X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת הרכבת הקלה בת"א פיטרה מנהלת חשבונות בחודש השלישי להריונה ביה"ד האזורי לעבודה הורה להשיבה לעבודה מיידית, כיוון שפוטרה בטרם ניתנה החלטת התמ"ת העובדת: "מאז שובי לעבודה אני עוברת מסכת של התעללויות והתנכלויות מצד הממונים עלי"
▪  ▪  ▪
תקדים: איסור מוחלט על השעיית עובדת בהריון, גם ללא פיטורים [צילום: פלאש 90]

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה בתחילת החודש (7.11.10) לחברת הרכבת הקלה בתל אביב (נת"ע), להשיב מיידית לעבודה בפועל מנהלת חשבונות שפוטרה בהיותה בחודש השלישי להריונה ונשלחה לחופשה כפויה בביתה בשכר, בטרם ניתן היתר מהממונה במשרד התמ"ת לפטרה.
בתחילת חודש אוגוסט הודיעה חברת נת"ע, הממומנת מכספי ציבור, לעובדת אילנה ריידר, שהייתה בחודש השלישי להריונה, כי היא מפטרת אותה לאחר שנתיים בהן עבדה בחברה, לטענתה מפאת חוסר שביעות רצון מתפקודה.
לדברי ריידר, היא פוטרה לאחר שהממונה עליה גילתה בעקיפין שהיא בהריון, אך גם לאחר שריידר הצהירה באופן גלוי כי היא בהריון, לא חזרה בה החברה מההחלטה לפטרה ואף הרחיקה אותה מהעבודה לאלתר, תוך תשלום שכרה, עד שתתקבל החלטת הממונה בעניינה.
מהלך זה נעשה מבלי שחברת נת"ע ביקשה וקיבלה היתר מאת הממונה על עבודת נשים במשרד התמ"ת, לפטר את ריידר ואף בניגוד להוראות החוק. ריידר, באמצעות עוה"ד אודליה לוי אטינגר ואביבה סיטבון-צרפתי, ממשרד עורכי הדין לוי-אטינגר בוטון ושות', עתרה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה להשיבה לאלתר לעבודתה ולתפקידה בפועל. את נת"ע ייצגו עוה"ד תומר הדס וכרמל חורב-אלטמן.
נת"ע פנתה לראשונה לממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת, חודש לאחר שניתנה הודעת הפיטורים ריידר, ועד לרגע זה טרם התקבלה החלטה בעניינה.
במהלך חודש נובמבר הורה ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב להשיב את ריידר לעבודה ולתפקידה, עד למתן החלטת הממונה על חוק עבודת נשים ממשרד התמ"ת. כמו-כן אסר ביה"ד האזורי על השעייתה של ריידר ממקום עבודתה, למרות שבזמן השעייתה שולם שכרה.
לטענת ריידר, מאז ששבה לעבודה תחת צו בית הדין, לא רק שהיא לא הוחזרה לתפקידה, הרי שבנוסף לכך היא עוברת מסכת של התנכלויות והתעללויות מצד הממונה עליה, אשר כנראה התקשתה להשלים עם החלטת בית הדין ועם הצו שניתן.
תקדים המעגן זכויות עובדת בהריון
המדובר בהחלטה תקדימית ובעלת חשיבות משפטית מכרעת, שכן החלטה זו קובעת איסור מוחלט החל על מעסיק להשעות מעבודתה עובדת בהריון (כלומר להורות לעובדת לשבת בבית בהיותה בהריון, תוך תשלום שכרה), כל עוד לא ניתן היתר מאת הממונה על חוק עבודת נשים לכך.
נקבע כי לעובדת בהריון (המועמדת לפיטורים) זכות מוחלטת לעבוד בפועל במקום העבודה ובתפקידה הרגיל, כל עוד לא ניתן למעסיק היתר לפטרה על-ידי הממונה. על-פי החלטה זו, אין המעסיק יוצא ידי חובה בכך שמשהה את העובדת מעבודתה בפועל תוך תשלום שכרה, עד פנייתו לממונה או עד למתן החלטה על-ידי הממונה על חוק עבודת נשים, בדבר פיטוריה של העובדת ההרה.
מעסיק הפועל בדרך זו, דהיינו השעיית עובדת בהריון תוך תשלום שכרה עד למתן החלטה על-ידי הממונה על חוק עבודת נשים - חוטא למטרת חוק עבודת נשים ומפר אותו, על-פי ההחלטה.
החלטה זו מרחיבה ומעמיקה הלכה שעוגנה בעבר על-ידי בית הדין הארצי לעבודה, לפיה פיטורים של אישה בהריון בניגוד להחלטת הממונה על חוק עבודת נשים שלא אישרה את הפיטורים הם בטלים מעיקרם, ומשהפיטורים נטולים כל תוקף, אזי, לעובדת זכות לחזור לעבודתה בפועל, וכי לבית הדין אין שיקול דעת למנוע זאת ועליו להשיב את העובדת לעבודתה בפועל.
ההלכה החדשה והתקדימית היא אף יותר מרחיקת-לכת מאשר ההלכה הקודמת, שכן נקבע איסור מוחלט להשעות עובדת בהריון (המועמדת לפיטורים) גם בשלב המקדמי, עוד בטרם הפנייה לממונה ובטרם נתנה הממונה החלטה לגבי בקשת ההיתר לפיטורים. כלומר, בעוד העובדת מועמדת לפיטורים וממתינים להחלטת הממונה בעניינה - על המעסיק להעסיקה בפועל ולא די בכך שהוא משלם את שכרה.

תאריך:  30/11/2010   |   עודכן:  30/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד לעבודה: "להחזיר לעבודה עובדת בהריון עד להחלטת התמ"ת"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בישראל קיימת ירידה הדרגתית לאורך השנים בשיעור התמותה של ילודים שמשקלם נמוך מאוד, אולם בקבוצת הילודים במשקל נמוך גרם התמותה גבוהה מאלו המקובלת במדינות אחרות, ושכיחות הידבקות הילודים בזיהומים אף היא גבוהה יחסית
איציק וולף
גורמים ישראלים רשמיים אמרו לאנשי שגרירות ארצות הברית בישראל כי מספר גורמים הופכים את תקיפת מתקני הגרעין האירניים לקשים עד בלתי אפשריים    תקיפת אירן מסובכת בהרבה מתקיפת הכור בעירק    גורם מודיעין ישראלי בכיר: תקיפה צבאית רק תעכב את תוכנית הגרעין אך לא תעצור אותה
עידן יוסף
הורשע בעשרות עבירות של התעללות בקטינים
יפעת גדות
משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע או אימץ גור משוטט בתקופה האחרונה בקריית שמונה או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל חיים הנגוע או בעל חיים משוטט לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת
עופר וולפסון
ברבעון השלישי ירד הרווח הנקי ב-23%, אך מתחילת השנה עלה ב-30% ל-74 מיליון ש"ח    ההכנסות מתחילת השנה עלו ב-8% ל-2.6 מיליארד ש"ח    החברה תימחק בקרוב ממסחר בבורסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il