X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש לא גילה כל הגנה מפני סרטן הודות לוויטמין D ואף הצביע על אפשרות לעלייה בסיכון לסרטן הלבלב אצל אנשים עם רמות גבוהות מאוד של הוויטמין מינונים גבוהים מאוד ידועים כרמות שגורמות לנזק לכליות 4,000 יחידות בינלאומיות הן הרמה הגבוהה ביותר שיש לצרוך ביום אך לא הרמה אליה צריך לשאוף
▪  ▪  ▪
לא מספיק [צילום: AP]
מחסור בוויטמין D קשור לסרטן ולטרשת נפוצה
יפעת גדות
מחקר חדש מראה בצורה דרמטית למדי את ההשפעה הרחבה שיש לוויטמין D על הבריאות שלנו * עלול להגביר את הרגישות למחלות כמו טרשת נפוצה, דלקת מפרקים שגרונית וסוכרת מסוג 1, כמו גם לסוגי סרטן מסוימים ואפילו לדמנציה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
רמות ויטמין D נמוכות נמצאו קשורות לפרקינסון

   יפעת גדות
ויטמין D - איכות חיים לאורך זמן

מקפידים לשתות חלב? תצטרכו לשתות הרבה יותר כוסות חלב ממה שכתוב על קרטון החלב כדי לקבל כמות מספקת של ויטמין D לחיזוק העצמות. ולמרות זאת - אל תגזימו: קווים מנחים תזונתיים חדשים מראים כי אין כל הוכחה לכך שמינונים גבוהים מונעים סרטן או מחלות אחרות - המלצה שללא ספק תאכזב את כל מי שתומכים במה שנקרא ויטמין השמש.
ההחלטה לפרסום הקווים המנחים החדשים, שהתקבלה על-ידי מוסד רפואי יוקרתי - הזרוע הרפואית של האקדמיה הלאומית למדע - תעצור אולי את השיטפון ברכישת תוספות ויטמין D, וזאת מפני שהקווים המנחים מראים כי צריכת רמות גבוהות מדי מהוויטמין עלולה להיות מסוכנת.
"הרבה יותר זה לא בהכרח טוב יותר", מזהירים החוקרים מבית הספר לפרואה הארוורד, שערכו את הדוח של האקדמיה שפורסם היום (ג', 30.11.10). על-פי הדוח, רוב האנשים בארצות הברית ובקנדה - מגיל שנה ועד גיל 70 - צריכים לצרוך יותר מ-600 יחידות בינלאומיות של ויטמין D ביום כדי לשמור על בריאותם. אנשים בשנות השבעים לחייהם ומבוגרים ויותר זקוקים ל-800 יחידות בינלאומיות. הדוח קבע רמות אלו כרמות מומלצות של ויטמין D. רמות אלו גבוהות מעט יותר מהמטרה של 400 יחידות בינלאומיות שנקבעה על-ידי הממשלה לגבי מוצרי מזון, וגבוהות יותר מהמלצות משנת 1997 של המוסד לרפואה, שנעו מ-200 עד 600 יחידות בינלאומיות, על-פי הגיל.
ולמרות זאת, הרמות נמוכות הרבה יותר מרמות של 2,000 יחידות בינלאומיות ביום שחלק מהמדענים תומכים בהן, על סמך מחקרים שהראו כי אנשים עם רמות נמוכות של הוויטמין נמצאים בסיכון גבוה לסוגים מסוימים של סרטן ולמחלות לב.
חילוקי דעות
מומחים בתחום שהגיבו לפרסום ההמלצות, אמרו כי חשוב לזכור שהסיכון לסרטן המעי במיוחד יכול לרדת בצורה משמעותית אם אנשים יצרכו כמות מספקת של ויטמין D.
ויטמין D וסידן הולכים יד ביד ויש צורך בשניהם לאורך כל החיים כדי לבנות ולשמור על עצמות בריאות. אך מחקר שארך שנתיים ובוצע על-ידי צוות מומחים של המוסד, הגיע למסקנה כי תפקידו של ויטמין D במחלות אחרות לא לגמרי ברור. מספר מחקרים אחרים לא הראו כל השפעה, או אפילו סימנים לנזק.
