X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מבדיקת דן אנד ברדסטריט חברת ניהול הסיכונים מציינת כי 10.44% מהעסקים בתחום החקלאות נמצאים בסיכון גבוה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ביום ראשון השבוע פתחו חברי התאחדות החקלאים בשביתה המכסה את ענפי החקלאות העיקריים בישראל: גידולי פירות וירקות ובעלי חיים ותוצרתם. כתוצאה מכך החל מיום א' בצהריים לא שווקה לחנויות סחורה חקלאית טרייה.
בחינה של עלות השביתה במחירי התפוקה החקלאית לשנת 2009 שערכה דן אנד ברדסטריט, מגלה (יום ג', 23.11.10) כי עלות השביתה עומדת על שיעור של כ-92.7 מיליון שקלים ליום ועל כ-278.2 מיליון שקלים לכל תקופת השביתה.
בשנת 2009 עמדה התפוקה החקלאית בישראל על סכום של 25.6 מיליארד שקלים, מתוכם 15.6 מיליארד שקלים גידולים צמחיים ו-10 מיליארד שקלים בעלי חיים. בשנת 2009 שיווק ענף החקלאות הישראלי שיעור של כ-6 מיליון טונות של תוצרת חקלאית, מתוכם כ-57% מוצרי שמקורם בבעלי חיים ותוצרתם ו-43% גידולים חקלאים. בקיזוז התשומה הקנויה, הבלאי וניכוי התמורה למשרות שכיר עמדה ההכנסה הנובעת מחקלאות על שיעור של 6.9 מיליארד שקלים - עלייה של 45% לעומת שנת 2008. מתחילת 2010 ועד חודש אוגוסט השנה שיווק ענף בעלי החיים 2.2 מיליון טונות של תוצרת חקלאית.
בחינה של מצב של ענף העסקים בענף החקלאות בשנתיים האחרונות משקפת עלייה של אחוז במספר העסקים הפועלים תחת סיכון גבוה. עסקים אלו סובלים מבעיות תזרימיות המסכנות את המשך פעילותן ואת העסקים הנמצאים בקשרי עסקים עימן. בדצמבר 2008 עמד שיעור העסקים בסיכון גבוה בתחום החקלאות בשיעור של 9.45% מול שיעור של 10.44% עסקים בסיכון באוקטובר 2010.
אחד הגורמים אותו מסמנים כלכלני דן אנד ברדסטריט כטריגר לעלייה בהיקף העסקים בסיכון הוא אי יכולת של החקלאים להתמודד עם בעיות מכסות העובדים הזרים וכוח אדם חלופי על-מנת לספק את התוצרת החקלאית. גורם נוסף הינו תוצאה של שינויי אקלים בישראל - עליית מספר ימי השרב והתמעטות ימי הגשם בשנה האחרונה בישראל. השוואה של כמות המשקעים בחודש האחרון בהשוואה לאשתקד מגלה הבדלים משיעור של עשרות מילימטרים בחודש למיליטרים ספורים של גשם השנה. בעקבות הגורמים האלו ובנוסף עליהם עליית מחירי המזון בעולם כתוצאה מבצורת ושריפות הצפי הוא עליית מחירים גורפת של כ-5% אחוזים ומעלה במחירי המזון בישראל.
בישראל יש כיום כ-20 אלף חקלאים ו-40% מהעסקים בתחום ממוקמים באזור הצפון. 30% מהעסקים בתחום נמצאים באזור המרכז ו-30% מהעסקים באזור הדרום. בחלוקה על-פי תחום עיסוק, 38% מהחקלאים בתחום גידולי הפירות והירקות נמצאים באזור הצפון, 29% באזור המרכז ו-31% באזור הדרום. בתחום בעלי חיים נמצאים 53% מהעסקים באזור הצפון, 23% מהעסקים באזור המרכז ו-19% באזור הדרום.

תאריך:  23/11/2010   |   עודכן:  23/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלות שביתת החקלאים נאמדת בכ-280 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וילן \מרצ+קיבוצניקים היזמים של
ישע  |  24/11/10 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר הכנסת סירב לבקשת דחייה נוספת בבחירת היו"ר לאחר שכשל ניסיון ההידברות בין נתניהו ללבני    "הדחיפות במינוי איננה רק במישור התקציבי אלא גם בתפקוד ועדות המשנה העוסקות בעניינים הרגישים ביותר"
איתמר לוין
לא גילו שהעובד לא יוכל להתייצב לדיון משום שגורש מישראל למשך 10 שנים
יואב יצחק
חוקרי מח"ש ערכו עימות בין מ' לבין המאהבת לשעבר ("ש")    מ' טוענת: סיממתם אותי וגררתם אותי לאורגיה    ש' נעצרה ביום שני בערב ושוחררה בערבות    בעדותה היא הפריכה את טענתה של מ' כאילו היא נאנסה
עופר וולפסון
זאת בניגוד לטענות מ' כי חברתה תוכל לגבות את עדותה על כך שאנס אותה לפני 5 שנים    מחר יעומת בר-לב עם גרסותיהן של א' ו-מ' בבדיקת פוליגרף    גם מ' תעבור בדיקת פוליגרף בימים הקרובים
מערכת אתר ערוץ הספורט
המדורג 2 בעולם לא התקשה מול הבריטי וניצח 4:6, 2:6 בשעה ורבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il