X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברגע האחרון לפני התערבות בג"צ, ועדת העבודה ומשרד האוצר הגיעו לפשרה באישור תקנות התקנון האחיד של הקרנות יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ: "תמכתי בתיקון בלב כבד. שמעתי במו אוזניי על כוונה זדונית של האוצר לקזז מכספי הפנסיה בחודש ינואר, לצורך מימון המהלך"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת העבודה של הכנסת אישרה (יום ד', 24.11.10) את תקנות התקנון האחיד של קרנות הפנסיה הוותיקות, לאחר שהתכנסה לדיון דחוף בנושא. תיקון התקנון האחיד התקבל בוועדה פה אחד, והוא ייכנס לתוקף רטרואקטיבית מה-16 בדצמבר 2008. התיקון יחול גם על עמיתים שנפטרו - וכספם יועבר ליורשיהם.
התקנות החדשות קובעות כי קצבאות האלמנים והאלמנות יושוו וימומנו מכספי הקרנות הוותיקות. הממונה על שוק ההון לא יבצע תיקונים ולא יקזז מקצבאות האלמנים והאלמנות על-מנת להקטין את גירעון הקרנות שייוצר כתוצאה מהשוואת הזכויות. יחד עם זאת, בניגוד להצעת הוועדה, המדינה לא תזרים סכום של 1.7 מיליארד שקלים לקרנות כדי לכסות את הגירעון.
ייוותר על-כנו בתקנון הקרנות הסעיף הקובע כי אם במשך שלוש שנים ייווצר בקרן גירעון אקטוארי של 3%, או אם יהיה בקרן גירעון אקטוארי של 5% - משרד האוצר יוכל להפחית משיעור קצבאות העמיתים.
חברי הכנסת שנכחו בדיון, שלי יחימוביץ' (עבודה) וחיים אורון (מרצ) שיבחו את היו"ר כץ על המהלך והתוצאות, אולם ח"כ כץ הודיע כי יצביע בעד הפשרה בלב כבד.
בפתח הדיון אמר ח"כ כץ כי "מזה שנה ויותר אנחנו מנסים להשוות בין זכויות אלמן לזכויות אלמנה בקרנות הפנסיה הוותיקות. הוועדה ביקשה שמשרד האוצר יממן את המהלך, אך האוצר התעקש שהעמיתים בקרן הם אלה שיישאו בנטל. המשמעות הייתה שקצבת האלמנות תקוצץ, כדי שאלמנים יזכו בקצבה. לא הגענו להסכמה, ובג"צ נדרש להכריע. בינתיים, שמעתי במו אוזניי על כוונה זדונית של משרד האוצר לקזז כספים מכספי הפנסיה בחודש ינואר, לצורך מימון המהלך. כך ייעלם הדבר מעיני העמיתים, כי בחודש זה יקבלו תוספת הצמדה למדד שתאפיל על הקיצוץ".
היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, מסר בדיון כי "בג"צ הותיר לגורמי הרשות המחוקקת והמבצעת למצוא את הדרך להשוואת הזכויות בין אלמן לאלמנה, אולם כעבור שנתיים וחצי פקעה סבלנותו, ובימים האחרונים הודיע שבתוך ימים ספורים ייתן צו אופרטיבי שיעקוף את הכנסת והממשלה, ויקבל דווקא את עמדת האוצר בנושא. ביקשתי לכנס ישיבה דחופה כדי להביא להסדר פשרה".
לדברי ינון, "פסק דין מעין זה עשוי להוות תקדים רע, העוקף את בסמכותה של הכנסת לאשר תקנות ופוגע גם בסמכות הממשלה, כיוון שגם אם הפעם התקבלה עמדת האוצר, הרי שבפעם הבאה עשוי המצב להיות הפוך".

תאריך:  24/11/2010   |   עודכן:  24/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יושוו תנאי אלמן לאלמנה בקרנות הפנסיה הוותיקות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ופנסיה בגירושים-לאחר מות גרוש? ל"ת
הן ימותו עד החוק  |  24/11/10 19:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
החלוץ שנשך את בקאל מאיינדהובן קיבל עונש כבד וישוב רק בפברואר
אלעזר לוין
לאחר מכן גילה שהדירה, ברחוב בן-גוריון פינת הירקון, פונה למועדון המתחרה קולוסאום, ומבקש לצאת    8,000 שקל לחודש לדירת 4 חדרים בבזל
עופר וולפסון
השותף בחברת הגז EMG אמר כי מקובל שמדינה משנה את מדיניות המס    הדגיש כי הוא "מקווה שהגז מ'תמר' יגיע ומתפלל ש'לוויתן' יהיה הצלחה"
עידן יוסף
לא תגבה קנסות יציאה ולא תציע תוכניות בהתחייבות החל מינואר 2011    בשורה לציבור: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה צמצום משמעותי בקנסות היציאה גם על הסכמים קיימים    שר התקשורת: "קנסות יציאה הם החסם המרכזי של התחרות גם למגזר הלקוחות העסקיים וגם למגזר הלקוחות הפרטיים"
איציק וולף
סיעות האופוזיציה הודיעו לקואליציה כי בעקבות השתתפות השרים מרידור, כחלון ושלום בהצבעה על חוק משאל העם למרות שהיו מקוזזים עם ח"כ בר-און ושמאלוב ברקוביץ' לא ייענו בקשות עתידיות לקיזוז בחיוב    יו"ר הכנסת: על ועדת האתיקה לקבוע האם יש להפרת ההתחייבות הלא רשמית היבטים אתיים והאם יש לנקוט בסנקציות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il