X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרופ' להב וקבוצת המחקר שלו חלוצים בפיתוח תהליכים של טיפול משלים במים מותפלים, נושא בעל חשיבות קריטית עם הגדלת כמויות המים המותפלים המוכנסות למערכות בישראל ועם הצורך להתאים את איכות המים לדרישות האיכות המחמירות של הצרכנים
▪  ▪  ▪
הפיכת המים למשאב [צילום: פלאש 90]

קרן צרפת-ישראל תעניק השנה את פרס המצוינות במדע לפרופ' אורי להב מהטכניון, לד"ר משה הרצברג מאוניברסיטת בן-גוריון ולד"ר לאמנל לנדה, מהמרכז הלאומי למחקר מדעי של צרפת. בראש ועדת שופטים שבחרה את הזוכים בפרס עמד פרופ' אורי שמיר מהטכניון.
הפרסים יוענקו בטקס מיוחד שיתקיים היום (ד', 24.11.10) באמפיתיאטרון של המכון המדעי למחקר חקלאי בפריס בנוכחות ניקול גדז, נשיאת קרן צרפת ישראל, אדית קרסון, רה"מ לשעבר של צרפת ופרופ' אילן מארק מהטכניון, יושב-ראש הוועדה המדעית של הקרן ואבי ענתי, סמנכ"ל במשרד המדע.
קרן צרפת-ישראל נוסדה בשנת 2005 במטרה להביא לשינוי בדימוי של ישראל בצרפת ושל צרפת בישראל וזאת על-ידי העמקת הקשרים בין שני העמים בכל תחומי העשייה: המדע, התרבות, הכלכלה והתקשורת. אחת ממטרות הקרן היא לקרב בין מדענים משתי המדינות הפועלים באותם תחומים ועל-ידי כך לתרום לפיתוח הקשרים המדעיים בין שתי המדינות.
זו הפעם השלישית שקרן צרפת-ישראל מעניקה למדענים צעירים ישראלים וצרפתים את פרס המצוינות במדע על הישגיהם בתחומי המדע. לאחר שבשנת 2008 הוענק הפרס על מצוינות בתחום מדעי החיים וב-2009 בתחום אנרגיות מתחלפות, הוחלט השנה להתמקד בנושא המים.
דינה שורק, סגנית נשיאת קרן צרפת ישראל: "הפיכת המים למשאב במחסור הינה בעיה עולמית. בנוסף ישנה הידרדרות מתמדת באיכות המים כתוצאה מהמלחה וזיהום. לכן הוחלט להעניק את הפרס השנה לחוקרים בתחום המים כביטוי לחשיבות המחקר המדעי במציאת פתרונות ברי-קיימא לבעיה רצינית זו. שיתוף הפעולה המדעי עם צרפת מהווה דוגמה לשת"פ פורה ששתי המדינות נבנות ממנו".
פרופ' אורי להב וקבוצת המחקר שלו חלוצים בפיתוח תהליכים של טיפול משלים במים מותפלים, נושא בעל חשיבות קריטית עם הגדלת כמויות המים המותפלים המוכנסות למערכות בישראל ועם הצורך להתאים את איכות המים לדרישות האיכות המחמירות של הצרכנים. קבוצתו של פרופ' להב קבעה את קריטריוני האיכות הנדרשים למים מותפלים בישראל, ופיתחה שלושה תהליכים חדשניים לטיפול המשלים הנדרש, שזכו לפרסום ותהודה בעיתונות המקצועית המובילה בעולם.
ד"ר משה הרצברג וקבוצת המחקר שלו מפתחים שיטות לבדיקה ושיפור ביצועי ממברנות, שהן מרכיב הליבה במתקני התפלת מי ים ובמתקנים מתקדמים לטיפול בשפכים. המחקר מתמקד במניעת אילוח (זיהום) אורגני וביולוגי על פני הממברנות ובהגדלת יעילותן. המטרה העיקרית של המחקר היא שמירת ניקיון הממברנות והקטנת עלויות תפעול המתקנים על-ידי שימוש בציוד מתקדם ושיפור מבנה הממברנות.

תאריך:  24/11/2010   |   עודכן:  24/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס מצוינות במדע לפרופ' אורי להב מהטכניון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
תיק החקירה נסגר באופן בלתי תקין ולאחר שהמאהבת סיפרה לחוקרת על קשריה עם דנינו    החקירה נגד המאהבת - עולה חדשה מברזיל ששמה הוא מרסיה, נפתחה בעקבות תלונה שהגישה עובדת זרה שהגיעה עימה מברזיל    העובדת ששהתה שלא כדין בישראל מועמדת עתה לגירוש    הפרקליטות הורתה לפתוח מחדש את התיק    בידיעות אחרונות צינזרו את המידע הנוגע לקשר הרומנטי של דנינו עם מרסיה לאחר שהגיעו עימו ל"הבנות"    דנינו לא יוכל להיות מועמד למפכ"ל    דנינו: שקר וכזב; אגיש תביעת דיבה
עופר וולפסון
השר התייחס לתאונת העבודה הקשה אמש בבתי הזיקוק, ואמר כי יחל פינוי זהיר של המתקנים המסוכנים בשנים הקרובות    "אם אראה שהאזור ממשיך להיות מסוכן מבחינה בטיחותית אפעל לסגירתו"
עמר בנוביץ
הפורוורד שהיה חלק ממכבי הגדולה של תחילת העשור יחבור לדן שמיר
אלעזר לוין
הוועדה המחוזית לתיכנון ובניה דחתה את בקשת היזם ברזני לבנות קניון של 10,000 מ"ר בישוב    בראש המתנגדים - בעלי קניון הראל הסמוך וארגונים ירוקים    ברזני ידרוש דיון נוסף
אלעזר לוין
שריג: "התקשינו לבחור בין עובדים מצוינים רבים"    גם שר האוצר משבח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il