X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנתונים הראשוניים לצמיחת המשק התגלו כטובים מהצפוי, כשההערכות נעו סביב גידול של 2.5%-3% עם זאת, יצוא הסחורות והשירותים ירד ברבעון השלישי ב-9.6% בחישוב שנתי
▪  ▪  ▪
שר האוצר שטייניץ והנגיד פישר [צילום: פלאש 90]

התוצר המקומי הגולמי של ישראל עלה ברבעון השלישי של שנת 2010 ב-3.8%, לעומת תחזית צמיחה שנעה בין 2.5% ל-3%. כך עולה (יום ג', 16.11.10) מנתונים ראשוניים לרבעון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנתונים החיוביים מגיעים לאחר צמיחה של 4.5% ברבעון השני וצמיחה של3.9% ברבעון הראשון של 2010.
התוצר של המגזר העסקי צמח ברבעון השלישי בשיעור גדול מעט יותר של 3.9%, בהמשך לעלייה של 5.1% ברבעון השני ועלייה של 4.8% ברבעון הראשון של השנה.
למרות הנתונים המעודדים, יצוא הסחורות והשירותים ירד ברבעון השלישי של 2010 ב-9.6% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 13.9% בחישוב שנתי ברבע הקודם. הירידה ביצוא ברבע השלישי של 2010 משקפת ירידה בכל סוגי הסחורות והשירותים: היצוא התעשייתי למעט יהלומים ירד ב-1.3% בחישוב רבעוני (5% בחישוב שנתי), יצוא ענף היהלומים ירד ב-7.6% (27.2% בחישוב שנתי), יצוא שירותי התיירות ירד ב-13.1% בחישוב רבעוני (42.9% בחישוב שנתי), יצוא החקלאות ירד ב-13.6% בחישוב רבעוני (44.2% בחישוב שנתי) ויצוא שירותים אחרים (בעיקר שירותי תוכנה, מו"פ ותחבורה) ירד ב-3.2% בחישוב רבעוני (12.3% בחישוב שנתי).
סך המקורות שעמדו לרשות המשק מתוצר מקומי ומיבוא עלה ב-1% בחישוב שנתי, אחרי עלייה של 4.5% ברבעון הקודם. פירוט השימושים במקורות מראה שההוצאה לצריכה פרטית עלתה ברבע השלישי של שנת 2010 ב-1.3% בחישוב שנתי, שפירושו ירידה של 0.5% בהוצאה לנפש. הירידה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבעון השלישי באה לאחר עלייה של 4.9% ברבעון הקודם וירידה של 0.5% בחישוב שנתי ברבעון הראשון של 2010.
הירידה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש משקפת ירידה בהוצאה למוצרים בני קיימה לנפש של 3.4% בחישוב רבעוני (13% בחישוב שנתי), לאחר עלייה של 10.3% בחישוב רבעוני (48.1% בחישוב שנתי) בסעיף זה ברבעון הקודם. במיוחד ירדו ההוצאות לרכישת ציוד משק הבית, כגון מקררים, מכונות כביסה ומזגנים - ירידה של 13.3% בחישוב שנתי, וההוצאות לרכישות כלי רכב לשימוש פרטי רשמו ירידה של 19.2% בחישוב שנתי ברבעון השלישי. לעומתם, ההוצאות לרכישת ריהוט עלו ברבעון השלישי ב-5.1% בחישוב שנתי.
"נתון נוסף התומך בהעלאת הריבית בהמשך החודש"
רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, מסר בתגובה כי "נתוני הצמיחה לרביע השלישי סיפקו הפתעה חיובית ביחס לאינדיקציות המוקדמות לפעילות המשק בתקופה זו. תמהיל הנתונים מסמן את תחילת תהליך המעבר לצמיחה מבוססת ביקושים מקומיים לעומת שלבי היציאה מהמיתון שהתבססו על עלייה ביצוא. החדשות הטובות נוגעות לסעיף ההשקעות שמלמד על האצה בהשקעות בבנייה, תהליך שצפוי ללוות את המשק הישראלי בשנה- שנתיים הקרובות ועל המשך עלייה בהשקעות בענפי המשק שמלמד על ניצולת הון גבוהה וסגירת פער התוצר. הצמיחה המפתיעה מהווה נתון נוסף התומך בהעלאת הריבית בסוף החודש.

תאריך:  16/11/2010   |   עודכן:  16/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כך קובל ח"כ זבולון אורלב, יו"ר הוועדה לזכויות הילד, בדיון על פיקוח לקוי של העסקת עברייני-מין במוסדות חינוך    במרוצת שבע וחצי שנות קיום החוק נפתחו רק ארבעה תיקים ולא הוגש אפילו כתב-אישום אחד
איציק וולף
שר ההגנה האמריקני טען בשיחה עם בכירי וול סטריט ג'ורנל כי האופציה הצבאית לתקיפת מתקני הגרעין של אירן רק תחזק את רצון טהרן להשיג נשק גרעיני ובכל מקרה לא תוכל למנוע השגת נשק שכזה    "ייתכן שהסנקציות מובילות לקרע בין הנשיא מחמוד אחמדינג'אד למנהיג העליון האיתוללה חמינאי"
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן מכבי שישוחח עם ראש האיגוד החדש: לא מדבר עם נבחרות אחרות
עופר וולפסון
10 משקיעים פרטיים, בעלי יחידות בשותפויות הנפט והגז, המייצגים עשרות נוספים מתארגנים להיאבק בוועדת ששינסקי    "פרויקט תמר עלה על מוקש מימוני, והבנקים חוששים להשקיע בפרויקט, עקב המלצות הביניים של הוועדה"
איציק וולף
הזמר והיוצר אפרים שמיר לא מפסיק לעלוב בקולגות    לאחר שעורר סערונת כשטען ששיריו של שלמה ארצי 'חופרים' הוא עולב גם בשרית חדד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il