X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה בשם מאות אלפי משקיעי נפט-גז קטנים נגד המדינה - והם מבקשים להכיר בה כייצוגית מתוך כתב התביעה: "זוהי תביעתו של נחום מחיפה, רבקה מחדרה ואלי מב"ש; אנשים שהשקיעו את מיטב החסכונות שלהם במניות גז או נפט - מניות העם"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בעקבות המלצות הביניים של ועדת ששינסקי מתעוררים משקיעי הנפט והגז הקטנים ונלחמים על זכויותיהם. לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום (א') תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בסך 10 מיליארד שקל, נגד המדינה, בטענה כי מאות אלפי אנשים, שבחרו להשקיע באופן ישיר, או עקיף, ברכישת והחזקת מניות של חברות העוסקות בחיפוש גז ונפט, על בסיס המצב המשפטי הקודם, נפגעו ועומדים להיפגע עוד בשל שינוי מדיניות המדינה בכל הנוגע לתמלוגי חברות הגז. כך נודע ל"גלובס".
באמצעות עו"ד יוחי גבע, טוענת התובעת הייצוגית, אורלי בן עמי בתביעתה, כי היא מייצגת ציבור גדול של משקיעים, שמחזיק למעלה מ-70% מהאחזקות של מניות חברות דלק קידוחים, וישראמקו
, שעוסקות בחיפושי הגז, אשר לאחר שנים ארוכות ועקרות של השקעת כספים רבים ברכישת המניות, באופן ישיר ו/או באמצעות אחזקה של קרן זו או אחרת זכה סוף כל סוף, לרווחה באמצעות מציאת כמויות עצומות של גז טבעי, ואשר עתיד היה, להנות מהרווחים שבמכירת הגז.
לדברי התובעת, החישובים הכלכליים של הציבור שהשקיע כספו במניות הגז לקחו בחשבון, טרם ההשקעה, את שיעור התמלוגים ו/או שיעור המס שעל החברות היה להעביר למדינה בגין מכירת גז, כפי שהופיע בתשקיף של החברות. "הציבור הסתמך, באופן מוחלט על החישובים דלעיל, עת הוא צופה רווחיו, ובחירתו להשקיע באפיקי הגז והנפט נעשתה במודע ובהסתמכות על המצב הקיים, קרי מערכת ההסכמים שבין השותפויות לבין המדינה, החקיקה בתחום ומערכת המיסוי הנהוגה והקבועה באותה עת ממש", טוענת התובעת.
ואולם, נטען בתביעה, לאחר בתחילת 2010, הודיעו דלק קידוחים ורציו, על כך שמצאו גז בכמות מסחרית בכמה אתרים, החלה הממשלה להרהר בשנית, במשמעות מציאת הגז, ובמשמעות מערכת ההסכמים שיש לה עם השותפויות ולמרות ההסכמים הקודמים, בשל לחץ פוליטי כבד, מונתה וועדת ששינסקי שפרסמה באחרונה דוח ביניים, שממליץ כי שיעור הרווחיות של המדינה יעלה מ-12.5% ל-66% והמשמעות היא הפחתת הרווחיות למשקיעי הגז מ-87.5% ל-33%.
בתביעה נטען כי הציבור השקיע מיליארדי שקלים, בעקבות נפילת מניות הגז, לאחר פרסום מסקנות הביניים, וצפוי להפסיד מיליארדים רבים נוספים, בגין יישום מסקנות ועדת ששינסקי.
לדברי התובעת הייצוגית, בהתנהלותה ביחס למניות הגז, פעלה המדינה ברשלנות כלפי המשקיעים ואימוץ מסקנות ועדת ששינסקי יהיה בבחינת הפרה צפויה של המוסכם בין המדינה למשקיעים הפרטיים.
"זוהי תביעתו של נחום מחיפה, רבקה מחדרה ואלי מבאר-שבע. זוהי תביעתם של האנשים אשר השקיעו את מיטב החסכונות שלהם, בבורסה לניירות ערך, במניות החברות ואו הגופים המשפטיים העוסקים בחיפוש גז או נפט, עת מניות אלו היו למניות העם, כשם שמניות טבע, נקראו בעבר 'מניית העם'", נכתב בתביעה.

תאריך:  21/11/2010   |   עודכן:  21/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דלק קידוחים, אבנר וישראמקו תובעים 10 מיליארד שקל מהמדינה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צודקים! מדינה שמחוקקת חוקים
רטרואקטיביים?  |  21/11/10 13:55
 
- זה התחיל מ-חוק דרעי ל"ת
והעם שותק  |  21/11/10 19:58
2
מיסי חברות
מיכאל ק  |  21/11/10 17:31
3
מיסי חברות
מיכאל ק  |  21/11/10 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המידע המצטבר לגבי השפעתם של הרכיבים במשקאות אנרגיה אלה על הבריאות ובטיחות השימוש בהם הולך וגדל בעשרות השנים האחרונות    עם העלייה בצריכתם החלו רשויות בריאות בעולם להביע עניין ודאגה בתחומים שונים, בעיקר בנטייה ההולכת וגוברת של צרכנים צעירים כמו ילדים ונוער, לצרוך משקאות אלה באופן בלתי מבוקר ובכמויות מוגזמות עם או ללא משקאות אלכוהוליים
איציק וולף
מזכ"ל ה-OECD טען בפני שרי הממשלה כי הסיבה לצמיחה המהירה בישראל נובעת מכך שלישראל יש פחות גרעונות, חובות ושיעור אבטלה ממדינות אחרות בארגון    מתח ביקורת על בועת הנדל"ן הישראלית: בכל העולם מחירי הדירות יורדים    נתניהו: כלכלת ישראל מצליחה כי אנו שומרים על שלושת כללי היסוד של הכלכלה
יפעת גדות
שגרירת גרמניה - "אנו מבקשים לא להתייחס לסקר ולא להיכנס לדיון הציבורי בנושא בישראל"    ראשי הקהילה היהודית בגרמניה - "הנתון מפתיע, בישראל מבינים שמדובר בגרמניה אחרת"
איציק וולף
השר הרצוג אמר בישיבת הממשלה כי על שר הפנים לאפשר כניסתם של עובדים זרים לחקלאות ועל הרשויות האחרות למצוא פתרונות נוספים על-מנת למנוע את הפגיעה בשכבות החלשות
שירלי בר דיין
במכבי מסרבים להיגרר לסערה אחרי ההפסד לק"ש: הטעות עם בן שמעון לא תחזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il