X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יפעל בתוך שישה חודשים ויספק צרכים לכאלו שלא ניתן לגרשם נתניהו: "אנו פועלים לראשונה לגיבוש מדיניות הגירה ממלכתית כוללת שתעוגן בחקיקה ראשית של הכנסת"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הממשלה תדון ביום א' בהקמת מרכז שהייה פתוח למסתננים שנכנסו לישראל שלא כחוק ולאלו שיגיעו לאחר קבלת החלטה זו. המרכז, שמיועד למסתננים אשר לא ניתן להרחיקם כעת, יוגדר כמרכז "פתוח" ויספק למסתננים את כל צרכיהם הבסיסיים, בהם: מקומות לינה, מזון, שתייה וצרכי בריאות. הפעלת המרכז תחל בתוך שישה חודשים מיום קבלת ההחלטה.
הזרם ההולך וגובר של המסתננים העוברים את הגבול באופן בלתי חוקי, העלה את הצורך לפעול באופן מיידי למציאת פתרונות לטיפול בתופעה.
במהלך השנה האחרונה נרשמה עלייה חדה במספר המסתננים, כאשר בחודשים האחרונים הולך וגובר מספר החוצים את הגבול. בשנת 2009 מספר המסתננים הממוצע לחודש עמד על כ-300 איש ואילו בשנה הנוכחית הממוצע החודשי עומד על כ-1,200 מסתננים, כאשר רק בחודש נובמבר הסתננו עד כה קרוב ל-1,300 איש.
על-פי ההחלטה, הקמת המרכז תאפשר אכיפה כנגד מעסיקיהם של מסתננים ללא התרי עבודה. תהליך זה צפוי להביא להפחתה בתמריץ הכלכלי שבהגעה של מסתננים לארץ ובכך להקטנת זרם הכניסה לישראל.
הקמת המרכז היא אחד ממכלול הצעדים המרכיבים את הפתרון לסוגייה, בהם נוקטת הממשלה הכולל את בניית מכשול בגבול מצרים, איתור מדינות אליהן ניתן יהיה להרחיק את המסתננים (לאחר שנמצא כי לא מדובר בפליטים וכי בהרחקתם לא נשקפת סכנה לחייהם) ואכיפה נגד ישראלים המעסיקים מסתננים.
החלטה זו היא יישום של המלצות הצוות הבין משרדי, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, שפעל על-פי החלטת ממשלה מיולי 2010. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ישראל היא המדינה המפותחת היחידה שאתה יכול ללכת ברגל אליה מהמדינות העניות ביותר באפריקה. רבבות כבר עשו זאת, וזרם המסתננים רק מתגבר ככל שאנו מקדמים ומפתחים את כלכלת ישראל. תופעת המסתננים לישראל מסכנת את אופיה היהודי והדמוקרטי של המדינה ומטילה מעמסה על שרותי הרווחה, מערכת הבריאות, רשויות אכיפת החוק והרשויות המקומיות. כדי לטפל בבעיה אנו פועלים במקביל במגוון אמצעים. כבר התחלנו להקים את המכשול הקרקעי בגבול עם מצרים; אנו מקימים מתקן שהייה מיוחד למסתננים; נגביר את האכיפה על מעסיקים ישראלים; ואנו פועלים לראשונה לגיבוש מדיניות הגירה ממלכתית כוללת שתעוגן בחקיקה ראשית של הכנסת".
המועצה האזורית רמת הנגב לא תאפשר הקמת מתקן פתוח באזור קציעות לקליטת מסתננים ומהגרי עבודה כפי שמבקשת הממשלה להחליט ביום ראשון. כך הודיע ראש המועצה שמואל ריפמן במכתב ששלח לראש הממשלה בנושא ובו שורה של נושאים בתחום הבטיחות והבריאות שיש להבטיח אותם טרם הקמת המתקן.

תאריך:  25/11/2010   |   עודכן:  25/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה תדון בהקמת מרכז שהייה פתוח למסתננים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה פירוש "לא ניתן לגרשם"??
חי בארץ י ש ר א ל  |  25/11/10 01:27
 
- אסביר לך למה לא ניתן לגרשם
פארא זיט  |  25/11/10 08:31
2
"מדיניות הגירה"? מד' יהודית!
עזרי  |  25/11/10 01:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
נבדק בגלאי-שקר    מקורביו: "יצא במצב רוח טוב"    קושי במשטרה להשיג ראיות חותכות למעשים פליליים
יואב יצחק
המתלוננת א' נגד ניצב אורי בר-לב ונגד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים לשעבר חגי פלג עורכת בימים האחרונים תדרוכים לעיתונאים ואומרת שלא תסכים להיות קורבן בפרשה    התדרוכים - בניגוד להנחיית המשטרה שהורתה לה שלא לדבר עם התקשורת
עופר וולפסון
חשש כי הפעילות העסקית המשותפת של מנכ"ל חברת החשמל וראש אגף התקציבים במשרד האוצר לשעבר במיזים הסיבים האופטיים של החברה נגועה במנהל לא תקין
עופר וולפסון
עודפי תקציב הכנסת ישמשו לצורך מימון רכישת בית פרומין    במידה שהכנסת לא תשלם את הכסף, היא תעבור על חוק שהיא עצמה חוקקה - חוק מוזיאון הכנסת
איציק וולף
גם אם מ' אכן סוממה יהיה זה קשה עד בלתי אפשרי להוכיח את מודעותו של בר-לב    המתלוננת הראשונה נגד ניצב אורי בר-לב נחושה להיאבק על גרסתה גם בחזית הציבורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il