X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפעילת קידוח לוויתן נובל אנרג'י לא תדווח בארה"ב על סימני גז בישראל עדיין לא הוכתבה מדיניות ברורה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בתום עבודות שנמשכו כשישה שבועות הגיע בסוף השבוע קידוח לוויתן 1 אל שכבת המטרה במבנה הגיאולוגי התת-ימי המרוחק 135 ק"מ ממערב לחיפה. לפי הערכות, צוות הקידוח נתקל בסימני גז בשכבת החול שבמבנה.
מאחר שהאינדיקציות לגז ראשוניות בלבד ואינן מעידות עדיין על קיומו של מאגר גז טבעי, על גודלו או על היקפו, לא ברור אם שותפות לווייתן ידווחו בימים הקרובים על סימני הגז. במהלך קידוח תמר 1 (ינואר 2009) דיווחו השותפות הישראליות על גילויים של סימני גז, ואולם מפעילת הקידוח, נובל אנרג'י האמריקנית, לא עשתה כן מאחר שלפי חוקי רשות ניירות ערך האמריקנית אין לדווח בשלב כה מוקדם על ממצאי קידוח.
אסדת הקידוח Sedco Express חצתה בששת שבועות העבודה בקידוח לווייתן 1 שכבת מים של 1,634 מטר, והעמיקה עד כ-5,100 מטר מתחת לפני הים, אל שכבת החול הראשונה שבה ייערכו הבדיקות הגיאולוגיות המתקדמות. על שכבת חול (פרוספקט NG10) זו דיווחה נובל אנרג'י לפני כחודשיים כבעלת פוטנציאל עתודות גז טבעי של 453 BCM בהסתברות של 50% והיא זהה בתכונותיה לזו שבה אותר מבנה תמר.
בעקבות ההגעה אל שכבת המטרה צפויה נובל להתחיל בביצוע לוגים חשמליים במטרה לאמוד את תכונות הסלע. ממצאי בדיקות אלה יאפשרו לאמוד ברמת ודאות גבוהה יותר את היקף פוטנציאל הגז שבמאגר ואת יכולת הפקתו. פענוח הממצאים צפוי בתוך שבועיים-שלושה. לאור התוצאות יחליטו השותפות אם לבצע באתר מבחני הפקה (טסטים). לאחר מכן יעמיק הקידוח ב-700 מטר נוספים לשכבת הקרקע הנקראת מגיל אוליגוקן תחתון, שבה העריכה נובל את ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הנפט והגז הטבעי הניתנות להפקה בכ-3 מיליארד חביות נפט, בהסתברות גיאולוגית של 17%.
לאחר שלב זה בכוונת השותפות להעמיק עוד יותר את הקידוח לצורך בחינת פרוספקט נוסף בשכבת הקרקע הנקראת מגיל קרטיקון תחתון. בשכבת חול זו, הנמצאת בעומק כולל של כ-7,200 מטר, העריכה נובל כי ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הנפט והגז הניתנות להפקה שווה ערך ל-1.2 מיליארד חביות נפט - ההסתברות לכך נמוכה יחסית ונאמדת בכ-8%.
קידוח לווייתן 1 יצא לדרך באמצע אוקטובר בעלות כוללת של כ-150 מיליון דולר. בעלות הזכויות בקידוח הן חברות קבוצת דלק (45%), נובל אנרג'י האמריקנית (40%) ורציו (15%). השלוש מקוות לאשש את ממוצע הפוטנציאל הכלכלי של עתודות הגז הטבעי הניתנות להפקה במבנה, המסתכם ב-453 מיליארד מ"ק (16 TCF), בשיעור הסתברות של 50% (לעומת 36% בתמר).
בתוך כך, היומון המצרי "אל-מסרי אל-יום" פירסם אתמול ידיעה שבה צוטט גורם בכיר בספקית הגז המצרית EMG שאומר כי "מצרים לא תמכור גז טבעי נוסף לישראל מעבר לכמות האחרונה שהיא כבר מקבלת". הדברים נאמרו בתגובה לשמועות שהופצו בשבועיים האחרונים בישראל, שלפיהן יישום המלצות ועדת ששינסקי יביא לפגיעה בחוזים של שותפות תמר. "חברות הגז הפועלות בישראל מפיצות ידיעות שווא כחלק מאסטרטגיה מסחרית", טען הגורם המצרי. בישראל מזכירים כי הפרסום מגיע ערב הבחירות במצרים ונועד ככל הנראה לשרת אינטרסים מקומיים.
בקבוצת מרחב, השותפה ב-ENG סירבו להתייחס, אך גורם בקבוצה מסר כי ENG לא פירסמה שום הודעה לעיתונות.

פורסם במקור: אתר TheMarker
תאריך:  28/11/2010   |   עודכן:  28/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קבוצת דלק בע"מ / Delek
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השותפות בקידוח מתלבטות אם לדווח על סימני גז
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערוץ הכנסת
ערוץ הכנסת - ערוץ 99 - הרגעים המצחיקים ממליאת הכנסת והוועדות. מתוך אייכלר יעקב, חמישי ב-21:30
איציק וולף
הערב יתחיל אתר ויקיליקס לחשוף מעל לשלושה מיליון מסמכים דיפלומטיים אמריקנים הכוללים התבטאויות שעלולות להביך את ארצות הברית ואולי אף לפגוע ביחסיה עם בנות בריתה    המסמכים כוללים התייחסות לאישים כגורדון בראון, נלסון מנדלה, רוברט מוגאבה ועוד
איציק וולף
השר לביטחון הפנים הודיע למזכיר הממשלה על התנגדותו לתוכנית הנוכחית להקמת מתקן כליאה בדרום הארץ למסתננים מגבול מצרים    למרות שמשרדו הוא גורם מרכזי בתוכנית אין לו נציג בוועדה הבינ-משרדית    לדבריו, שירות בתי הסוהר אינו מוכשר או מוסמך לטיפול בהחזקת אוכלוסיה אזרחית שלא נשפטה
אביתר בן-צדף
שוקל כחצי מהמקלע הכבד הרגיל, וישמש יחידות, שצריכות נשק קל, שיורה לטווחים ארוכים    למקלע המחודש יש רתע קטן ביותר משישים אחוזים, קנה וחצובה קלים יותר ומערכות אופטיות משוכללות    יאפשר תנועה רגלית עם המקלע    ייכנס לשירות בסוף 2012
אלעזר לוין
8,000 עמיתי חבר הציפו ביום ו' את אולם המכירות, וחטפו תוך שלש שעות יותר מ-50% מכלל הפרויקט    הציעו למכירה 318 דירות, ונאלצו להגדיל את המספר לאור ביקוש-השיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il