X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופטת הפירוקים של ישראל בוידוי אישי: "יש ואקום בחקיקה - אני סומא באפילה שקשרו לו את הידים ואת הרגליים, ואין ישועה משום כיוון" תוקפת את המוסד לביטוח לאומי מדברת על זכויות עובדים, אג"ח, הקפאת הליכים, תרומת הבעלים, תוכניות הבראה, הבנקים והמקרים של קלאב מרקט ואוסיף
▪  ▪  ▪
השופטת ורדה אלשיך [צילום: בוצ´צ´ו]

"היזם לב לבייב היה עלול להגיע לפשיטת רגל, אלא אם כן היה מממש את כל נכסיו, וזאת במקרה שהייתי מוציאה צו פירוק נגד אפריקה-ישראל" - אמרה היום (23.11.10) סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך. היא דיברה בכנס אגף שוק ההון של האוצר, שנערך בת"א.
אלשיך: "בעלי אג"ח של אפריקה, שלא נפרעו במועד, ביקשו צו פירוק נגד החברה. יכולתה של החברה להתנגד לבקשת פירוק כזו - מצומצמת. לוא קבעתי שאפריקה היא חדלת פרעון, היו כל חובותיה, גם באג"ח לטווח ארוך, עומדים לפרעון מיידי. אין חברה, היכולה לפרוע בבת אחת את כל חובותיה! במקרה כזה, היה לבייב עלול להגיע לפשיטת רגל או למימוש כל נכסיו! לא הוצאתי צו פירוק!"
עוד אמרה, כי דחתה את בקשת בעלי האג"ח לטווח קצר של אפריקה, לתת להם מעמד עדיף. הסיבה: "זה היה בלתי אפשרי. בית המשפט חייב להתיחס בשויון מוחלט לכל בעלי האג"ח, גם אם לאחד אין סבלנות, והאחר מוכן לחכות שנתים".
"שופטת הפירוקים של ישראל" - 16 שנה בתפקיד - הוסיפה ואמרה, במעין וידוי אישי : "אני רוצה לומר בכאב לב, שלאחר 18 שנות דיונים על חוק החברות החדש, לא מצא המחוקק לנחוץ לתקן את סעיף 350, המדבר על פירוקים. זה מכריח אותנו (השופטים) ליצור פסיקה. זה קשה. אין לי נתונים. אני סומא באפילה, שקשרו לו את הידים ואת הרגלים, ואין ישועה משום כיוון. אני צריכה לשבת ולחשוב מה אני עושה ויוצרת יש מאין, - כדי למלא את החלל הריק .
"אפשר לחשוב שאני עושה לביתי"
בנושאים אחרים, ובגילוי לב ופירוט נדיר, אמרה השופטת אלשיך:
  • זכויות העובדים בביטוח לאומי: "יש לי טרוניה למחוקק. כשחברה נכנסת להקפאת הליכים , נפלטים העובדים לשוק כשהם ערום ועריה, ואינם מקבלים מהביטוח הלאומי את המגיע להם. החוק קובע שיקבלו כסף רק כשהחברה בפירוק.לא עושים להם טובה, כי אלו זכויות שצברו. ניסיתי לעקוף, יצרתי מצב שאין לו אסמכתא בחוק, שלפיו החברה בהקפאה אבל אני נותנת צו פירוק מבחינת העובדים. כתבתי החלטות, ביקשתי והתחננתי שיתקנו את החוק - ולשוא. אפשר לחשוב שאני עושה זאת לביתי!"
  • מעמדם של בעלי אג"ח: "יש סבורים שמעמדם טוב מבחינת גבית חובות. אבל האמת היא, שמבחינת החוק הם נושים רגילים לא מובטחים, כלומר עומדים במקום האחרון בגבית כספם. אין להם בטחונות והם אינם נושים בדין קדימה. אבל אנחנו השופטים איננו יושבים על הר מבודד. עורכי דין, אנשי מקצוע ואנשים בשטח עוזרים לנו למצוא פתרונות".
