X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר שנערך בשנה אחרונה מצא כי ילדים ששרדו מצב של חוסר תיאמין-B1 בינקותם סובלים מתוצאות חמורות וקשות לטווח הארוך במשרד הבריאות ביצעו ברמדיה מחקר שהראה כי התוצאות אינן תומכות בקשר בין חשיפה לחסר תת קליני של ויטמין B1 בינקות לבין השפעות ארוכות טווח מבחינת התפתחות מוטורית או קוגניטיבית בלתי תקינה
▪  ▪  ▪
מי צודק? [צילום: AP]
חסר בתיאמין-B1 בינקות גורם לנכות קשה לטווח ארוך
יפעת גדות
מחקר שנערך בשנה אחרונה מצא כי ילדים ששרדו מצב של חוסר תיאמין-B1 בינקותם סובלים מתוצאות חמורות וקשות לטווח הארוך, שכוללות פגיעות מוטוריות, קוגנטיביות והתפתחות של אפילפסיה
לרשימה המלאה

מחקר חדש שביצע משרד הבריאות מגלה כי אין הבדל ניכר בין ילדים בני 5 שצרכו את הפורמולה הצמחית של "רמדיה" לבין ילדים אחרים מבחינת יכולותיהם הקוגניטיביות. זאת למרות שאמש [ראו ידיעה משמאל] פורסם מחקר רפואי שהראה כי תינוקות שניזונו מתחליף החלב הפכו לילדים עם פיגור שכלי, התקפי אפילפסיה ובעיות קשות נוספות.
חברת "רמדיה" שיווקה בישראל תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל) על בסיס צמחי, שהייתה נטולת ויטמין B1 בין ה-1 למאי 2003 ועד ה-7 בנובמבר 2003, המועד בו התבררה סיבת התחלואה הקשה של למעלה מ-20 ילדים והמוצר הורד מהמדפים.
בעקבות הפרשה עלתה השאלה אם ילדים שצרכו את התמ"ל הפגומה אך לא הפגינו תסמינים קליניים חדים באותה עת, יסבלו מהשלכות שיתבטאו מאוחר יותר.
על-מנת לענות על שאלה זו ביצעו פרופ' אשר אור-נוי, מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומנהל המחלקה להתפתחות הילד ושיקומו במשרד הבריאות, וד"ר ליטל קינן-בוקר מאוניברסיטת חיפה וסגנית מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות מחקר עוקב רטרוספקטיבי. משתתפי המחקר היו ילדים שנולדו בין 1.10.2002 ל-7.10.2003 (על-מנת לתחום את תחילת החשיפה עד לגיל שנה).
במהלך שנת 2006 אותר מדגם של ילדים מתאימים למחקר באמצעות סריקת "טיפות החלב" הממשלתיות ברחבי הארץ. הילדים סווגו לקבוצת "חשופים" - מי שצרכו "רמדיה" צמחית פגומה למשך 4 שבועות רצופים לפחות באופן בלעדי בין ה-1.5.2003 ועד ה-7.10.2003 (סה"כ 216 ילדים) - ול-3 קבוצות ביקורת: מי שבאותה עת ינקו או צרכו תמ"ל על בסיס חלב פרה (סה"כ 100 ילדים); מי שבאותה עת צרכו תמ"ל צמחי אחר (סה"כ 42 ילדים); ומי שבאותה עת צרכו "רמדיה" פגומה פחות מ-4 שבועות רצופים או 4 שבועות ויותר אך בתוספת לתמ"ל או למזונות אחרים (סה"כ 72 ילדים).
הילדים עברו בדיקות מקיפות שכללו בדיקת רופא ובדיקות שבחנו התפתחות מוטורית, התפתחות קוגניטיבית; תפישה ועיבוד של מידע תחושתי, והפרעות קשב וריכוז. כן נאספו מההורים פרטים דמוגרפיים ומידע לגבי מהלך ההריון והלידה, התזונה, מחלות רקע ועוד.
ממצאי המחקר הראו כי מספר הילדים עם הפרעה מוטורית במדגם היה קטן מאוד, ולא נצפה הבדל מובהק מבחינת שיעור הילדים הפגועים בין קבוצת ה"רמדיה" לקבוצות הביקורת האחרות.
הערכות שוות
התפתחות קוגניטיבית לא הייתה שונה במובהק בין קבוצת "רמדיה" לקבוצות הביקורת השונות גם כשנלקחו בחשבון גורמים כמו מין, השכלת האם וגיל בעת המבחן. מבחינת ממוצע הציונים, לא ניכר הבדל בין ילדי "רמדיה" לקבוצות הביקורת בציון ה-IQ הכללי, הוורבלי והלא-וורבלי, למעט ציון נמוך יותר (אך בטווח הנורמה) בתת המבחן המתייחס ל"חשיבה כמותית".
