X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשלה צפויה להצביע ביום ראשון הקרוב על הוצאה לדרך של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב ובינתיים בירושלים: הרכבת כבר יצאה לדרך, עכשיו רוצים לזרז את הלו"ז
▪  ▪  ▪
הוועדה לביקורת המדינה בסיור ברק"ל בירושלים [צילום: פלאש 90]

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, יציג בישיבת הממשלה הקרובה החלטה להוציא לדרך את ביצוע פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, באמצעות תקציב הממשלה. לפני מספר חודשים הוחלט בממשלה להלאים את הפרויקט בשל ביטולו באוגוסט של הסכם הזיכיון עם זכיינית הקו האדום, קבוצת MTS.
בטקס פתיחת מנהרות הכרמל שהתקיים היום בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כ"ץ כי לאחר שנים רבות של עיכובים ודחיות צפויה הממשלה להוציא לדרך את פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.
"אני מקווה כי בעוד מספר שנים נוכל לחנוך את הקו הראשון (הקו האדום) של הרכבת הקלה ולשנות את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב, בדיוק כמו שאנו חונכים היום את פרויקט מנהרות הכרמל, המהווה את אחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר בישראל", אמר כ"ץ.
הקו האדם של הרכבת הקלה בתל אביב, שאורכו כ-22 קילומטר יתחיל בתחנה המרכזית בפתח תקוה, ויעבור בסמוך לבית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, דרך תחנת הרכבת בארלוזרוב, דרך פתח תקוה, ליד מרכז עזריאלי, הקריה, עד מנשייה ומשם דרך שדרות ירושלים ביפו ועד לדרום בת ים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-10 מיליארד שקלים.
"הרכבת הקלה חייבת לפעול עד סוף 2011"
[צילום: פלאש 90]

הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת סיירה (יום ג', 30.11.10) בתוואי הרכבת הקלה בירושלים. את יושב-ראש הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה) וחבריה אירח מנכ"ל סיטיפס יהודה שושני.
הסיור לאורך התוואי לווה בהסבר על אופן הפעלת הרכבת במרכז התפעולי ובחדר הבקרה. הח"כים הצטרפו לנסיעת מבחן שנערכה, במסגרת פעילויות ההרצה והבדיקות, בקרון הרכבת הקלה ברחוב יקותיאל אדם והתרשמו מהמכשור החדשני בתא הנהג. מנכ"ל סיטיפס הציג את מצב הפרויקט ואת מוכנות החברה לקראת ההפעלה.
יושב-ראש הוועדה ח"כ יואל חסון אמר כי הוועדה בראשותו שמה לה למטרה ללוות את פרויקט הרכבת הקלה בירושלים ולהביא לפתיחת הקו הראשון בצורה הטובה ביותר, לטובת תושבי ירושלים. חסון ציין כי הרכבת חייבת להתחיל בהפעלתה המסחרית עד סוף שנת 2011 בצורה הטובה ביותר, כולל קבלת העדיפות ברמזורים וקיום לוח זמנים אמין.
"מדובר ברכבת קלה מודרנית, מתקדמת וטובה. אני רואה חשיבות רבה בקידום ההפעלה המסחרית עד סוף שנת 2011 בצורה הטובה ביותר ואני אופטימי, הרכבת בירושלים כבר יצאה לדרך".
ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) קראה למשרד התחבורה לקדם את נושא החקיקה לרכבת הקלה: "הרכבת כבר נוסעת וחייבים לסיים את הליך החקיקה מוקדם ככל שניתן, תושבי ירושלים לא יוכלו לחכות עוד".

מנכ"ל סיטיפס יהודה שושני, והח"כים מרינה סולודקין ויואל חסון [צילום: פלאש 90]
כל התחבורה בכף ידך
תאריך:  30/11/2010   |   עודכן:  30/11/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מסמכי "ויקיליקס" חושפים כי האמירות הציעה לארה"ב להשתמש בבסיס חיל אוויר שבשטחה לצורך התקיפה, תמורת ערבויות    אמיר קטאר לג'ון קרי: "אי-אפשר לסמוך על האירנים"
עידן יוסף
כך אומר בכיר במשרד התחבורה    תרופת ההרגעה – תגבור אוטובוסים    בקרוב: קווים נוספים ממירון לירושלים ולבני ברק ובחזרה
ראובן לייב
מחקר שהוצג בכינוס העולמי לתעשיית החלב בניו-זילנד מגלה שאחד מתוך שבעה בני-אדם חולב פרות
עופר וולפסון
כך חשף נציג האגף למוסדות דת במשרד החינוך, בדיון בוועדת החינוך בנושא חשיפת הפרשה לפיה עמותות חרדיות המפעילות ישיבות זייפו תעודות זהות של תלמידים וקיבלו אגב כך ממשרד החינוך תמיכה שלא כדין בעשרות מילונים    "מוסד עם 100 תלמידים יכול לגדול מדי שנה ב-50%"
ראובן לייב
נבחרה ע"י המשרד לאיכות הסביבה כרשות מקדימה בהפרדת פסולת יבשה מרטובה, במימון של 150 אלף שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il