מחקר של המוסד הלאומי לסרטן שפורסם בקיץ האחרון היה המחקר האחרון שלא גילה כל הגנה מפני סרטן הודות לוויטמין D, ואף הצביע על אפשרות לעלייה בסיכון לסרטן הלבלב אצל אנשים עם רמות גבוהות מאוד של הוויטמין. מינונים גבוהים מאוד - מעל 10,000 יחידות בינלאומיות ביום - ידועים כרמות שגורמות לנזק לכליות, והדוח של היום קובע כי 4,000 יחידות בינלאומיות הן הרמה הגבוהה ביותר שיש לצרוך ביום אך לא הרמה אליה צריך לשאוף.
יש גם מי שהזכיר כי תוספות אחרות - ויטמינים C ,E וביתא-קרוטן - יחד עם גלולות הורמונים לגיל המעבר שבעבר סברו כי הם מונעים סרטן או מחלות לב, גורמים לפעמים לנזק.
כדי להגיע למסקנה ברורה יותר, החוקרים מתכננים לבצע מחקר, במימון ממשלתי, שיכלול 20,000 אנשים בריאים ויבדוק אם צריכה של 2,000 יחידות בינלאומיות ביום של ויטמין D אכן תוריד את הסיכון שלהם למחלות לב, לשבץ או לסוגי סרטן מסוימים.
בינתיים, קשה לצרוך 600 יחידות בינלאומיות של ויטמין D מהמזון בלבד. כוס חלב מועשר או מיץ תפוזים מכילה 100 יחידות. המקורות הטובים ביותר הם דגים שומניים - מספר מנות סלמון יכולות לספק כמחצית מהצריכה היומית. מקורות טובים אחרים הם דגנים מועשרים בוויטמין D.
לגבי סידן, הדוח ממליץ על הרמות המקובלות כבר כיום שהן כ-1,000 מיליגרם סידן ביום לרוב האנשים הבוגרים, 1,000-700 מיליגרם לילדים צעירים, ו-1,300 מיליגרם ביום לבני נוער ולנשים לאחר הפסקת המחזור.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  30/11/2010   |   עודכן:  30/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויטמין D ברמות גבוהות מדי - מזיק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל כהנא
מסמך סודי ביותר שפרסם ויקיליקס חושף כי במפגש עם חברי קונגרס, ערב כניסתו לתפקיד ראש-הממשלה, התגאה נתניהו בפני האמריקנים בכך שלא בנה התנחלויות חדשות ולא דיבר על מדינה פלשתינית    על הגולן: "ההסכם 'ייקרע' בהמשך הדרך
איציק וולף
מזכירת המדינה האמריקנית ביקשה משגרירות ארצות הברית בארגנטינה לברר האם נשיאת המדינה נוטלת תרופות הרגעה וכינתה אותה "רגשנית והפכפכה"    נשיא ונצואלה עט על הממצא ותקף את קלינטון: מישהו צריך לעקוב אחרי הבריאות הנפשית של מזכירת המדינה האמריקנית
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי שימוש מוגזם בחומרים אנטי-בקטריאליים מעלה את הסיכון לאלרגיות ועלול לפגוע במערכת החיסונית
איציק וולף
נשיא סוריה אמר בינואר האחרון לסנאטורים אמריקנים כי ייתכן שהקדנציה של הנשיא האמריקני אובמה היא הסיכוי האחרון לשלום עם ישראל    הפציר באמריקנים ללחוץ על ישראל לשוב לערוץ התיווך הטורקי    "המו"מ עם ישראל הוא כמו טיפול בסרטן - רופא חייב לטפל בבעיות השורש"
איציק וולף
יו"ר ועדת החוץ של הסנאט האמריקני אמר לאמיר קטאר כי עמדת ממשל אובמה היא שיש להקים מעין בירה פלשתינית במזרח ירושלים    עוד אמר שעל נתניהו להתפשר ולהחזיר את רמת הגולן לנוסחה של שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il