שיעור הילדים עם בעיה בפרופיל הסנסורי היה גבוה במובהק בקבוצת "רמדיה" ובכל קבוצות הביקורת האחרות שהתבססו על תמ"ל צמחי (תמ"ל צמחי אחר ו"רמדיה" + תזונה נוספת) בהשוואה לקבוצת הביקורת של מי שינקו או צרכו תמ"ל על בסיס חלב פרה. לא ניכר הבדל בין קבוצת הרמדיה הצמחית לקבוצת הילדים שצרכו תמ"ל צמחי אחר ו"רמדיה" + תזונה נוספת.
שיעור הילדים עם ציון מבחן לא תקין של הפרעות קשב וריכוז היה גבוה במובהק בקבוצת "רמדיה" ובאופן דומה גם בקבוצות הביקורת האחרות שהתבססו על תמ"ל צמחי (תמ"ל צמחי אחר ו"רמדיה" + תזונה נוספת) בהשוואה לקבוצת הביקורת של מי שינקו או צרכו תמ"ל על בסיס חלב פרה.
הערכת הילדים הפגועים ביותר הייתה שווה בין קבוצת "הרמדיה" לבין קבוצות הביקורת על בסיס תמ"ל צמחי.
לדברי החוקרים, תוצאות המחקר אינן תומכות בקשר בין חשיפה לחסר תת קליני של ויטמין B1 בינקות לבין השפעות ארוכות טווח מבחינת התפתחות מוטורית או קוגניטיבית בלתי תקינה.
שיעור גבוה במובהק של הפרעה בפרופיל סנסורי ושל הפרעות קשר וריכוז נצפה בקרב כל מי שצרכו תמ"ל על בסיס צמחי בינקות בהשוואה למי שינקו או צרכו תמ"ל על בסיס חלב פרה, ועל כן אין לחסר ויטמין B1 כל קשר לכך. ההנחה היא כי קיומם של אי שקט או תופעות אחרות בגיל הינקות המאפיינים ככל הנראה הפרעות אלו הוא שהוביל לשינוי התזונה, ולא להפך.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמדיה / Remedia
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות לא מצא קשר בין רמדיה לבעיות קוגנטיביות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שהכותבים לא הבהירו
אזרח123  |  16/11/10 16:49
2
חבל שהכותב לא אמר שהוא ינק
חיים55556  |  16/11/10 18:06
3
ניתוח חלקי ולא מספיק
החתול שמיל  |  16/11/10 23:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"ל משרד הבריאות: "אין מנוס ממסקנות אישיות"    "אם הדירקטוריון לא יפטר את הבכירים - ימנה המשרד ב-12 בדצמבר ועדה בודקת וחשב"    תגובת הקופה - "שטויות!"
איציק וולף
רעייתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין פנתה לתומכיו ברשת האינטרנט והביעה תמיהה מדוע לא הגיעו לתמוך בו בבית המשפט העליון    "לדיונים בנושא של טלי פחימה בזמנה הגיעו עשרות תומכיה. שלא לדבר על ואנונו"
יפעת גדות
לראשונה יגייסו כל גופי הסוכרת בישראל פוליטיקאים ובכירי משק במטרה להוריד את הצמיחה המדאיגה של מחלת הסוכרת העומדת כיום על 5% לשנה    בישראל חיים כחצי מיליון חולי סוכרת ועוד כחצי מיליון ישראלים נמצאים במצב של סוכרת סמויה    בכל שנה מתגלים בישראל כ-30 אלף חולים חדשים
איציק וולף
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי תקדימי העבר מוכיחים שתוקפי עובדי ציבור כמעט שלא נשלחים לשלוש שנות מאסר שהן העונש המקסימלי אלא אם מדובר בתקיפה חמורה    "מדובר במעשה חמור שכוון נגד ראש הרשות השופטת שהיא אחת מרשויות השלטון אך גם עונש מאסר מופחת מן העונש המקסימלי הקבוע בחוק יספיק"
יפעת גדות
נשים החוות לחץ בעבודה נמצאות בסיכון גבוה יותר ב-88% להתקפי לב, והסיכויים שלהן לשבץ ולנזק הדורש ניתוח מעקפים גם הם גדולים יותר
רשימות נוספות
רמדיה: דחייה בשל התנהלות הפרקליטות  /  רותי אברהם
משפט רמדיה נדחה בחמישה חודשים  /  רותי אברהם
פרשת רמדיה: בכירים במשרד הבריאות - לדין   /  רותי אברהם
מירוץ הייצוגיות נגד רמדיה  /  עו"ד אמיר טיטונוביץ
"רמדיה" כמשל   /  דליה זליקוביץ
נזקי גוף בשל מוצרים פגומים (פרשת רמדיה)  /  עו"ד תומר ח. הנריק ריטרסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il