X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בלה וינשטוק, קצינה בכירה בדימוס במשטרה, הגישה תביעת לשון הרע נגד מספר רב של כלי תקשורת מרכזיים התביעה - בעקבות פרסומים על אודותיה שבאו בעקבות מעצרה באנגליה ב-1997, שהסתיים בלא-כלום "בחוסר הדיוקים שנפלו בפרסומים, ושחלקם נתגלו רק בדיעבד, לא מצא בית המשפט משום התנהגות הגוררת חבות"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שופטי בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, אשר גרוניס ועדנה ארבל דחו ביום חמישי האחרון (18.11.10) את עתירתה של בלה וינשטוק נגד מספר כלי תקשורת מרכזיים, בהם ידיעות אחרונות, מעריב, חדשות ערוץ 2, גלובס ואחרים, בגין תביעת לשון הרע שהגישה בעקבות פרסומים עליה.
תחילת הפרשה באפריל 1997, אז שהתה ‏וינשטוק - עורכת דין במקצועה ששירתה שנים רבות במשטרה והגיעה לדרגת ניצב-משנה - בלונדון, לצורך משא-ומתן עסקי עם אזרח בריטי. היא נעצרה בעקבות תלונה שהוגשה נגדה בחשד לקשירת קשר להונאה בסכום של 100 מיליון דולר. היא ישבה במעצר 13 יום, אולם כעבור חודשיים הופסקו כל הליכי החקירה נגדה, והוצאותיה המשפטיות הוחזרו על-ידי הרשויות באנגליה, לאחר שהתיק נגדה נסגר. וינשטוק, חשוב לציין, שימשה בין היתר כראש מפלג חקירות פנים וחברת בית הדין המשמעתי של המשטרה, ואף זכתה לכינוי "הסרגל של המשטרה", לתיאור עברה ויושרתה, טרם פרשה לגמלאות בשנת 1994.
פרשת מעצרה באנגליה סוקרה על-ידי כלי התקשורת אותם תבעה. לאחר שהפרשה הסתיימה בקול ענות חלושה, הגישה תביעת לשון הרע נגד כלי התקשורת, עורכיהם וכתביהם.
בית המשפט העליון קבע כי אינטרסים מתחום חופש הביטוי וחופש העיתונות הם בעלי ערך עליון, וציינו כי ראוי שהפרשה תבוא על סיומה, בין היתר "בשל המשאבים האדירים שנדרשו מכלי התקשורת במהלך ההתדיינות על פרסומים, שראשיתם ברצון לדווח על אירוע משפטי שנראה אז כנושא אופי פלילי, משאבים שהשקעתם עלולה לעתים לשאת עימה אפקט מצנן הפועל על חופש הביטוי".
עוד ציין בית המשפט כי "במהלך המעצר ובעקבותיו נסקרו הדברים באמצעי התקשורת המשיבים כשהם מפרשים את הדברים כפי שנחזו על-ידי כתביהם דאז ובאותו הזמן. בחוסר הדיוקים שנפלו בפרסומים, ושחלקם (לא כולם) נתגלו רק בדיעבד, לא מצא בית המשפט משום התנהגות הגוררת חבות אם בשל תוכנם ואם בשל ההגנות שעמדו לזכותם של המפרסמים. לעומת זאת, בית המשפט לא מצא הצדקה בפרסומים אחרים, במיוחד אלה שחזרו אחורה אל ארועים מעברה הרחוק של המערערת. בכל קביעותיו אלה לא מצאנו מקום להתערב".
בית המשפט העליון הותיר על-כנן את הקביעות של שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ציפורה ברון, שקבעה לפני כשנתיים כי יש לקבל אופן חלקי את התביעות נגד חלק מכלי התקשורת, לאחר שנמצא כי חלק מהפרסומים אכן לקו בלשון הרע, ולא נהנו מהגנות החוק בעניין. לעומת זאת יש לציין, כי התביעה נגד עיתון גלובס, שיוצג על-ידי עו"ד יורם מושקט, נדחתה במלואה.

תאריך:  22/11/2010   |   עודכן:  22/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון דחה ערעורה של "הסרגל של המשטרה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש המטה הכללי, רב אלוף גבי אשכנזי, הודה לראש אגף המודיעין היוצא, אלוף עמוס ידלין, ואמר כי אגף המודיעין בראשותו הפגין יכולות גבוהות וידע לתת את המענה הנדרש לכל    לראש אמ"ן החדש אמר: ש לך את הכלים והשכל הישר על-מנת להמשיך ולהוביל את הארגון
יפעת גדות
מחקר שהתבסס על נתונים של למעלה מ-13,000 איש מקנדה הראה כי לאלו שהוריהם התגרשו כשהיו ילדים היו סיכויים גבוהים פי שניים לסבול משבץ בשלב מסוים בחייהם, ממצא שנשאר נכון גם לאחר שהחוקרים שללו מספר גורמי סיכון ידועים לשבץ
עופר וולפסון
בתגובה לבקשת צו הביניים של ורמוס מבג"צ נגד ההחלטה להדיחו, טוענת רשות ני"ע כי הוא לא פנה לבית המשפט ברגע האחרון לפני כניסתו לתוקף של המהלך, אלא המתין עד לאחר השלמת העסקה    בג"צ אמור לתת היום ההחלטה הסופית לגבי השימוע
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה ציין כי למרות החששות מפני נזק תדמיתי שייגרם לממשלה וממחול שדים סביב שאלת מינוי המפכ"ל הבא יש לאפשר חקירה ממצה של החשדות לתקיפה מינית נגד ניצב אורי בר לב "לא מעט פרסומים בימים האחרונים העוסקים בנושא באמצעי התקשורת היו לא מדויקים, וחלקם אף נעדרי ביסוס כלשהו"
יפעת גדות
הוועדה לנושא סביבה ובריאות החליטה לאמץ המלצות לצמצום ומניעת חשיפה של תלמידים במוסדות חינוך לקרינה אלקטרו-מגנטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il