנה סובלים 14.5% מהנשים היהודיות ו-13% מהגברים היהודים (מסת גוף מעל 30, כאשר הטווח המומלץ למשקל תקין הוא 18.5≤BMI<25). ועודף משקל דווח על-ידי 40.4% מהגברים היהודים ועל-ידי 29.6% מהנשים היהודיות (25≤BMI<30).
בקרב האוכלוסיה הערבית 19.6% מהנשים הערביות ו-19.2% מהגברים הערבים דיווחו על השמנה. עודף משקל דווח על-ידי 42.4% מהגברים הערבים ו-34.7% מהנשים הערביות.
שיעורי הדיווח לגבי הקפדה על תזונה נבונה: כ-90% מכלל האוכלוסיה מדווחים כי הם משתדלים להמעיט בכמות השומנים שהם צורכים, כ-70%-85% מדווחים כי הם משתדלים להמעיט בכמות הסוכרים, ו-65%-85% מדווחים כי הם משתדלים להמעיט בכמות הקלוריות הכוללת. צריכת מלח: 55%-60% מדווחים כי הם משתדלים לצמצם את צריכת המלח.
בעוד כחודש יגיש משרד הבריאות למשרד ראש הממשלה את תוכנית "עתיד בריא 2020", שכוללת בתוכה יעדים לאומיים לצמצום שיעורי העישון בישראל, צמצום ההשמנה וצמצום היפגעות ילדים. משרד הבריאות בנה תוכניות פעולה בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים ליישום תוכנית זאת.

כל הבריאות בכף ידך
הסקר התבצע במהלך 2008-9. הסקר כלל 4,186 מראיינים בטלפון, יהודים (2,587) וערבים (1,599) מגיל 21 ומעלה.
תאריך:  15/11/2010   |   עודכן:  15/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר בריאות: הציבור מתעמל אך גם משמין ומעשן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מבקר מדינה, השופט (בדימ.) לינדנשטראוס, יניח היום את הדוח שהוביל למעצר בכיר בקופת חולים מאוחדת על שולחן הכנסת    בשעה 16:00 יותר הדוח לפרסום
עידן יוסף
ההערכה כי סיבת הצתת עצי הדקל הסמוכים למבנה עיריית קריית אתא כרוכה במאבק עם סוחרי השוק החדש
עידן יוסף
טוען כי בישל נגדו כתבה תוך סילוף עובדות וחריגה מכללי האתיקה בכך שהציג תמונות שצולמו בצפון הארץ כאילו צולמו בבסיס חיזבאללה בדרום לבנון    סכום תביעת הדיבה - 400,000 שקלים
איציק וולף
ארגון פרקליטי המדינה הודיע כי מיום שלישי הקרוב לא יתייצבו אנשי הפרקליטות לעבודתם או לדיוני בית המשפט    יבוטלו ישיבות של ועדות שחרורים וועדות תכנון ובנייה    "האחריות לתוצאות - על כתפי האוצר והעומדים בראשו"
איציק וולף
מספר שבועות לאחר ששב לישראל מסר גאידמק עדות בפני פקיד השומה על נסיבות רכישת חברת הנדל"ן    העדות ניתנה במסגרת החקירה נגד רוני מאנה ונגד עו"ד יורם יוספוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il