X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשרד הגדיל ב-10 מיליון שקל את תקציב הנגשת מוסדות חינוך, קידם תוכנית לתמיכה בתלמידים משולבים במערכת החינוך הרגילה, פיתוח תהליכים חינוכיים לתלמידים בעלי לקויות למידה
▪  ▪  ▪
לנצל את הפוטנציאל [צילום: AP]

לכבוד היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלות מפרסם משרד החינוך את פעילותו הנעשית במטרה לתת מענה הולם לתלמידים בעלי צרכים ייחודיים במסגרת ערכי השוויון והדמוקרטיה של החברה בישראל.
מדיניות המשרד הינה לאפשר לכלל התלמידים במדינת ישראל ללמוד, מתוך הכרה ביכולתם ובזכותם ומתוך הכרה וקבלה של שונות בין בני אדם כמרכיב בסיסי וטבעי.
תוכניות המשרד בנושא:
  • המשרד מייחס חשיבות רבה להנגשת מוסדות החינוך עבור הנכים. בתוך כך, הקצה המשרד בשנת 2009 כ-32 מיליון שקל לטובת נושא זה, ובשנת הלימודים הנוכחית הקצה מעל ל-33 מיליון שקל. בשנת 2008, התקציב עמד על 22 מלש"ח. (גידול של 10 מלש"ח).
ההנגשה כוללת התקנת מעלית, שירותי נכים, שבילי גישה, רמפות ונגישות חושית – אקוסטית.
  • המשרד מפעיל את תוכנית השילוב במסגרת החינוך הרגיל
לתמיכה בתלמידים עם צרכים מיוחדים הלומדים בכיתות הרגילות אשר פועלת מתוקף חוק חינוך מיוחד. התוכנית נועדה לאפשר לילדים עם צרכים מיוחדים הלומדים בכיתה הרגילה לממש בצורה טובה יותר את הפוטנציאל שלהם ולרכוש מיומנויות שיקדמו אותם להיות חלק מהחברה גם בבגרותם.
חלקם של הילדים בעלי המוגבלויות מקבלים סייעת אשר מסייעת לתלמיד להשתתף בתוכנית הלימודים ולהבין את חומרי הלמידה ואת המטלות הניתנות בשיעור. הסיוע הוא חלק ממערך התמיכה הכולל והוא ניתן אך ורק אם נמצא כי רמת תפקודו של התלמיד מחייבת זאת. הסייעת בהנחיית הצוות החינוכי פועלת לקדם את התמודדותו של התלמיד לקראת עצמאות ואוטונומיה תפקודית.
  • עבור התלמידים בעלי לקויות למידה בחינוך הרגיל, מערכת החינוך פיתחה בשנים האחרונות תהליכים חינוכיים מגוונים כמענה על צרכיהם של תלמידים אלו. הידע המחקרי והפרקטיקה שנצברה בשטח סייעה לגיבוש עקרונות העבודה עם תלמידים לקויי למידה המבוססות על תהליכי איתור, תהליכי אבחון ותהליכי התערבות חינוכית וטיפולית המותאמת לפרופיל היכולות והקשיים של התלמידים.
מירב המענים לתלמידים לקויי למידה במערכת החינוך באים לידי ביטוי בשני ערוצים של ראיית רצף השלובים זה בזה:
א. ראיית הרצף ההתפתחותי של מהלך לימודיו של כל תלמיד במערכת החינוך מן הגן ועד לסיום בית הספר התיכון.
ב. ראיית הרצף הטיפולי שנועד להבטיח לתלמידים לקויי למידה תמיכה וסיוע, לצורך מיצוי יכולותיהם, לאורך מהלך לימודיהם במערכת החינוך.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  01/12/2010   |   עודכן:  01/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החינוך מקדם שיוויוניות בקרב כלל התלמידים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
השירות החדש ניתן במסגרת שיתוף-פעולה עם חברת הראל ביטוח    המערכת מעבירה "בקליק אחד" מאתר אל על לאתר הראל, שם תוצע לנוסעים פוליסת "הראל ממריאים"
עופר וולפסון
כך אמר יו"ר רשות ניירות, פרופ' זוהר גושן    לדבריו, "שילוב מנגנוני האכיפה יביא לעליית הערך הכלכלי של החברה"    ציין כי "בית המשפט הכלכלי הוא הכלי המרכזי בהתמודדות עם הבעיות שמציב מבנה הבעלות בישראל"
איציק וולף
פועל הבניין בן ה-20 מהיישוב יצהר התחשמל מקו מתח גבוה    פונה לבית החולים שערי צדק במצב קשה כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו    באתר הבנייה המדובר לא נעשה תכנון סביבתי והבנייה נשענת על תכנונים מלפני כשבע שנים
יפעת גדות
700 אלף אנשים עם מוגבלות חמורה    רוב האנשים עם מוגבלות הן נשים    שיעור גבוה מתוכם הם בעלי הכנסות נמוכות מאוד    באוכלוסיה הערבית שיעור מוגבלות חמורה גבוה מאוד    קבוצות פריפריאליות הן יותר עניות פחות משכילות ופחות מועסקות, גם בהשוואה ליתר האנשים עם מוגבלות
עופר וולפסון
דמי החבר נותרו כפי שהם - בין 50 ל-95 שקל בחודש בממוצע לעורך דין    ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, הגיב לביקורת על התקציב: "בתקופת כהונתי גדל תקציב ועד מחוז ת"א ב-41% בשלוש שנים, כאשר הגידול בחברים (כולל מחזור דצמבר הקרוב) היה רק בשיעור 24%"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il