X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שהחלטת עיריית ת"א לאסור על הצבת השילוט, איננה מידתית ואיננה שוויונית
▪  ▪  ▪
העובדה שהעירייה מוסמכת לקבל החלטות ולקבוע קריטריונים ביחס לשילוט, איננה פוטרת אותה מהחובות

בית המשפט המחוזי בתל אביב אפשר לחברת נצבא להציב שלטי פרסומות על גדרות חניון שבבעלותה, ובכך ביטל את החלטת עיריית תל אביב בנושא. פסק הדין נוגע למעשה לכל החניונים בעיר ומבטל את מה שהציגה עיריית תל אביב כמדיניות גורפת.
עתירתה של נצבא נגעה לחניון בדרך בגין בתל אביב, המצוי בבעלות חברת בית אגד - חברת-בת של נצבא. עד השנה שעברה אישרה העירייה להציב שילוט על הגדרות המקיפות את החניון, אך בפברואר 2009 הודיעה שהיא אוסרת זאת.
עמדה לא עקבית
השופטת רות רונן ציינה, כי נימוקיה של העירייה לא היו ברורים ועמדתה לא הייתה עקבי. בסופו של דבר טענה העירייה, כי מדובר מדיניות שחלה על כל החניונים בעיר, משיקולים מרכזיים של ביטחון המשתמשים בחניונים ושיקולי אסטטיקה - השיקול של איכות הסביבה.
רונן ציינה, כי העובדה שהעירייה מוסמכת לקבל החלטות ולקבוע קריטריונים ביחס לשילוט, איננה פוטרת אותה מהחובות המוטלים עליה מכוח המשפט המנהלי, ככל רשות המקבלת החלטות - לקבל החלטות סבירות, שוויוניות ומידתיות.
בנושא רשיונות השילוט, הוסיפה רונן, יש להביא בחשבון שני אינטרסים - את האינטרס של בעל הנכס להשכיר שילוט, ואת האינטרס הציבורי להגביל את כמות השלטים בעיר, ולוודא שהשלטים הקיימים לא יגרמו לסכנה או למטרד. העירייה צריכה להפעיל את שיקול הדעת שלה בהתאם למדיניות המשתנה שלה, ובהתאם לאופן הנכון בו היא סבורה כי יש לאזן בין האינטרסים הללו.
העירייה רשאית לשנות מדיניות
רונן הוסיפה, שהעירייה רשאית לשנות את מדיניותה בהתאם לזמנים ולצרכים המשתנים, ואין לאיש זכות קנויה לפיה המדיניות של העירייה תישאר תמיד בעינה. לדבריה, שיקולים של אסטטיקה סביבתית הם שיקולים לגיטימיים וחשובים, שהעירייה רשאית ואף חייבת להביא אותם בחשבון, והם עשויים - בנסיבות המתאימות - להתגבר על רצונם של בעלי נכסים לעשות שימוש לצורכי רווח בנכסיהם, ולתלות עליהם שלטים.
אף על-פי כן, קובעת רונן, בחינת החלטתה הנדונה של עיריית תל אביב לאור כללי המשפט המנהלי, מביאה למסקנה, כי מדובר בהחלטה בלתי מידתית ובלתי שוויונית שאינה יכולה לעמוד. השיקולים המרכזיים של העירייה - השיקול הבטיחותי והשיקול האסטטי, אין די בהם.
"באשר לשיקול הבטיחותי, הרי שאין בו כדי להצדיק את האיסור דווקא ביחס לחניונים עיליים. החלטה גורפת המתייחסת לכל החניונים, ושוללת מהם לחלוטין הצבת שילוט על הגדרות שלהם מטעמי בטיחות, איננה החלטה מידתית, וככזו היא חורגת ממתחם הסבירות, וניתן לבטלה", קבעה רונן.
"באשר לשיקול האסטטי, גם אם מדובר בשיקול לגיטימי, החלטת העירייה גם בהקשר זה צריכה להיות שוויונית, ואסור שתהיה שרירותית או מפלה. בענייננו, לא הובהר מדוע הוא חל על חניונים עיליים, ולא על שלטים שנתלים בנכסים אחרים".
לאור זאת קבעה רונן, שעל העירייה לבחון לגופה את בקשתה של נצבא לתלות שלטים בחניון, תוך העמדת תנאים שיבטיחו פגיעה מינימאלית הן באינטרס הבטיחותי והן באינטרס האסטטי. העירייה חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל.

תאריך:  25/11/2010   |   עודכן:  25/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רות רונן / Ruth Ronen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: מותר לקבוע שילוט על גדרות חניונים בת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ועדת הכספים של הכנסת אישרה הטלת מע"מ של 16% וגם מס רכישה על רכישת מגרשים בידי קבוצות רכישה    המשמעות: הקבוצות מאבדות את יתרונן היחסי, ויעברו בקרוב מן העולם    הקבלנים שבעי רצון, הקבוצות זועמות
עופר וולפסון
בהמשך להוראת השעה אשר אושרה בכנסת, ובהמשך לפנייתו של רו"ח אמיר גבאי לרשות המיסים בבקשה להבהרה    אתמול הוציאה הרשות מכתב הנחיות לפקידי השומה במסגרתו קבעה כי שיעור המס שינוכה במקור מהרווחים יהיה 15% בלבד, בטענה שמדובר בנכס שאינו צמוד    "שוב, הרשות יוצרת אשליה אופטית ומוסיפה חטא על פשע"
לי-אור אברבך
הוצאה לאור הגרמנית דומונט-שאוברג רכשה 25% ממניות עיתון "הארץ" ב-2006    ‎הבן קונסטנטין דומונט, שפוטר מהחברה, קרא לפיטוריו של אביו אלפרד במאמר בעיתון מתחרה
קובי ישעיהו, עומר רבין
החתמים יספגו כ-7 מיליון שקל להם התחייבו    בין המזמינים: מוסדיים מקומיים וזרים    עפר נמרודי ל"גלובס": "ההנפקה הינה צעד ראשון בבניין, שיביא לכך שנהפוך לאחת מהחברות המובילות בתחום"    לאומי הנחה היועצים: ההנפקה מסוכנת מאוד    בן זאב המליץ על הכשרה כחלופה אטרקטיבית למודיעין
עמר בנוביץ
צ'אק אידסון מוכן למשחק מול קאחה לאבורל (21:45 שידור ישיר באתר)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il