X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דמי החבר נותרו כפי שהם - בין 50 ל-95 שקל בחודש בממוצע לעורך דין ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, הגיב לביקורת על התקציב: "בתקופת כהונתי גדל תקציב ועד מחוז ת"א ב-41% בשלוש שנים, כאשר הגידול בחברים (כולל מחזור דצמבר הקרוב) היה רק בשיעור 24%"
▪  ▪  ▪
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון [צילום: יח"צ]

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד עמוס ון-אמדן, אישרה אתמול (ג', 30.11.10) ברוב גדול את תקציב הלשכה לשנת 2011, בסכום של 45 מיליון שקלים.
הלשכה הקצתה 800 אלף שקלים לבחירות למוסדות הלשכה, שיתקיימו השנה ב-21 ביוני, וכן 500 אלף שקלים לציון שנת היובל ללשכה. הלשכה תקיים שורה של אירועים שוטפים ומיוחדים לציון חגיגות היובל, ששיאם באירוע המרכזי בירושלים ב-22 בפברואר 2011, המתוכנן להיערך, בין היתר, בהשתתפות נשיא המדינה, יו"ר הכנסת, נשיאת בית המשפט העליון, שר המשפטים, שרים, שופטים, חברי-כנסת, אישי ציבור מובילים ורוב ראשי הלשכות העמיתות בחו"ל, ואשר תקדם לו ישיבה מיוחדת של הכנסת לכבוד יובלה של הלשכה. באירוע זה ייצא לאור גם ספר היובל של הלשכה, שנערך על-ידי העיתונאית יעל גבירץ.
כמו-כן, התקציב להפעלת תוכנית הסיוע והייצוג המשפטי למעוטי-אמצעים בהתנדבות של הלשכה "שכר מצווה" גדל, והוא עומד השנה על 1.08 מיליון שקלים. הפעלת התוכנית הפכה לסמכות חובה של הלשכה, משתוקן חוק הלשכה לפני כשנה, אשר מטיל על הלשכה חובה לספק סעד משפטי למעוטי-אמצעים. המועצה הארצית של הלשכה התקינה כללים ליישום חובתה זו של הלשכה, ואלה ממתינים לאישור שר המשפטים.
בהקשר זה, ראוי לציין גם את הסיוע הכלכלי שהלשכה מעמידה לחבריה. זה ימשיך להיות מוענק באמצעות הקרן לעזרה הדדית, שבמסגרתה מוענקות הלוואות לחברים על-ידי בנק אוצר החייל בסכום של 15,000 שקלים. עורך הדין משלם את הקרן בלבד, והלשכה משלמת בעבורו את הריבית. כמו-כן, מעמידה הלשכה במקרים מיוחדים מענקים לחברים המצויים במצב בריאותי או כלכלי קשה.
לדברי ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, תקציב הלשכה לשנת 2011 נועד להמשיך לממש את החזון להנהיג רמה מקצועית ראויה ולפעול למצוינות עורכי הדין. "הגידול במספר החברים איפשר מחד-גיסא אי-העלאה במיסים השנתיים, אולם הטיל, מאידך-גיסא, על הלשכה עול חשוב וכבד של מתן שירותים רבים ומגוונים לכ-47,000 חברים וחברות. שאיפתנו להעלות את קרנה של הלשכה, רמתה, איכותה ומעמדה, כמו גם להגביר את קרבתה והרלוונטיות של פעולותיה לחברים, מחייבת תכנון והשקעה של פעילויות ותוכניות רבות מאוד. הגידול בפעילות ובעשייה עצום. הלשכה מתופעלת על-ידי צוות מקצועי (כ-60 איש) בסיוע מאות מתנדבים, המקדישים שעות רבות מזמנם לטובת הלשכה ללא תמורה כספית".
אשר לטענות נגד תקציב הלשכה, אמר ראש הלשכה, כי תקציב הלשכה הוא שקוף ונתון לביקורת. לדבריו, בתקופת כהונתו גדל תקציב ועד מחוז תל אביב בשיעור של 41% בשלוש שנים, כאשר הגידול בחברים (כולל מחזור דצמבר הקרוב) היה רק בשיעור 24%.
גם השנה, למרות הגידול הרב במספר חברי הלשכה והרחבת הפעילות באורח ניכר בתוכניות, כגון מכון ההשתלמות, תשע שלוחות ברחבי הארץ, פרו בונו - סיוע משפטי חינם למעוטי-יכולת, כינוס שנתי, מועדון צרכנות ייחודי, מוסד בוררות, צוות פיקוח בתי מעצר, מכון גישור, אתר אינטרנט, קרן סיוע לחברים במצוקה, מערך השמה והגנה משפטית נגד המבקשים להסיג את גבול המקצוע ועוד, דמי החבר נותרו, כפי שהיו בשנה הקודמת, ולמעשה הופחתו שוב ריאלית השנה בשיעור של 2.5%. עורך דין ישלם בממוצע בין 50 ל-95 שקלים מדי חודש. בכל הארגונים הדומים בארץ ובעולם התעריפים גבוהים יותר ובאורח משמעותי, לדברי הלשכה.

תאריך:  01/12/2010   |   עודכן:  01/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר תקציב לשכת עוה"ד ל-2011: 45 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפרק את הלשכה. 70 אלך שח לחודש
עו"ד  |  1/12/10 14:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אומ"ץ מציגה טופס מקורי למשרת יעוץ משפטי לרשות השידור המעלה חשד כי שינויים במכרז שהכניסה יועמ"ש הרשות נועדו לתפור אותו לסגניתה    רשות השידור: האשמות שווא
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר יחליף את ח"כ לשעבר צחי הנגבי שנאלץ לפרוש מן הכנסת בעקבות הרשעתו    המינוי אושר בוועדת החוץ והביטחון    מופז יכהן בתפקיד עד אוגוסט 2011
אלעזר לוין
להפך - ההוצאה למבוטח עלולה להתייקר    ההוזלות יופעלו במלואן בעוד 4 שנים ויותר, ויחולו רק על קופות גמל וביטוחי מנהלים    בקרנות פנסיה - אפיק החיסכון העיקרי - לא תהיה כל הוזלה!    הצעות האוצר יעברו מירוץ מכשולים ויופעלו חלקית בינואר 2012 לכל המוקדם
עופר וולפסון
הקנייה תבוצע על-ידה או על-ידי מי מחברות הבנות שלה במהלך השנה הקרובה    החברה מסרה כי היא מחוייבת ליעד הכנסות של 31 מיליארד דולר בשנת 2015
אלעזר לוין
גינדי הודיעה קודם לכן כי כבר מכרה 500 דירות    המחיר הממוצע לדירה - 2.27 מיליון שקל    מו"מ למכירת עוד 131 דירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il