X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח של נציבות שיוויון לאנשים עם מוגבלויות קובע כי אנשים בעלי מוגבלויות נאלצים לוותר על אוכל, חימום וטיפול רפואי בשיעור גבוה יותר מחלקם באוכלוסיה "הממצאים הללו ממחישים עד כמה חשוב לקבוע מדיניות כוללת לעידוד העסקת אנשים עם מוגבלות, בדיוק כפי שנרתמה הממשלה לעידוד העסקת חרדים וערבים"
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: פלאש 90]

דוח של נציבות שיווין לאנשים עם מוגבלות קובע כי בישראל של שנת 2010 סובלים אנשים בעלי מוגבלויות חמורה פי שניים מאשר אנשים אחרים מעוני וממחסור.
הדוח, שמתפרסם לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות החל ב-3 דצמבר, קובע כי בקרב אנשים עם מוגבלות חמור העוני פי שניים מאשר שאר האוכלוסיה בישראל. אנשים מדווחים כי קשיים כלכליים אילצו אותם לוותר על אוכל בשנה האחרונה, לא יכלו לחמם את ביתם או שניתקו להם את הטלפון או החשמל.
עוד נמצא כי קרוב למיליון אנשים בעלי מוגבלות נזקקו לטיפול רפואי בשנה שקדמה לסקר. מדובר ב-42% מכלל הנזקקים לטיפול בעוד חלקם של המוגבלים באוכלוסיה הכללית עומד על 25% בלבד.
32% מבעלי מוגבלות חמורה ו-21% מבעלי מוגבלות מתונה שדיווחו כי נזקקו לטיפול רפואי דיווחו כי ויתרו על הטיפול הזה בשל קשיים כלכליים. זאת לעומת 11% בקרב יתר האוכלוסיה שנאלצו לוותר על טיפול רפואי בשל קשיים כלכליים.
יותר מ-25% מהאנשים עם מוגבלות חמורה ו- 16% עם מוגבלות מתונה דיווחו כי בשנה לפני הסקר נותקו להם הטלפון או החשמל בבית בגלל קשיים כלכליים, לעומת 12% ביתר האוכלוסיה.
יותר מ-60% מהאנשים עם מוגבלות חמורה וכמעט מחצית האנשים עם מוגבלות מתונה דיווחו כי נאלצו לוותר על חימום הבית בגלל קשיים כלכליים לעומת 30% שדיווחו כך ביתר האוכלוסיה.
43% ו- 29% מהאנשים עם מוגבלות חמורה ומתונה בהתאמה דיווחו כי נאלצו לוותר על אוכל בגלל קשיים כלכליים, לעומת 17% בלבד שדיווחו כך ביתר האוכלוסיה.
מנציבות שיווין לאנשים עם מוגבלות נמסר כי הממצאים הללו ממחישים עד כמה חשוב לקבוע מדיניות כוללת לעידוד העסקת אנשים עם מוגבלות, בדיוק כפי שנרתמה הממשלה לעידוד העסקת חרדים וערבים.
הנציבות שותפה מובילה להקמת מיזם לעידוד העסקת אנשים עם מוגבלות, מיזם משותף לשלושת המגזרים במשק ואנו תקווה שבשנים הקרובות הוא ישא פרי ונראה שיעורים הולכים וגדלים של מעסיקים המבינים את היתרונות בהעסקת אנשים עם מוגבלות, ויותר אנשים עם מוגבלות המאמינים ביכולתם ועושים הכל כדי למצוא את מקומם בשוק העבודה.
באשר לשירותים הניתנים לציבור בישראל: בחלק מן התחומים שנבדקו משתקפת הבעייתיות בשירות שניתן כיום. כך, למשל, חלק ניכר (51%) ממקבלי שירות בלשכות הרווחה אינו מרוצה מהשירות שהוא מקבל, וכמחצית ממקבלי השירות סבורים כי מערכת שירותי הרווחה אינה שוויונית. אחוזים דומים של חוסר שביעות רצון ניתן לראות בנוגע לשירותים מהמוסד לביטוח לאומי, כתבו מחברי הדוח.
עוד הוסיפו כי עם כל זאת, מנתוני הדוח עולה תמונה מעודדת של שביעות רצון גבוהה מן השירות הציבורי בתחום הבריאות, שהוא תחום חשוב ביותר התורם לאיכות החיים. "נתונים אלו מראים כי מתן שירות נגיש ומכיל בהחלט אפשרי, לכן יש לפעול באופן מתמיד להבאת מגמה זו לכל תחומי השירות", ציינו.

תאריך:  29/11/2010   |   עודכן:  29/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
60% מוותרים על חימום; 43% אינם קונים אוכל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ב"קאמרי" מקבלים 94,000 לחודש ל"ת
מדינה מושחתת  |  29/11/10 10:43
2
בשיבא טיפול שיניים בהרדמה יקר  ל"ת
טפול=6קצבאות נכות  |  29/11/10 10:49
3
רפובליקת בננות מזרח-תיכונית
עידן סובול  |  29/11/10 12:05
4
המדינה טובה רק לעשירון העליון
יוקליס  |  29/11/10 13:11
5
להפסיק לעודד עבודה
נגה2811  |  29/11/10 14:59
6
מדינה מנוהלת על ידי פושעים
דודון  |  30/11/10 17:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שגריר ארצות הברית בישראל בשנת 2007 העביר לוושינגטון דיווח כי ממשלת ישראל לא מתפקדת וכי בכיריה אינם מדברים זה עם זה    "הפילוג בצמרת כאן הוא חלק מדיכאון ציבורי הולך וגובר, כאשר פרשיות שחיתות חדשות תופסות את כותרות העיתונים מדי יום"
איציק וולף
מסמכי ויקיליקס חושפים כי אירן העבירה סוכנים של משמרות המהפכה לאזורי קרבות בלבנון ובמלחמת אירן-עירק באמצעות אמבולנסים של הסהר האדום
איציק וולף
מסמכי ויקיליקס חושפים כי שר הביטחון של ישראל פנה בשנת 2008 למצרים ולרשות הפלשתינית ושאל האם יקחו את השליטה על רצועת עזה לאחר שישראל תצא למבצע להכנעת החמאס    קיבל תשובה שלילית
עידן יוסף
018 אקספון מכינה את התשתית להתרחבות בתחום הסלולר    החברה רכשה מתג שיחות חדש ומגדילה את נפח הפעילות עם מפעילים בעולם    המנכ"ל קורא למשרד התקשורת: "אל תיכנעו ללחצי החברות הגדולות"
עידן יוסף
הצעת חוק: זוגות ללא ילדים או הורים לבן יחיד שירצו לטוס לחו"ל לצורך הליכי האימוץ לא יפוטרו וזכויות עבודה שלהם יעוגנו בחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il