X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש מחלקת איסוף לשעבר באגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב משנה (בדימ.) ישראל אברבנאל, מאשים את מבקר המדינה בנקיטת סחבת בטיפול בתלונה על אחריות ניצב יוחנן דנינו למחדל שהוביל לרצח שני מודיעים של המשטרה "למרות שכתבתי שלושה מכתבים בנדון במשך שלוש שנים ולתחושתי אדוני לא קרא אותם או שלא הובאו לידיעתו" "אינני יכול להתעלם מטענותי הבסיסיות על חיפוי וטיוח הרשויות"
▪  ▪  ▪
ניצב יוחנן דנינו [צילום: פלאש 90]
[צילום: פלאש 90]

ראש מחלקת איסוף לשעבר באגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב משנה (בדימ.) ישראל אברבנאל, אשר אחראי באופן לא מבוטל לעיכוב ההחלטה על מינוי המפכ"ל, מאשים את מבקר המדינה בנקיטת סחבת ביחס לחקירת החשדות לרשלנות מצד המשטרה ולאחריות בכירים ובהם ניצב יוחנן דנינו לרצח של שני סוכני משטרה.
"ברשותך אציין מספר דברים המטרידים אותי זמן רב, גם אם אינם נעימים לקוראם. אני אומר זאת מתוך כבוד למוסד מבקר המדינה, למרות שמזה זמן רב וככל שעובר הזמן הנני מאבד את אמוני במוסד הזה", כתב (28.11.10) אל מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס. "למרות שכתבתי שלושה מכתבים בנדון במשך שלוש שנים ולתחושתי אדוני לא קרא אותם או שלא הובאו לידיעתו".
לדבריו, אי-אפשר להתעלם מהטענות הבסיסיות על חיפוי ועל טיוח שביצעו הרשויות למחדל שבעטיו נרצחו שני הסוכנים.
"אינני יכול להתעלם מטענותי הבסיסיות על חיפוי וטיוח הרשויות, כאשר המשטרה טוענת כי לא בדקה את הפרשייה (בגיבוי הפרקליטות ובאישור והסכמה של מוסד המבקר) כי זה עלול להפריע למהלך חקירת תיקי הרצח, הרי שטענתי הבסיסית היא כי אם היו נוהגים על-פי נוהל "מקורות חיים" מספר 03.348.101 ועורכים תחקיר הרי שלא היו מגיעים לחקירת מקרי רצח והסוכנים היו עדיין בחיים".
עוד ציין כי ממידע המונח על שולחנה של חנה יזרעאלוביץ' ממשרד מבקר המדינה מוכח כי טענות המשטרה כי לא ידעו על הסכנה הנשקפת לחיי הסוכנים - בשקר יסודן.
"אני פונה אליך כאיש משפט ולא כמבקר. הרי ברור לכולם על-סמך החומר שנמצא אצלכם כי לו הייתי עומד על דוכן העדים בבית המשפט האמת הייתה יוצאת לאור. מדובר כאן בעבירות של אי מניעת פשע - "ידעו ולא מנעו" - וגרוע מכך כשידעו, נעשו ניסיונות לטייח את הפרשייה ולהסביר מדוע אי-אפשר לעשות תחקיר", הוסיף.

הסוכנים התריעו שבעים פעמים על הסכנה לחייהם

עוד ציין אברבנאל כי בדוחות המפגש שמילא אחד הסוכנים שנרצחו הוא התריע שבעים פעמים על החשש לחייו בגין החשיפה שלו וכי בפרקליטות התקיים דיון בניסיון לעבות את הטענה שלמשטרה אין קשר ישיר לאי מניעת הרצח.
"כשצוות הבדיקה המשטרתי מגיע למסקנות אחרי זמן רב (שנים) כי אכן היו כשלים נוהליים אך אין קשר ישיר לכשל ולמותו של הסוכן, אני שואל אותך אדוני המבקר כאיש משפט, האם כשהסוכן מתריע שבעים פעמים (בדוחות מפגש) ומביע חשש לחייו בגין החשיפה ובסופו של דבר נרצח כי לא נעשו פעולות שהיו אמורות להיעשות - האם זה לא קשר (כשל) ישיר? ואם לא, אז מה בדיוק?", ציין.
"אם בדיון שנערך בפרקליטות (במחצית מאי 2010) כדי לעבות את המסקנה שלא מדובר בקשר ישיר ולהתכונן לתביעת נזיקין של המשפחות, האם זה תקין? לי זה לא מריח טוב ואני מניח שלכל אדם בר דעת זה יעלה ספיקות ואולי גם גיחוך מה. אם הייתה הצעה של הפרקליטות לפצות את המשפחה, איך היית מתייחס להצעה זו, האם כנטילת אחריות ישירה למחדלי המשטרה? או סתם התנהגות הומניטרית של המדינה? אך כאן אדוני, מדובר בקופה הציבורית שגם אתה אמון עליה ולא כספים היוצאים מכיסם הפרטי של ניצב דנינו, המפכ"ל או פרקליט המדינה".
"אני שלם עם עצמי ולא אתן מנוח עד שהאמת תצא לאור. אני תקווה שמכתבי זה יובא לידיעתך הפעם ואשמח להיפגש עמך שוב באופן אישי כדי לקדם את הנושא", חתם את המכתב.

תאריך:  02/12/2010   |   עודכן:  02/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקצין שהתלונן על דנינו: סחבת בטיפול המבקר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רקבון בכל
סופר סתם  |  2/12/10 12:16
2
חנן וייס-כשפקיד נדרש לפקיד
וסחבת,ומה עלינו  |  2/12/10 12:48
3
הגם במשרד מבקר המדינה שלהבת?
ריאו  |  2/12/10 14:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
למרות שהאשמים העיקריים בהשמנה - העלייה בצריכת המזון והירידה ברמת הפעילות - עדיין תקפים, המדענים מתחילים לחפש גם אחר אלטרנטיבות אחרות    הראשונה היא חשיפה לאור, סיבה נוספת היא וירוסים
איציק וולף
תובענה ייצוגית נגד סלקום הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בטענה כי על סלקום לפצות את לקוחותיה בסכום של 350 שקלים למנוי    על-פי דיווחי סלקום יש לה 3,376,000 מנויים ועל כן גובה הנזק לכלל המנויים עומד על 1,181,600,000 שקלים
יפעת גדות
מחקר חדש מוכיח כי איבוד שמיעה תלוי-גיל קשור לסטטוס תזונתי לקוי, ותפקיד החומצה הפולית בחילוף החומרים התאי, במערכת העצבים ובתפקוד הווסקולרי חשובים למערכת השמיעה
מירב ארד
ההערכה היא שבחודש דצמבר יגיעו לישראל כ-250 אלף תיירים    משרד התיירות השקיע 130 מיליון שקלים במהלך 2010 בפיתוח תשתיות תיירותיות
איציק וולף
שר החוץ של איחוד האמירויות אמר למזכירת המדינה האמריקנית קלינטון כי מדינתו מודאגת מכוונות האירנים יותר משישראל מודאגת מהן    "אמנם לאירנים אין עדיין יכולת גרעינית אבל אנחנו מודאגים מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il