X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מייסד החברה: "זה לא הסוף של מודו - נמשיך למכור את המוצרים" מורן פנה לבורסה הישראלית כמוצא האחרון לאחר שנכשל לגייס כסף מקרנות הון סיכון וגופים אחרים החברה תיכננה להנפיק כ-25% מהון המניות שלה בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים
▪  ▪  ▪
דב מורן [צילום: יח"צ]

דב מורן, המייסד של חברת מודו (Modu), יצרנית המכשירים הסלולריים, הודיע הערב בשיחת ועידה כי החברה לא הצליחה לגייס את הכסף בשוק ההון הישראלי וכתוצאה מכך הוא נאלץ לפטר את מרבית מ-130 עובדי החברה. מורן מסר כבר הערב מכתבי פיטורים לכ-100 עובדים, ובחברה נשארו רק כ-20 עד 30 אנשי מכירות.
לשאלת TheMarker האם זוהי בעצם הודעה על סגירת חברת מודו, השיב מורן: "לא, נפעל למציאת מימון חלופי". עם זאת, מורן לא הסביר מהיכן יצליח לגייס כעת כסף לחברה.
מורן פנה לבורסה הישראלית כמוצא האחרון לאחר שנכשל בגיוס כסף מקרנות הון סיכון וגופי השקעה אחרים. לא ברור בשלב זה מדוע דווקא עתה, לאחר כישלון ההנפקה ופיטורי מרבית העובדים, הוא כן יצליח לגייס. לכן בשלב זה נראה שמצבה של החברה קשה מאוד.
מורן הודיע עם זאת כי הוא לא מתכוון לסגור את החברה: "מודו תמשיך למכור את מוצריה. לחברה יש פוטנציאל. צר לי שהדרך לממש את הפוטנציאל לא התבצעה בבורסה הישראלית. נצטרך לגייס בבורסות אחרות. לא הצלחנו לשכנע את שוק ההון שלמודו יש פוטנציאל. זה כישלון שלי, אבל זה חלק מהחיים". בסיום דבריו הקצרים אמר מורן: "אין ספק שבוצעו שגיאות. עכשיו תסלחו, אני צריך לספר זאת לעובדים".
באחרונה החברה הגישה תשקיף לגיוס הון במניות, איגרות חוב ואופציות, לפי שווי חברה של 120 מיליון דולר לפני הכסף. החברה תיכננה להנפיק כ-25% מהון המניות שלה, כאשר ההערכות בשוק ההון היו כי החברה תבצע הנפקה של כמה עשרות מיליוני שקלים.
עד כה הושקעו בחברה כ-123.5 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעים הבולטים נמצאים דב מורן, מנכ"ל החברה, שהשקיע כ-13.5 מיליון דולר; רודיום השקיעה כ-15 מיליון דולר; ג'מיני, ג'נסיס, סופטבנק, שהשקיעו כל אחת כ-10 מיליון דולר; קוואלטקום השקיעה כ-7.5 מיליון דולר; ואילו לינב ספנות של עידן עופר השקיעה כ-25 מיליון דולר.
בין המשקיעים הנוספים נמצאת גם יצרנית הזכרונות קינגסטון, שהשקיעה כ-5 מיליון דולר, קרן גריילוק שהשקיעה כ-5 מיליון דולר וחברת הביטוח ג'נראלי שהשקיעה 11.5 מיליון דולר. כ-20 מיליון דולר הושקעו בחברה בהלוואה שתומר למניות עם ההנפקה.
מבחינת תוצאות כספיות, מודו רשמה הכנסות של 1.7 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה של 2010 - לעומת הכנסות של 182 אלף דולר בשנת 2009 כולה. ההפסד הנקי של החברה הסתכם בכ-8.1 מיליון דולר - לעומת הפסד של 45.7 מיליון דולר ב-2009. בשנת 2008 הפסידה החברה 51.6 מיליון דולר ובשנת 2007 הפסידה החברה 10.2 מיליון דולר.
