X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת המבצע יפקדו מפקחי העבודה של אגף האכיפה משרדי עורכי דין בכלרחבי הארץ וידרשו מידע ומסמכי שכר וכן יגבו עדויות מעובדים מנהל אגף האכיפה: "מתמחים ועורכי-דין שפנו אלינו חשו מנוצלים עקב אי תשלום שכר בגין שעות עבודה נוספות, אך פחדו לעמוד על זכויותיהם"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

האגף לאכיפת חוקי עבודה שבמינהל הסדרה ואכיפה במשרד התמ"ת החל במבצע לאכיפת הוראות חוקי העבודה בקרב משרדי עורכי דין, במסגרתו ייבדקו תנאי העסקתם של מתמחים, עורכי דין ועובדי מנהלה. כך מסר (יום ג', 30.11.10) מנהל אגף האכיפה במשרד התמ"ת, יחזקאל אופיר.
במסגרת המבצע יפקדו מפקחי העבודה של אגף האכיפה משרדי עורכי דין ברחבי הארץ, ידרשו מידעים ומסמכי שכר וכן יגבו עדויות מעובדים, אשר ישמשו בסיס להמשך החקירה. החקירות יכללו בדיקת יישום הוראות חוקי העבודה ולגבי עורכי הדין היא תתמקד בחוקים משפיעי שכר.
המבצע יתקיים בפריסה ארצית בערים וביישובים רבים, ביניהם באר שבע, אשדוד, אשקלון, ירושלים וסביבתה, תל אביב וסביבתה, חיפה, יוקנעם, טבריה, נצרת ועפולה.
מנהל אגף האכיפה, יחזקאל אופיר, ציין עוד כי "מבצע זה בא על-רקע פניות של עורכי דין ומתמחים ובכלל זה לאגף האכיפה, אשר חשו מנוצלים עקב אי תשלום שכר בגין שעות עבודה נוספות, אך פחדו לעמוד על זכויותיהם אלו בשל החשש לאבד את מקום עבודתם".
סגנית מנהל אגף האכיפה, אניטה יצחק, ציינה כי "עודף הביקוש של הסטודנטים למשפטים המעוניינים להתמחות במקצוע עריכת הדין, וכן של עורכי דין צעירים המחפשים מקום עבודה, למול היצע מקומות העבודה בתחום זה, מוביל לתופעת מצוקה קשה של מתמחים במציאת מקום להתמחות וכן של עורכי דין צעירים במציאת מקום עבודה. עובדה זו, שוללת מאוכלוסיות אלה את יכולתם לנהל מו"מ מול המעסיקים על תנאי עבודתם ומאלצת אותם להסתפק בשכר נמוך לעבודתם, לעבוד שעות רבות ולהשלים עם מסגרת העסקה פוגענית".
מפורום הסטודנטים למשפטים באוניברסיטאות נמסר בתגובה כי "בעקבות פנייתנו החל הבוקר משרד התמ"ת במבצע אכיפה ארצי במשרדי עורכי הדין לאכיפת דיני עבודה בקרב מתמחים".
לדברי אנשי הפורום, הם החלו כבר בשנה שעברה מאבק נגד הפגיעה בזכויות העובד של מתמחים. מאבקם זה נולד מהעסקה של מתמחים בניגוד לחוק שכר מינימום, וחוק שעות עבודה ומנוחה, וכל זאת מבלי לתעד את שעות העבודה שמתמחים עובדים. "היעדר הביקוש למתמחים לצד עליה בהיצע המתמחים, וכן החובה להתמחות בדרך לקבלת רישיון עריכת דין הם שאפשרו את הימשכות והשתרשות התופעה, דווקא בקרב אוכלוסיה שמודעת לזכויותיה", מסרו בפורום.

תאריך:  30/11/2010   |   עודכן:  30/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמ"ת פתח במבצע אכיפת חוקי עבודה במשרדי עורכי-דין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעקבות חשיפת News1 על התיק שנסגר לאישה שהייתה בקשרים אישיים עם ניצב יוחנן דנינו ובעקבות אירועים נוספים מן הימים שבהם פיקד מפקד מחוז הדרום במשרה על אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ביקשה אומ"ץ מהשר אהרונוביץ' להקפיא את אפשרות מינויו של ניצב דנינו למפקח הכללי של המשטרה
עופר וולפסון
שינוי הכיוון מגיע לאחר ארבעה רבעונים רצופים של ירידה באבטלה, שהגיעה ברבעון הקודם ל-6.4%    210 אלף מוגדרים בלתי מועסקים    מספרם של העובדים במשרה חלקית עלה ב-4.1% לעומת הרבע הקודם לעומת עלייה של 1.2% במועסקים במשרה מלאה
עידן יוסף
76% מהציבור סבור כי צריך רוב יהודי לקבלת החלטות גורליות למדינה    ערבים רואים בשכן יהודי הפרעה ולהפך, וגם לא סובלים שכנים הומואים    ישראל אחרונה במדד היציבות הפוליטית
עופר וולפסון
בהסתדרות מאיימים בשביתה כללית החל ב-12 בדצמבר בעקבות הודעת המרכז לשלטון מקומי כי לא ישלם את המענק החד-פעמי לעובדים בסכום של 2,000 שקלים, כפי שנקבע בהסכם השכר במגזר הציבורי בין ההסתדרות לאוצר
עידן יוסף
אחד המחבלים הגיע מירדן לאחר שנות שהיה במחנה אימונים בסוריה    חברי החוליה תכננו לבצע פיגועים נוספים, בין היתר, נגד ישראלי אשר נוהג להגיע באופן קבוע לדהריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il