  • תרומת הבעלים בהקפאת הליכים: "כשחברה מבקשת הקפאת הליכים, יש לדרוש מבעליה להכניס יד לכיס ולתת לחברה כסף חי - לא ויתור על רווחים או משכורת, ולא קומבינציות של צמצומים ויעול, אלא ממש כסף. אם הבעלים אינם מוכנים לתת כסף מהכיס, זה סימן לבית המשפט שהם לא מאמינים בחברה! התניתי אישור הקפאת הליכים בכך, שהבעלים יתרמו!"
"משקיע? לא מי שיצא מהפתח וקפץ חזרה דרך החלון"
משקיע אמיתי ולא פיקטיבי: "כדי להבריא חברה, יש להביא משקיע אמיתי מבחוץ, ולא הבעלים שיצאו מהפתח, וקפצו חזרה דרך החלון עם מסוה של משקיע אחר. אם זה מה שקורה, אז אנחנו מוצאים את החברה שוב בידיו של אותו משקיע כושל!"
  • תוכנית הבראה: "פעם חשבתי שאפשר להכין תוך זמן קצר. בינתים התבגרתי, והבנתי שאי-אפשר להכין תוכנית הבראה בשבוע. היום אני מוכנה לאשר תוכנית הפעלה, שאותה אפשר באמת להכין תוך זמן קצר".
  • קלאב מרקט: "הגיעה לבית המשפט חברה עם חובות של 1.5 מיליארד שקל. רציתי לנסות להציל אותה. הקולגים (שופטים בבית המשפט? - א.ל.) אמרו לי: השתגעת, אין סיכוי ! ראיתי, שהנושים הלא מובטחים הם אותם ספקים, שזמן קצר קודם לכן כבר הפסידו בפירוק של המשביר לצרכן. הבנתי, שאם יפלו פעם שניה, הם יקרסו, ואנשים יגיעו לפשיטת רגל . לכן פעלתי כדי להציל את החברה".
  • אוסיף: "בית השקעות החזיק 20% מהאג"ח של אוסיף. הוא ביקש פירוק, שאמרו שמצב החברה קשה. אוסיף פנתה לבעלי רוב האג"ח, שהודיעו שהם לא יבקשו פירוק. השתכנעתי שיש דברים בגו, שמצבה של אוסיף באמת קשה, אבל לצערי נאלצתי לדחות את בקשת הפירוק, כי הוא לא תאמה את סעיף 350 לחוק".
  • הבנקים: "בעבר, הבנקים, שהם תמיד נושים מובטחים, היו נותנים מימון חלקי להפעלת החברה שנכנסה לקשיים, בתנאי שיקבלו בטחונות. היום הבנקים יותר נוקשים, וזה מביא לתופעות שליליות".

תאריך:  23/11/2010   |   עודכן:  23/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלשיך: לבייב היה עלול להגיע לפשיטת רגל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שופט/ת שמתראיין תחת כל עץ רענן
בימים ההם  |  24/11/10 08:49
2
שכל ישר והגינות בסיסית
עודיש  |  24/11/10 21:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ייחוד החיל בשילוב השירות הצבאי עם עבודה חקלאית
עופר וולפסון
ע"פ החשד, בעלי חברת "אוסקר" ואנשים מטעמם פעלו בשיטתיות לגביית עמלות כפולות במרמה מלקוחות החברה בגין החזרי מס שהועברו לאותם הלקוחות, תוך הפעלת איומים שונים כלפי הלקוחות והתחזות
מערכת PCאון
התקשורת האמריקנית מלאה בדיווחים על פגישה חשאית שהתקיימה בין איל ההון והתקשורת רופרט מרדוק ומנכ"ל אפל סטיב ג'ובס    מה הייתה מטרת הפגישה?    כיצד ישפיעו היחסים בין מרדוק לאפל על עולם התקשורת?
עידן יוסף
המועצה משתהה לפי שעה ועדיין לא מסרה מועד לכינוסה    קוריאה הצפונית טוענת כי האי שהותקף שייך לה    יפן הכריזה על מצב חרום    ארה"ב אומרת כי היא נכונה להגן על קוריאה הדרומית
יפעת גדות
תרומת איברים שהתקבלה בבי"ח וולפסון מגבר בן 53 שנקבע אצלו מוות מוחי הצילה חיים של אנשים שהיו במצב קריטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il