מודו, אשר הציגה לאחרונה בישראל את מודו T, טלפון מסך מגע בטכנולוגיית דור 3.5 הקל ביותר בעולם, צפויה להשיק את לראשונה את המכשיר בהודו. השקות נוספות צפויות בהמשך השנה אך החברה נמנעת מלפרט אודותן.
תחילת מכירות של ה-T מתוכננת ל-22 לאוקטובר באמצעות חברת מיקרומקס, המפיצה השלישית בגודלה בהודו מבחינת מכירות והראשונה מבחינת כמויות של מכשירים, נכון לרבעון הראשון של 2010. מודו הינה יצרנית מכשירי תקשורת מודולריים אשר הוקמה בשנת 2007 על ידי דב מורן, ממציא הדיסק-און-קי ומוצרי אחסון נתונים. החברה חשפה לפני מספר שבועות את המודו T באירוע שערכה בפני עיתונאים ובלוגרים ישראלים. היא עתידה להשיק בקרוב מכשיר נוסף - מודו W, מכשיר סלולר שיאפשר לקיים שיחות באמצעות תוכנת VoIP ונקודה חמה (WiFi).
השקת המכשיר בישראל צפויה להיות רק במהלך הרבעון הראשון של 2011. מורן סירב להתייחס למחירו של המכשיר בישראל ובמדינות מערביות אחרות, אך אמר שהמחיר לא יהיה גבוה מ-600 דולר. על פי הערכות בשוק, מחירו של מודו T יעמוד על 150-200 דולר.
מודו עברה מאז הקמתה לא מעט עליות וירידות. החברה גייסה יותר מ-100 מיליון דולר ולא אחת הרהיבה עוז על סיכויי ההצלחה שלה בתקשורת הישראלית. עם זאת, המציאות טפחה על פניה כשהבינה שהדור הראשון שפיתחה לא מתאים במציאות הנוכחית להשקה במדינות מערביות, כאשר טרנד הסמארטפונים כובש את הציבור. כתוצאה מכך, נאלצה החברה לפתח במהירות את הדור הבא ולפטר את מהנדסי ההיי-טק, אנשי השיווק והמפתחים שעבדו על מודו 1.
בסוף מסיבת העיתונאים שנערכה לפני מספר שבועות התחייב מורן, שפיטר עשרות עובדים במהלך השנתיים האחרונות, להישאר בסביבה עוד זמן רב. "לא באתי למכור אחרי כמה שנים את החברה. אני מקווה שנצליח. אני מקווה שנהפוך לחברה ישראלית שתביא גאווה ופרנסה לעובדים. מכשיר מודו הראשון היה מכשיר שלמדנו ממנו הרבה. התקדמנו מאז. לוקח זמן ללמוד את השוק ולהבין מה עושים ומה לא עושים".

תאריך:  19/11/2010   |   עודכן:  19/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלולר  עידן עופר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיוס ההון של מודו נכשל - כ-100 עובדים יפוטרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פלשתינים ירו לפנות בוקר רקטת גראד לעבר העיירה אופקים    לא היו נפגעים ולא נגרם נזק    זו הפעם הראשונה מאז מבצע עופרת יצוקה שטיל נורה מרצועת עזה לכיוון אופקים    ההערכה: ההסלמה בעקבות חיסול בכירים בצבא האיסלאם
איציק וולף
ראש הממשלה אמר כי המטרה של ממשלת ישראל היא לגבש הבנות עם האמריקנים שבאמצעותן ניתן יהיה לקדם את התהליך המדיני תוך שמירה על האינטרסים של ישראל ובראשם הביטחון    "זהו השיקול היחידי שעומד לנגד עיניי"
איציק וולף
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה ערך שיחת ועידה עם קציני הפיקוד הבכיר של המשטרה והורה להם שלא להיגרר לשמועות ולספקולציות בעקבות ההודעה לפתוח בחקירה פלילית נגד ניצב אורי בר לב בחשד לתקיפה מינית
עידן יוסף
במלאת 20 שנה לשידורה של מהדורת החדשות באנגלית התכנסו מאות לחגוג את הארוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il