X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תגידו מזל טוב - מערכת ההפעלה Windows של מיקרוסופט חגגה בסוף השבוע האחרון 25 שנים להיווסדה איך היו נראות הגרסאות הראשונות של Windows? אלו מאפיינים מינימליים הן הציעו?
▪  ▪  ▪
יום-הולדת 25

Windows, מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בעולם מזה שני עשורים לפחות חגגה בסוף השבוע האחרון את יום ההולדת ה-25 שלה. זהו זמן מצוין לדעתנו לבדוק איך הכל התחיל ולאן מועדות פנייה של מיקרוסופט ומערכת ההפעלה חלונות בשנים המאתגרות הבאות, שבהן קצב השינויים בתעשיית המחשוב צפוי רק להתגבר.
כדי להבין את הסיפור של חלונות צריך לחזור לשנת 1975 - השנה שבה חברו להם פול אלן וביל גייטס, שני עמיתים לספסל הלימודים מאוניבסיטת הרווארד, אשר החליטו על הקמת חברה בשם מיקרוסופט. מיקרוסופט עסקה בתחום התוכנה ועד מהרה שכרה את שירותיה חברת IBM, אשר ביקשה ממנה לפתח מערכת הפעלה למחשבים האישיים שלה. מיקרוסופט רכשה אז את מערכת ההפעלה QDOS, פיתחה אותה עוד מעט ומכרה אותה ל-IBM תחת השם DOS.
DOS הייתה די לא ידידותית למשתמש הפשוט, שכן היא הייתה מבוססת על ממשק פקודה, שבו המשתמשים נדרשו להקליד את הבקשות שלהם מהמחשב. בשנת 1983 הכריזה מיקרוסופט על גרסה חדשה למערכת שמגיעה עם ממשק משתמש ויזואלי. הייתה זו מערכת ההפעלה Windows 1.0, אשר הושקה לבסוף באיחור של כשנתיים, בנובמבר 1985.
מאז השיקה מיקרוסופט את Windows 2.0 ואת Windows 3.X. ולאחר מכן עברה ל-Windows NT ולבסוף השיקה את Windows 95 שהביא לה את הפריצה הגדולה והמשמעותית ביותר. מיקרוסופט הפכה למונופול וכעת היא הסטנדרט בכל מחשב אישי. בקישור הבא תוכלו לראות תצלומי מסך של כל גרסאות Windows מ-1.0 ועד היום. בסרטון הבא ניתן לראות את סרטון קידום המכירות של Windows 1.0 אותו הוביל אז סטיב באלמר, מי שהפך לימים למנכ"ל החברה.
האם בשנים הבאות מיקרוסופט צפויה להצליח גם כן באותה מידה? התשובה לכך היא שזה כבר ממש לא בטוח כמו בעבר. אתגרים רבים נכונו למיקרוסופט עם מערכת ההפעלה Windows. בין השאר, ניתן לראות את הטלפונים הניידים החכמים, אשר הולכים והופכים להתקן המחשוב המועדף על משתמשים. טלפונים אלו, שלא כמו המחשב האישי, מגיעים ברובם עם מערכת הפעלה אחרת שאיננה Windows.
אתגר נוסף היא המגמה של העברת יותר ויותר שירותים לרשת, מה שהופך את מערכת ההפעלה לפחות ופחות רלוונטית. כיצד תצלח מיקרוסופט את כל האתגרים הללו? מידע מפורט יותר ניתן לראות בכתבה מיוחדת שהכנו בנושא.

pCon - זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  23/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ביל גייטס  מיקרוסופט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תבנה עם שותפים 190 דירות ואת הקניון של הישוב, בן 9,900 מ"ר
איציק וולף
תחקיר של תחנת טלוויזיה קנדית חושף פרטים על חקירת ראש ממשלת לבנון לשעבר    פלטי שיחות טלפון הובילו לאיתור הטלפונים של חוליית הרצח    ראיות על מעורבות חיזבאללה ברצח שוטר לבנוני שחשף את מעורבות חיזבאללה ברצח    חשוד מרכזי נוסף - ראש שירותי המודיעין הלבנוני קולונל וויסאם חסן
יפעת גדות
בחור בן 18 פיתח דיכאון לאחר שחברתו נפרדה ממנו והוציאה אותו מרשימת החברים שלה בפייסבוק    אחרי שיצר לעצמו כינוי חדש ונכנס לדף של החברה בפייסבוק החל לפתח קוצר נשימה    טיפול פסיכיאטרי שכנע אותו לוותר על הגלישה ברשת החברתית
אלעזר לוין
אלמוני פונה למנויים ומוציא מהם בעורמה את הסיסמה שלהם, כדי שיוכל לגלוש באינטרנט על חשבונם    News1 מפרסם את כתובת השולח, לאזהרת המנויים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הגוף מתמודד עם מרכיב פעיל שבסירופ נגד שיעול באותה דרך בה הוא מפרק תרופה לטיפול בסרטן שד, ומקווים שניתן יהיה להציע דרך לחישוב המינון הנכון ובכך להפחית את תופעות הלוואי לנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il