X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הבדיקה של משרד הרווחה קבעה כי לא היה תיאום בין המשטרה לבין מחלקות הרווחה בטיפול במשפחת בן דרור בתקופה שלפני שאב המשפחה איתי רצח את שלושת ילדיו ביקורת גם על התיאום הפנימי בין גורמי הרווחה הדוח קובע: לא ניתן היה להעריך שאיתי בן דרור מסוכן לילדיו
▪  ▪  ▪
גופות אחד הילדים מוצאת מזירת הרצח [צילום: פלאש 90]

ועדת הבדיקה של משרד הרווחה בראשות השופט חיים פיזם קבעה כי לא ניתן היה להניח שאיתי בן דרור יפגע בילדיו. הוועדה, שהוקמה לאחר רצח שלושת הילדים - עומר בן ה-9, רוני בת ה-8 ואור בן ה-5 - על-ידי אביהם.
הוועדה, שהגישה את מסקנותיה לשר הרווחה יצחק הרצוג הטיחה האשמות במשטרת ישראל והדגישה כי בחינת הקשר בין משטרת ישראל למסגרות הרפואה והרווחה מלמדת על היעדר תיאום ביניהן.
"תלונות כלפי איתי שהוגשו על-ידי לילך והחברה, לא הובאו לידיעת הגורמים המטפלים בזמן אמת", נכתב בדוח. עוד נמסר כי המשטרה סירבה למסור לוועדה חומרים לצורך עריכת הדוח.
גם מחלקות הרווחה ספגו ביקורת בדוח. "לא היה תיאום ולא היה דיווח הדדי בין המרכז לשלום המשפחה לבין מחלקת הרווחה בעירייה, ולא היה דיווח יזום של בית החולים הפסיכיאטרי בו אושפז בן דרור על סיום שהותו במוסד", נכתב.
עם זאת, כפי שנמסר בראש הודעת הוועדה, לא נמצאו במעשיו של בן דרור סימני אלימות שהיו עשויים להעיד על מסוכנותו לילדיו.
"לא נצפתה פגיעה בכישוריו להעניק תמיכה רגשית לילדיו. מכל מערכות היחסים של איתי, היו יחסיו עם ילדיו החלק השמור והנקי ביותר מקונפליקטים. הוא נשמר ככזה גם בשיאו של המשבר הנפשי אותו איתי עבר בחודש ינואר 2010", נכתב בדוח.
עוד נמסר כי גם לפני כשנה, בספטמבר 2009, כאשר הופיעו ביטויי אלימות בדבריו לש בן דרור הם כוונו אך ורק כלפי עצמו כאשר מספר חודשים לאחר מכן חדל מלנסות להתאבד.
השר יצחק הרצוג אמר כי מדובר ברצח נורא שאין ניחומים עליו, לאמא ולבני המשפחה הנמצאים באבלם.
"כפי שעולה מהדוח, מדובר בטרגדיה נוראית שלא ניתן היה לצפות אותה מראש. האחריות לאסון מוטלת בראש ובראשונה על האב הרוצח, שרצח את ילדיו בדם קר. אנחנו שואפים למנוע בכל דרך תופעות בלתי נתפסות מסוג זה ופועלים לחיזוק משמעותי של מנגנוני ההתראות לאיתור ילדים בסכנה. לשם כך אני תובע ממשרדי הממשלה האחרים לקדם יחד את הצעת החוק שגיבשנו שתכליתה: הגנת הילד בסכנה. הצעת חוק זו תאפשר שיתוף מידע של כלל הגורמים והרשויות - דבר שלא קיים היום. במקביל הטלתי על מנכ"ל משרדי לקיים עבודת מטה לבחינת ההמלצות המובאות בדוח ויישומן בפועל", אמר.

העובדים הסוציאליים: הביקורת לא הייתה מוצדקת

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, אמר בעקבות מסקנות ועדת פיזם כי הדוח מוכיח שהאצבע המאשימה כלפי הרווחה טעתה בכתובת.
"בכל המקרים הטראגיים שהיו לאחרונה הנטייה הציבורית היא לחפש אשמים ומיד האצבעות מופנות כלפי הרווחה. דוח ועדת פיזם הוכיח כי האצבע המאשימה של הציבור כלפי הרווחה טעתה בכתובת, ושירותי הרווחה בכפר-יונה פעלו על-פי מיטב השיקולים המקצועיים ומיצו את כל יכולותיהם, על-אף תנאי העבודה הקשים והמעמסה הבלתי נסבלת הקיימת בשירותי הרווחה", אמר.
לדברי פרי, ועדת פיזם קבעה חד-משמעית כי למרות ששירותי הרווחה פעלו כיאות לא ניתן לעולם למנוע טרגדיות מסוג זה.
יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים הוסיף כי העובדים הסוציאליים, כאנשי מקצוע, והשירותים החברתיים בכלל, חייבים אחרי כל אירוע טרגי שכזה לבצע בדיקה מקצועית של עצמם ולהפיק את מיטב הלקחים האפשריים בכל מקרה ומקרה.
"כך גם פעלה מחלקת הרווחה במועצת כפר-יונה, שבדקה מיד לאחר רצח ילדי משפחת בן-דרור את עצמה, הפיקה לקחים והגיעה לאותן מסקנות, אליהן הגיעה עתה ועדת השופט חיים פיזם", אמר פרי.

תאריך:  17/11/2010   |   עודכן:  17/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלונות על איתי בן דרור לא טופלו מחוסר תיאום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בין השנים 2010-2000 בוטלו 788 מאמרים רפואיים    כשליש בוטלו בגלל טעויות רציניות, השאר בוטלו בגלל זיוף נתונים או סילוף ועיוות הנתונים    ארה"ב במקום הראשון אחרי סין ואחריהן יפן, הודו, בריטניה, קוריאה הדרומית וגרמניה
יפעת גדות
פרופ' יצחק בן-ישראל, היו"ר החדש של המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי, הציג בפני ועדת המדע והטכנולוגיה את המליאה החדשה של המועצה
יואב יצחק
שלושה חודשים לפני שנפטר חתם סמי שמעון על מסמך המתקצב כתרומה הקמת בית יתומים בנתניה בסכום של 7 מיליון דולר    יורשיו מתכחשים להבטחה וטוענים שאין מסמך    לידי News1 הגיע המסמך שמסתירים מבית המשפט
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה הבהירה כי בפגישת נתניהו וקלינטון בניו-יורק כלל לא נידונה שאלת המשך הבניה בירושלים    זאת מתוך ההבנה שבנושא קיימים חילוקי דעות בלתי ניתנים לגישור בין ישראל לארצות הברית
איציק וולף
המס המינימאלי לחפיסת סיגריות יעלה ל-9.5 שקלים ועל ליטר ביו-דיזל יוטל מס של 2.5 שקלים    הכנסות המדינה ממסים על הסיגריות ועל הביו-דיזל צפויות לעלות בכ-900 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il