X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שוויו הגיע לרמה של 2.4 טריליון ש"ח העלייה מקורה בגידול בשווי התיק הסחיר, הנובעת מעלייה בשווי המניות והאג"ח הסחירות בבורסה בת"א • משקל הנכסים הסחירים עלה ברבעון ל-53%, על חשבון ירידה במשקלם של הפיקדונות והמזומנים בבנקים
▪  ▪  ▪
שיא בשווי תיק הנכסים

ברביע השלישי של שנת 2010 עלה ריאלית שווי תיק הנכסים של הציבור ב-1.3% והוא הסתכם בכ-2.4 טריליוני שקלים. כך עולה (יום ד', 17.11.10) מנתוני החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.
העלייה נבעה בעיקר מגידול בשווי התיק הסחיר - שווי תיק המניות בארץ גדל בכ-34 מיליארדים (7.8%), ושווי תיק אגרות החוב בכ-21 מיליארדים. עיקר הגידול נבע מעליות מחירי המניות והאג"ח בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
כתוצאה מהתפתחויות אלו עלה משקלם של הנכסים הסחירים בתיק בכ-2 נקודות אחוז לרמה של כ-53% על חשבון ירידה של כאחוז במשקלם של הפיקדונות והמזומנים בבנקים לרמה של כ-30%.
בשווי התיק של תושבי ישראל בחו"ל חלה ברביע השלישי של השנה ירידה של כ-1.8%, בעיקר השפעה של ייסוף השקל מול הדולר (כ-6%) שתרם לקיטון בשווי השקלי של הנכסים הזרים.
מרבית העלייה בתיק - ממניות ישראליות
הרכיב שתרם את רוב העלייה בשווי התיק בתקופה הנסקרת הוא רכיב המניות בארץ. ברבעון השלישי של 2010 עלתה יתרת המניות שמחזיק הציבור בכ-34 מיליארדי שקלים (7.8%) והגיעה לרמה של כ-465 מיליארדים. העלייה כולה נבעה מהעלייה במחירי המניות בבורסה לני"ע בתל אביב, בעוד ההשקעה נטו במניות הייתה בתקופה זו קטנה. בחטיבה למידע ולסטטיסטיקה מציינים שמתחילת השנה הסתכמה ההשקעה נטו של תושבי ישראל במניות בארץ בכ-13 מיליארדי שקלים, מזה כ-8 מיליארדים גידול שמקורו בהנפקות חדשות.
שווי אג"ח החברות הסחיר בתיק הנכסים עלה ברביע השלישי של 2010 בשיעור של כ-8% והסתכם בספטמבר בכ-234 מיליארדי שקלים. העלייה בשווי היא שילוב של עליית מחירן של איגרות החוב (כ-5%) והנפקות נטו (הנפקות בניכוי פדיונות, 3%). מתחילת 2010 גדל שווי תיק האג"ח של תושבי ישראל בכ-34 מיליארדי שקלים, מזה כ-10 מיליארדים מקורם בהנפקות נטו של אג"ח על-ידי המגזר העסקי.
שווי ההשקעות בחו"ל פחת
שווי תיק הנכסים של הציבור בחו"ל ירד ברביע השלישי של 2010 ב-4.8 מיליארדי שקלים (1.8%) לרמה של כ-262 מיליארד. הירידה נבעה בעיקר מייסוף השקל מול הדולר (כ-6%) שתרם לקיטון בשווי השקלי של הנכסים הזרים.
יתרת שווי תיק המניות בחו"ל עלתה ברביע השלישי בכ-2.5 מיליארדי שקלים לרמה של 121 מיליארדים. גידול זה נבע מהשקעות נטו של כ-4.7 מיליארדי שקלים במניות זרות - בעיקר משקיעים מוסדיים - ומעליית מחירים בשוקי חו"ל, אלו קוזזו חלקית כתוצאה מייסוף השקל.
במשקל הנכסים הסחירים והנכסים בסיכון נרשמה ברביע השלישי עלייה של כ-2 נקודות אחוז, והם שבו לרמה שבה היו ערב המשבר הפיננסי בסוף 2007. במהלך 2008 חלה ירידה של כ-10 נקודות אחוז במשקלם של הנכסים הסחירים והמסוכנים עד לרמה של כ-35% בשיעור הנכסים בסיכון. הירידה במשקל נבעה בעיקר מירידת ערך הנכסים אך גם בשל העברת כספים לנכסים פחות מסוכנים - מזומנים, פיקדונות, אג"ח ממשלתיות ומק"ם. העלייה ביתרת הנכסים הסחירים והנכסים בסיכון התחדשה מתחילת 2009 והיא נובעת הן מעלייה בערכם בשווקים, והן מהתחדשות ההשקעות של תושבי ישראל במניות בארץ ובחו"ל.

תאריך:  17/11/2010   |   עודכן:  17/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1.3% עלייה בתיק הנכסים של הציבור ברבעון השלישי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לרגל יום הילד הבינלאומי שחל ב-20.11 מפרסמת עמותת אור ירוק דוח בנושא: 37,000 ילדים נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון, 424 מתוכם נהרגו    על-פי נתוני הרשות הלאומית מתחילת שנת 2010 נפגעו 2184 ילדים (0-14) בתאונות דרכים - מתוכם 41 הרוגים ו- 186 פצועים קשה
עופר וולפסון
בסקירה של חברת ניהול הסיכונים, עולה כי העלייה החדה במחירי המזון בעולם עלולה להוביל לזינוק בעלויות הייצור, לשחיקה בהכנסות משק הבית ולהידוק מוניטרי גלובלי    עיקר הפגיעה - בשווקים המתפתחים    צפי לעלייה במחירי המזון הקמעוני בעתיד הקרוב
עידן יוסף
במסיבת עיתונאים שקיים בכנסת גינה את המשתלחים בו והודיע כי גם אם יבקש ממנו הרב עובדיה יוסף, שהגישה אליו נחסמה בפניו, להחזיר את המנדט לא יעשה זאת משום שהוא נאמן לציבור שבחר בו ובדעותיו המייצגות נאמנה את הספרדים
אלעזר לוין
אזורי תעסוקה    כבישים    בלי ביורוקרטיה    פינוי-בינוי    יותר עובדים זרים    גאות גם בכרכור - וילה ב-600 אלף דולר
אלעזר לוין
המכירות - תוך 11 חודש    בונה מול חוף בת ים מגדל בן 42 קומות,162 דירות, בגובה 170 מ"ר    איש עסקים מקומי רכש דירה ב-5.6 מיליון שקל    2.4 מיליון שקל לדירות 4 חדרים - "שליש מהמחירים בטיילת ת"א"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il