X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יצחק זוזיאשווילי (בכתום) ורפי נחמני [צילום: פלאש 90]
למרות הקשיים בעדות שמסר עד המדינה
נדחה ערעורם של רוצחי השופט עדי אזר
ביהמ"ש העליון אימץ את גרסתו של עד המדינה ודחה את ערעורם של יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני זוזיאשווילי כיוון מתאו שבכלא את מעשיהם של חבריו, כאשר נחמני הוא זה שלחץ על ההדק והסתיר את האקדח לאחר הרצח
השופט עדי אזר [צילום: אתר ביהמ"ש]

ביהמ"ש העליון מותח ביקורת על חוקרי המשטרה ברצח אזר
איתמר לוין
רומז שהודאתו של עד המדינה הייתה עשויה שלא להספיק בשל הליקויים בחקירתו
לרשימה המלאה

בית המשפט העליון דחה היום (ה', 2.12.10) את ערעורם של יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני, אשר הורשעו ברצח השופט עדי אזר בשנת 2004. השופטים קבעו, כי ניתן לסמוך על עדותו של עד המדינה, אבינועם חג'בי, למרות הקשיים שהיו בה, וזאת לנוכח הראיות התומכות שהציגה המדינה והימנעותם של שני הרוצחים מהצגת גרסה שלמה ומסודרת משלהם.
בכתב האישום נטען, כי ראשיתה של הפרשה בקשריהם הטובים של זוזיאשווילי ונחמני בין כותלי הכלא. במסגרת קשר זה סייע זוזיאשווילי, באמצעות מקורביו ובא-כוחו, להסדיר את יציאתו של נחמני לחופשה ממאסר העולם בו נשא בגין רצח, חופשה ממנה לא שב. זמן מה לאחר מכן הוא חבר למקורב של זוזיאשווילי, אבינועם חג'בי, וזה שימש כנהגו במסגרת מה שהגדיר נחמני כסיורים לגביית חובות.
אולם על-פי כתב האישום, הסיורים נועדו, לפי הוראתו של זוזיאשווילי, לאסוף מידע על אודות אנשים שונים ובעיקר שופטים, מתוך כוונה לרצוח אחד מהם. מטרת הרצח הייתה ליצור עבור זוזיאשווילי "קלף מיקוח", בו יוכל לעשות שימוש במסגרת מאמציו להשתחרר ממאסר. לאחר תקופה בה חג'בי ונחמני ערכו מעקבים, כאשר זוזיאשווילי מכוון ומממן את פעילותם, נבחר היעד - השופט אזר.
במועד שנבחר לביצוע המזימה, הסיע חג'בי את נחמני אל מקום סמוך לביתו של השופט, שם ארב לו נחמני וירה בו למוות. קודם שנמלט מהזירה, השליך נחמני לרכבו של השופט פתק ובו קריאה לשחרורו של זוזיאשווילי ממאסר. בפתק נאמר:
  • "בס"ד
    שחררו את יצחק זוזאשוולי (ג'ינג'י)
    שידוע לכם שהוא חף מפשע
    יש חשש ממשי לחייו
    יש לשחררו ולגרשו לחו"ל (תנו
    לו הסבר של חנינה או
    משפט חוזר)
    אסור ליידע את יצחק זוזאשוולי
    או משפחתו בדרישה זו
    אסור להטריד משפחתו או חבריו
    עם השלמת גירושו לאן שיבחר
    יש לפרסם בעיתון ידיעות אחרונות
    בעמוד האחורי תמונה של מגדל
    אייפל 350$ לא תהיה פניה נוספת או
    משא-ומתן!!!"
מיד לאחר מכן נסעו נחמני וחג'בי לחוף הים במכמורת, שם שרף נחמני את בגדיו והטמין בחול את האקדח באמצעותו בוצע הרצח.
עוד נטען בכתב האישום, כי כשבוע לאחר מכן פנו באי-כוחו של זוזיאשווילי אל היועץ המשפטי לממשלה, ומסרו כי מרשם מוכן לסייע במציאת האקדח ששימש לרצח ולשפוך אור על זהות מבצעיו, ובלבד שייערך לו משפט חוזר שבסופו ישוחרר מהכלא. כעבור חודש, ומשלא נענתה דרישתו של זוזיאשווילי, שבו באי-כוחו ופנו לפרקליט המדינה, ובאמתחתם הודעה בהולה לפיה יש להיעתר לדרישות בתוך 48 שעות, ולא - צפויה "סכנה שמשמעותה פגיעה בנפש".
בעקבות חקירת המשטרה, שהתבססה על אמצעים טכנולוגיים ומעקבים, עלה בידי החוקרים לקשור מספר דמויות לפרשה, ובהם חג'בי. לאחר שנעצר ונחקר - ומסר מספר גרסאות שהתבררו כשקריות - הסכים חג'בי לשמש עד מדינה, ואף הוביל את חוקריו לזירות התרחשות שונות להן נודעה חשיבות.
ההגנה טענה, כי חג'בי תיאר את ההתרחשויות בעקבות מידע שנמסר לו מפי חוקריו, מתוך כוונה לרצותם ולספק גרסה שתעלה בקנה אחד עם שאר הראיות.
בית המשפט המחוזי בירושלים קבע, כי עדותו של חג'בי, חרף הקשיים והסתירות שעוררה, משקפת באופן מהימן את ההתרחשויות, וניתן לבסס עליה את הממצאים המרשיעים. זאת, בעיקר נוכח התרשמותו מעדותו המפורטת והארוכה, ולאור העובדה שהיא עלתה בקנה אחד עם שלל נתונים נוספים שעמדו בפניו.
השופט אדמונד לוי מציין בהחלטה בערעור, כי הרשעתם של זוזיאשווילי ונחמני מתבססת על שלושה אדנים: ממצאי המהימנות ביחס לגרסתו של חג'בי; ראיות נסיבתיות שמקורן אינו בחג'בי; וגרסתם של השניים, אשר הוצגה באופן חלקי ונדחתה.
הוא קובע: "לא נפלו פגמים בקביעה, כי סכומם של שלושה חלקים אלו מבסס את אשמתם של המערערים במידה הדרושה בפלילים. יתרה מכך, אף אם ניטול מחומר הראיות את גרסתו של חג'בי - שאין חולק כי התעוררו בה קשיים לא מעטים - מתקבלת תמונה נסיבתית המובילה למסקנה כי המערערים ביצעו את שיוחס להם. אל מול תמונה זו ביקשו המערערים להציג גרסה סותרת, ועמדתם היא שדי בה כדי להוביל לזיכויים. דא עקא, שגרסה זו לא נמצא לה בסיס לסמוך עליו, וודאי שאינה מתיישבת עם מארג הראיות".
לוי מוסיף: "הראיות הנוספות עליהן הצבעתי משתלבות היטב עם עדותו של חג'בי, והמסקנה העולה מהן היא שזוזיאשווילי כיוון מתאו שבכלא את מעשיהם של חבריו, כאשר נחמני הוא זה שלחץ על ההדק והסתיר את האקדח לאחר הרצח.
"...עדותו של חג'בי הייתה צריכה להיבחן בזהירות מופלגת, ונכון היה לראות בה תשתית להרשעה רק אם הציעה המשיבה ראיות בעלות עוצמה לתמוך בה. כך נהג בית המשפט המחוזי, שמצא כי עדותו של חג'בי נתמכת בראיות סיוע מגוונות, ועל כן לא מצאנו כי נפלו פגם או שגגה בהכרעת הדין".
לוי דחה גם את הערעורים על חומרת העונשים - מאסר עולם ועוד 15 שנות מאסר לשני הרוצחים. הוא קובע: "עונשים אלה משקפים את חומרתן של כל אחת מן העבירות אותן ביצעו, ואופן הטלתם נגזר מהפן המחריד - באורח יוצא דופן - של הפרשה כולה. אין, אפוא, עילה שתצדיק הפחתה בעונש. זוזיאשווילי לא רק שהגה את התוכנית להמית שופט וכיוון אותה, אלא אף סייע לכך בהימלטותו של רוצח ממאסרו. גם נחמני ביצע שורה של עבירות נוספות - בריחה מהכלא, השתתפות פעילה במזימה לרצוח שופט, החזקת הנשק ותיעוד מזויף - כל אלו כשלעצמן עבירות המצדיקות ענישה של ממש, ומכך אין להתעלם רק נוכח העובדה שבנוסף להן בוצעה עבירת רצח".
השופטים סלים ג'ובראן ואליקים רובינשטיין הצטרפו לדעתו של לוי.

