X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרפורמה בחוק הרישוי תיצור מסלול מזורז לעסקים המתאפיינים ברמת סיכון תפעולית נמוכה, ושתהליכי הרישוי לגביהם פשוטים באופן יחסי התיקון לחוק העובדים הזרים יאפשר כניסה קלה יותר למפקחים, לצורך בדיקה בבית עסק הממוקם בתוך בית מגורים
▪  ▪  ▪
הקלות בהליכי הרישוי לעסקים [צילום: יח"צ]

התיקונים לחוק רישוי עסקים ולחוק עובדים זרים אושרו (יום ב', 15.11.10) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.
בהצגת התיקון לחוק רישוי עסקים, סיפר יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ דוד אזולאי, כי במהלך השנה האחרונה קיימה ועדת הפנים דיונים רבים בהצעת חוק, במהלכם בוצעו שינויים רבים בהצעה ונוספו לה הוראות שונות. ח"כ אזולאי הסביר כי אחד השינויים המרכזיים אותם יוצרת הרפורמה בחוק היא יצירת מסלול רישוי מזורז לעסקים המתאפיינים בכך שרמת הסיכון בהפעלתם נמוכה ושתהליכי הרישוי לגביהם פשוטים באופן יחסי.
במסלול זה, יוענק לעסקים כאמור היתר מזורז להפעלת העסק, בפרק זמן קצר ביותר, וזאת כנגד הגשת בקשה, צירוף מסמכים מסוימים, והצהרת המבקש על עמידה בתנאי הרישוי, ועל כך שלא מתקיימים בו הסייגים המונעים מתן היתר מזורז. הגשת בקשה להיתר מזורז כאמור תיחשב גם בקשה רגילה לקבלת רישיון עסק, כך שמיד עם הגשתה יחלו רשות הרישוי ונותני האישור לבחון את הבקשה בהליך הרגיל, כאשר בינתיים פועל העסק מכוח ההיתר המזורז.
בנוסף, הצעת החוק יוצרת דרישה כלפי רשויות הרישוי לפרסם מפרט אחיד לרישוי עסקים, שיכלול את התנאים והמסמכים הנדרשים מבעל עסק, הן לצורך רישוי העסק והן לאחר מכן, לצורך הפעלתו השוטפת. המפרט יביא גם להאחדה מרבית של התנאים והמסמכים הנדרשים מטעמם של נותני האישור לסוגי העסקים השונים.
על-מנת להגביר את הוודאות, השוויון והשקיפות כאמור, החליטה ועדת הפנים לעמוד על כך כי גם רשויות הרישוי, שהן במרבית המקרים הרשויות המקומיות, יפרסמו את התנאים והמסמכים הנדרשים מטעמם לסוג מסוים של עסקים.
כניסה בכל עת סבירה ללשכה פרטית ולמקום עבודה של מעביד או עובד זר
בהצגת התיקון לחוק עובדים זרים, אמר ח"כ דוד אזולאי כי סעיף 6 לחוק מאפשר כיום למפקחים שהוסמכו לפקח על הוראותיו, להיכנס בכל עת סבירה ללשכה פרטית ולמקום עבודה של מעביד או עובד זר. הסעיף גם מאפשר למפקח להיכנס, בהסכמת העובד הזר, למקום עבודה שהוא מקום מגוריו של העובד, לצורך פיקוח על הוראות סעיף 1ה לחוק, שעניינו החובה לדאוג לעובד למגורים הולמים.
אפשרות הכניסה של מפקח ללשכה פרטית הממוקמת בבית מגורים או למקום עבודה הממוקם בבית מגורים מוגבלת כיום מאוד, ולכן, על-מנת לייעל את אפשרות הפיקוח על הוראות החוק השונות, ובפרט על עבירת העסקה שלא כדין או בניגוד לתנאי היתר, הוצע להסמיך מפקח לבקש משופט של בית דין אזורי לעבודה או של בית משפט שלום צו שיאפשר את כניסתו למקומות המנויים, אשר משמשים גם כמקומות מגורים.
סמכות זו אינה גורעת מסמכותו של המפקח להיכנס בלא צו ללשכה פרטית או למקום עבודה שאינם משמשים למגורים.

תאריך:  15/11/2010   |   עודכן:  15/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו תיקונים לחוק רישוי עסקים ולחוק עובדים זרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הדיון הסודי התנהל כבר לפני חודשים    חומר מתוך הדוחות כבר הועבר למשטרה    תיתכן הקמת ועדת חקירה ממלכתית
עופר וולפסון
המדד עלה ב-0.3%, בהתאם להערכות    מחירי הירקות המשיכו לזנק בהמשך לחודש הקודם    "סעיף הדיור מושך כלפי מטה והדבר עלול להתנגש עם הערכתו של בנק ישראל"
איציק וולף
בבית הנשיא נערך טקס מינויה של הנשיאה החדשה אשר תחליף בתפקיד את השופט סטיב אדלר    הנשיא פרס: ישנה עוד עבודה רבה על-מנת להפוך את ישראל למדינה שבה ניתן לומר כי יחסי העבודה בה הם מהמשופרים בעולם
עופר וולפסון
כך עולה מדיון שקיימה הוועדה לפניות הציבור בכנסת בנוגע לביטוחי הבריאות המשלימים    גם מבוטחי השב"ן זוכים פעמים רבות לקבל שירות שאינו נאות    "הפערים בין הכיסוי הביטוחי לעלות בפועל, הולכים וגדלים"
איציק וולף
רק בשעות הערב המאוחרות הצליחו להשתלט על הדליקה שפרצה בנחל אל על שבדרום רמת הגולן    הנזק הרב מעורר חשש שהנשרים לא ישובו השנה לקנן בנחל    "צריך להמשיך להיזהר באש - הקיץ עוד לא נגמר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il