X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרידי מכוניתו של רפיק אל חרירי [צילום: AP]
תחקיר של תחנת טלוויזיה קנדית חושף פרטים על חקירת ראש ממשלת לבנון לשעבר פלטי שיחות טלפון הובילו לאיתור הטלפונים של חוליית הרצח ראיות על מעורבות חיזבאללה ברצח שוטר לבנוני שחשף את מעורבות חיזבאללה ברצח חשוד מרכזי נוסף - ראש שירותי המודיעין הלבנוני קולונל וויסאם חסן
▪  ▪  ▪

תחקיר מיוחד של רשת טלוויזיה קנדית חושף פרטים חדשים על חקירת רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי.
על-פי הדיווח נמצא כי ישנן ראיות ומסמכים המעידים כי חיזבאללה, החשוד המרכזי בביצוע הרצח, אכן עומד מאחוריו. בין הממצאים, שנאספו על-ידי משטרת לבנון ומאוחר יותר על-ידי צוות החקירה - פלט של שיחות מן הטלפונים הסלולריים של אנשי חיזבאללה המעורבים בחיסול.
כמו-כן דווח כי ישנן ראיות המצביעות על המאמצים שעשה חיזבאללה על-מנת לסכל את החקירה ואשר כללו את חיסולו של קצין משטרה לבנוני צעיר שהצליח לפצח את הרצח והסכים לשתף פעולה עם צוות החקירה של האו"ם אך נרצח מספר ימים לאחר מכן.
גורמים מן האו"ם המעורבים בפעולת צוות החקירה המיוחד אמרו לרשת הטלוויזיה הקנדית כי מקורב לרפיק אל-חרירי באותה עת, וויסאם חסן, העומד כיום בראש שירותי המודיעין הלבנוניים, שיתף פעולה עם חיזבאללה. לדבריהם, חשדות אלה, שהובאו לידיעת הוועדה כמידע פנים-לבנוני, לא נחקרו לעומק מטעמים דיפלומטיים.
על-פי התחקיר, באוקטובר 2007 הצליח צוות החקירה להשיג את פירוט כל שיחות הטלפון שנעשו בתוך לבנון בשנה שבה נרצח חרירי. צוות החקירה השתמש בתוכנה בשם IBase של חברה בריטית על-מנת לנתח את הנתונים הרבים שכללו הרשימות הללו.
אנאליסט שעבר על הנתונים הצליח בתוך יומיים לבודד קבוצה של שמונה טלפונים סלולאריים שהיו בסביבתו של חרירי בשבועות שלפני הרצח. מדובר בטלפונים של חוליית החיסול שביצעה את הרצח.

השוטר החוקר חוסל; הבכיר שיקר בעדותו

קפטן וויסאם עיד היה שוטר במשטרה הלבנונית. הוא השיג מחברות הטלפון הלבנוניות את הרישומים של כל הטלפונים הסלולאריים שהיו באזור של זירת הפיצוץ שהרג את חרירי. הוא החל לצמצם את האפשרויות עד שהגיע למה שנחשב על ידו כטלפונים של חוליית הרצח. כמו-כן גילה כי כל חברי חוליית הרצח השתמשו בטלפונים נוספים על-מנת ליצור קשר עם גורמים אחרים שאינם חברים בחוליה.
עוד דווח כי אנשי חיזבאללה פנו אל עיד ודרשו ממנו להרפות מן החקירה בטענה כי חלק מן הטלפונים משמשים אותם לפעולות נגד המוסד הישראלי.
שמונה ימים לאחר שנפגש עם חברי ועדת החקירה של האו"ם הוטמן מטען חבלה רב עוצמה במכוניתו של עיד והוא נהרג יחד עם שומר ראשו ועם שלושה אזרחים תמימים שהיו באזור.
אחד החשודים המרכזיים בעיני ועדת החקירה של האו"ם מתחילת הדרך היה קולונל וויסאם חסן, שהיה האחראי על סדר יומו של חרירי ושהופקד על אבטחתו. בפני ועדת החקירה טען כי ביום הרצח היה במבחן באוניברסיטה לאחר שזומן על-ידי אחד הפרופסורים. פלטי השיחות מעידים אחרת.
על-פי פלטי השיחות היה זה קולונל חסן שהתקשר אל הפרופסור ולא להיפך כפי שטען. את מחצית השעה שקדמה לרצח, שבה על-פי טענתו היה במבחן, בילה חסן בשיחה בטלפון. באותן שעות גורליות ביצע 24 שיחות - שיחה בכל תשע דקות בממוצע.
גורמים מן הוועדה אמרו לתחנה הקנדית כי האליבי של חסן חלש וכי הוא נותר חשוד ברמה גבוהה.

תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  22/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלטי שיחות קושרים את חיזבאללה לרצח חרירי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בחור בן 18 פיתח דיכאון לאחר שחברתו נפרדה ממנו והוציאה אותו מרשימת החברים שלה בפייסבוק    אחרי שיצר לעצמו כינוי חדש ונכנס לדף של החברה בפייסבוק החל לפתח קוצר נשימה    טיפול פסיכיאטרי שכנע אותו לוותר על הגלישה ברשת החברתית
אלעזר לוין
אלמוני פונה למנויים ומוציא מהם בעורמה את הסיסמה שלהם, כדי שיוכל לגלוש באינטרנט על חשבונם    News1 מפרסם את כתובת השולח, לאזהרת המנויים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הגוף מתמודד עם מרכיב פעיל שבסירופ נגד שיעול באותה דרך בה הוא מפרק תרופה לטיפול בסרטן שד, ומקווים שניתן יהיה להציע דרך לחישוב המינון הנכון ובכך להפחית את תופעות הלוואי לנשים
עידן יוסף
המכשולים יורכבו משילוב של גדרות ואמצעי התרעה ותצפית    עלות הקמת הגדר - 1.35 מיליארד שקלים    הפרויקט יוצא לדרך לאחר חודשים ספורים של מכרזים ותכנון    ברק: משימה לאומית
איציק וולף
בחפירות נחשפה בריכת רחצה, חלק מבית מרחץ-ככל הנראה, בן כ-1,800 שנה ששימש את חיילי הלגיון העשירי-מחריבי בית המקדש    התגלית מרמזת שתחומה של איליה קפיטולינה היה גדול משהיה ידוע עד היום    במקום נמצאה גם טביעת כף רגל של כלב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il