תאריך:  02/12/2010   |   עודכן:  02/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחה ערעורם של רוצחי השופט עדי אזר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כך סבורים 89 אחוז מהנשאלים בסקר דעת-קהל שערך מכון "דחף" עבור ערוץ הכנסת
אלעזר לוין
התמורה - 70 מיליון שקל    2 חדרים בת"א - 2.55 מיליון שקל    פנטהאוז ברעננה - 4.17 מיליון שקל    5 חדרים בר"ג - 3.1 מיליון שקל
איציק וולף
ראש מחלקת איסוף לשעבר באגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב משנה (בדימ.) ישראל אברבנאל, מאשים את מבקר המדינה בנקיטת סחבת בטיפול בתלונה על אחריות ניצב יוחנן דנינו למחדל שהוביל לרצח שני מודיעים של המשטרה    "למרות שכתבתי שלושה מכתבים בנדון במשך שלוש שנים ולתחושתי אדוני לא קרא אותם או שלא הובאו לידיעתו"    "אינני יכול להתעלם מטענותי הבסיסיות על חיפוי וטיוח הרשויות"
יפעת גדות
למרות שהאשמים העיקריים בהשמנה - העלייה בצריכת המזון והירידה ברמת הפעילות - עדיין תקפים, המדענים מתחילים לחפש גם אחר אלטרנטיבות אחרות    הראשונה היא חשיפה לאור, סיבה נוספת היא וירוסים
איציק וולף
תובענה ייצוגית נגד סלקום הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בטענה כי על סלקום לפצות את לקוחותיה בסכום של 350 שקלים למנוי    על-פי דיווחי סלקום יש לה 3,376,000 מנויים ועל כן גובה הנזק לכלל המנויים עומד על 1,181,600,000 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il