X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי אתר חדשות רוסי, הציע שאול שני לנשיא רוסיה לרכוש את החברה תמורת 2.5 מיליארד דולר. לוביסטים בממשל הרוסי מעריכים כי יתכן שהעסקה תצא לפועל
▪  ▪  ▪
החברה נרכשה על ידי קבוצת Swarth ב-2007

שאול שני הציע לנשיא רוסיה דמיטרי מדבדב לרכוש את ECI תמורת 2.5 מיליארד דולר במכתב מראשית נובמבר, כך מדווח אתר החדשות הרוסי CNews. אתר החדשות מציג הערכות של אנליסטים לפיהן שווי העסקה גבוה מערכה הנוכחי של ECI. לצד זאת מציין האתר כי לוביסטים בממשל הרוסי העריכו כי יתכן כי העסקה תצא לפועל. מדובר ECI נמסר כי "בשנה האחרונה קיבלה החברה מספר פניות מחברות גלובליות לשיתופי פעולה אסטרטגיים מסוגים שונים. פניות אלו נבדקות באופן שוטף על-ידי החברה".
אתרי החדשות הרוסיים מציינים כי היוזמה למכירתה של ECI לשוק הרוסי נוצרה הועדת התיאום באיגוד סיוע כלכלי של משלת רוסיה. בעיתונות הרוסית מציינים כי מיכאל יסיפוב, סגן יו"ר הוועדה, טוען כי העניין ממשלת רוסיה ומשרד הביטחון הרוסי מגלים עניין ב-ECI בשל היותה חברת ציוד התקשורת הזרה היחידה הזרה המשקיעה בשוק הרוסי. בנוסף ציין יסיפוב כי ECI הייתה החברה היחידה שהסכימה לחשוף בפני רוסיה את הטכנולוגיות ודפוסי הפעולה בהן היא עושה שימוש.
האתרים הרוסיים מצטטים את יסיפוב כמי שאמר כי רכישת ECI תאפשר ליצור יחד עם חברות רוסיות דוגמת MSFI ו-Superterl, מרכז הביון הרוסי, מרכזי מחקר ופיתוח טכנולוגיים ברמה בינלאומית, מרכזים שיחזקו את מערך הביטחון הרוסי. בעקבות כך נטען באתרי החדשות כי מדבדב הורה לממשלה הרוסית לדון ברכישה ולבחון את השלכות העסקה, כשלהערכת יסיפוב קיימים סיכויים לא מבוטלים להשלמתה. באתרים הרוסיים מציינים כי עמוס להט, נשיא ECI רוסיה סירב להתייחס לתוכן המכתב אך אישר את קיומו.
ECI, המעסיקה כ-2,500 עובדים, מתוכם כ-1,600 בישראל, נרכשה ב-2007 תמורת 1.24 מיליארד דולר על-ידי קבוצת Swarth המנוהלת על-ידי שאול שני וקבוצת Ashmore הלונדונית, וכיום היא חברה פרטית. לפני כחודשיים חנכה החברה מרכז פיתוח חדש בעומר, בו היא מתכננת להעסיק כ-200 עובדים עד תום 2011. מאז הרכישה נמנעה החברה מפרסומים אודות מצבה הפיננסי. לפי הערכות הכנסות ECI מסתכמות ב-600 - 800 מיליון דולר לשנה.
ECI, שהוקמה ב-1961, עברה לא מעט גלגולים. בשנות ה-90' התבססה החברה על מוצרי DCME שאיפשרו כיווץ מידע והעברתו על אותם קווי תקשורת, ולפיכך מדובר על העברת יותר מידע בשימוש באותם קווים. לקראת סוף שנות ה-90' פרחה ECI עם מחזור מכירות של למעלה ממיליארד דולר, וכ-6,000 עובדים. בתקופה זו הגיע שווי החברה ל-3.5 מיליארד דולר.
ביולי האחרון חתמה ECI על ההסכם הגדול ביותר בתולדותיה - הסכם לביצוע פרויקט שדרוג תשתיות הפס הרחב בבריטניה במשותף על בריטיש טלקום. היקף ההכנסות הצפויות לחברה בעקבות הסכם זה נאמדו בכ-800 מיליון דולר. עם זכייתה בפרויקט הצטרפה ECI לקבוצה מצומצמת של ספקים המוגדרים כספקים אסטרטגים של בריטיש טלקום, להם מתאפשרת כניסה ישירה לכל מכרז או הזדמנות חדשה. ECI הינה גם ספקית אסטרטגית גלובלית של חברת וודאפון (Vodafone), חברת הטלקום הגדולה בעולם הפועלת בכ-30 מדינות.
לפני כחודשיים הודיעה ECI כי מנכ"ל החברה רפי מאור יהפוך ליו"ר החברה ובמקומו ימונה מנכ"ל חדש. הודעה זו חידשה את ההערכות כי החברה עומדת לפני הנפקה שהשקעה של כ-30 מיליון דולר של קרן פלנוס אפשרה לדחות. בתגובה להערכות אלו נמסר מ-ECI כי "הנושא לא נמצא על סדר היום של הנהלת החברה".
בנובמבר 2009 מכר שני את אחזקותיו בחברת הטלקום הברזילאית GVT - כ-37% מן החברה - לחברת ויוונדי הצרפתית תמורת 1.26 מיליארד דולר. התשואה על GVT, אותה הקים שני ב-1999, נחשבה לגבוהה במיוחד, כשמחיר החברה נדחף כלפי מעלה על בזכות קרב הצעות מחיר בין ויוונדי לטלפוניקה הספרדית. לפי הערכות השקיע שני ב-GVT פחות מרבע מיליארד דולר. למכירה לויוונדי התווספו תקבולים להם זכה שני כשמכר מניות של GVT ב-100 מיליון דולר ב-2008. מקורביו של שני העריכו את סך התקבולים שלו מהמימושים השונים ב-1.85 מיליארד דולר.

תאריך:  21/11/2010   |   עודכן:  21/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דמיטרי מדבדב  רפי מאור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיווחים: שאול שני מנסה למכור את ECI לממשלת רוסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במסע פרסום במרכז הארץ שעלותו כ-800 אלף שקל, מבקשת תחנת הרדיו הספרדית "קול ברמה" לפנות לקהל יעד חדש של מאזינים
עידן יוסף
בפגישה עם מזכ"ל ה-OECD אמר שר החינוך כי ישראל תצטרף למבחנים הבינלאומיים TALIS ו-PIAAC להערכת מורים
עידן יוסף
ראש הממשלה אמר את הדברים בפגישת הרגעה עם סיעת הליכוד    על ההקפאה: "עדיין לא קיבלנו מהאמריקנים סיכום כתוב של ההבנות העקרוניות. אם נקבל סיכום כתוב, אביא אותו לקבינט"
מערכת אתר ערוץ הספורט
74:80 לקבוצה מסביליה. ניצחון גם לריאל מדריד ומסינה, 82:87 מול ויאדוליד
איציק וולף
על-רקע החשדות נגדו בגין תקיפה מינית של היועצת החיצונית במשרד לביטחון פנים הקדים ניצב בר לב את שובו לישראל מארצות הברית    בהמשך השבוע ייחקר על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il