X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בענף הביטוח מעריכים כי לאחר ההכרזה על האירוע כאסון לאומי, תישא המדינה בחלק מעלויות הפיצוי
▪  ▪  ▪
מלון יערות הכרמל

הימים שאחרי השריפה הגדולה צפויים לעשות חיים קשים לחברות הביטוח בישראל. החברות יצטרכו להתמודד עם תביעות ביטוח בהיקפים של מאות מילוני שקלים על אבדן חיים של עשרות אנשים, נזקי גוף ונזקי רכוש ענקיים. עובדי נציבות שרות בתי הסוהר משוייכים ברובם לקרן הפנסיה מבטחים של מנורה-מבטחים. למרות שכיום לכל עובד קיימת הזכות לבחור את הביטוח הפנסיוני, ככל הנראה, מרבית עובדי השבס שנספו בחרו את ברירת המחדל שהוצעה להם על-ידי מקום העסקתם - מבטחים.
קרן פנסיה היא קרן שפועלת בשיטת ביטוח הדדי: במקרה של תביעה, כל העמיתים נושאים בעלות, והקצבה שלהם מופחתת בשיעור יחסי. העלות העיקרית לקרן היא פנסיית השארים למשפחות הנספים. מבטחים היא קרן הפנסיה הגדולה במדינה, ועל כן העלות היחסית מתפזרת על פני מספר רב של עמיתים, כך שהפגיעה היחסית קטנה. העלות הכוללת יכולה להגיעה ל-0.1%-0.2% מנכסי הקרן - כלומר כ-50 מיליון שקל, זאת כמובן, בהנחה שכל הנספים אכן הצטרפו אליה.
אסון קודם שפקד קבוצת עמיתים שהיו באותה קרן פנסיה ארע בקיץ 2006 עם פתיחת מלחמת לבנון השנייה, טיל גראד שפגע פגיעה ישירה במוסך רכבת ישראל בחיפה הרג שמונה עובדי רכבת ישראל. בשל מקום העבודה המשותף כל שמונת ההרוגים היו עמיתי קרן הפנסיה של הפניקס. בשונה ממבטחים, קרן הפנסיה הפניקס הייתה קטנה כך שהפגיעה בה הייתה אמורה להיות משמעותית. אלא שלקרן הפנסיה של הפניקס היה ביטוח משנה שכיסה חלק גדול מתביעות הביטוח של משפחות העמיתים.
את מלון יערות הכרמל הסמוך לבית אורן מבטחת חברת הביטוח כלל. לא ברור כעת מה מידת הנזק שנגרם למלון. הבתים ביישובים בית אורן מבוטחים כל אחד על-ידי חברת ביטוח אחרת, כאשר בענף הביטוח מציינים כי לשריפה תהיה השפעה מיידית בעיקר על ביטוחי המשנה אותם רוכשות חברות הביטוח מבטחים מחו"ל.
על-מנת להגביל את הסיכונים, חברות הביטוח רוכשות ביטוחים גם הן מעל לסכום מסויים של נזק. בחודש אוקטובר מתחילות החברות בדרך כלל במו"מ עם מבטחי המשנה על גובה התשלום עבור ביטוחי המשנה לשנה הבאה. בענף מצפים כי כבר כעת, עוד בטרם נסגרו כל הסכמי ביטוחי המשנה לשנה הבאה, ביטוי לחשיפה אפשרית לתביעות בעקבות השריפה תכלול את העלות באופן מידי.
עוד מציינים בענף כי להערכתם, לאחר ההכרזה על האירוע כאסון לאומי, תישא המדינה בחלק מעלויות הפיצוי ולא רק חברות הביטוח יידרשו לפצות בגין הנזקים..
90% מנזקי בית אורן הוצאו למבטחי משנה
גוף אחר שנחשף השריפה לנזק גדול ומרוכז הוא חברת הביטוח "ביטוח חקלאי", שפעילה בעיקר בקיבוצים וביישובים חקלאיים. בין היישובים שנפגעו קשה מהשריפה נמצא קיבוץ בית אורן השוכן בלב יערות הכרמל. בקיבוץ אומנם הספיקו לפנות את תושבי הקיבוץ רגע לפני שהאש פגעה בו, אך כל בתי הקיבוץ עלו באש. עסקי המשק נפגעו, אך העבודה שלולי העופות היו ריקים ושהסוסים בחווה הגדולה שמנהל הקיבוץ הוברחו החוצה - חסכה פגיעה מקיפה יותר.
בביטוח חקלאי אומרים שעדיין מוקדם לאמוד את הנזק שהתרחש בבית אורן אך במירב הנזק צפויים לשאת מבטחי המשנה של החברה. "יש לנו מדיניות ביטוח סולידית בה אנחנו מוציאים 90% מהביטוח למבטחי משנה, כך שהחשיפה שלנו לאירוע לא צפויה להיות גדולה", אמר דורון סט, יו"ר הוועד המנהל בביטוח חקלאי.
    יש להזכיר כי קבוצת הביטוח מגדל חתמה בתחילת השנה על רכישת 50% ממניות ביטוח חקלאי, בניסיון להגדיל את הפעילות של הקבוצה בתחום הביטוח הכללי. עם היוודע השריפה פתחה קבוצת מגדל מוקד חירום טלפוני שייתן מענה ללקוחות החברה בעניין נזקי הרכוש הנגרמים בעטיה של שריפת הענק. מספר הטלפון של מוקדם החירום הינו 6560
  • .

תאריך:  03/12/2010   |   עודכן:  03/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן הפנסיה של עובדי השב"ס - מבטחים; המבטחת של מלון יערות הכרמל - כלל ביטוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גרושה תאבד את פנסיית השאירים ל"ת
בנימין נתניהו-פעל  |  3/12/10 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה כינס את הקבינט לדיון חירום בעקבות השריפה    הודה לראשי המדינות ששלחו סיוע ובייחוד לראש ממשלת טורקיה שלמרות העוינות לישראל שלח שני מטוסים מיוזמתו
מוטי פשכצקי
מאמן הפועל ת"א באימון. דה סילבה יעלה כמגן ימני מול הפועל פ"ת מחר
איציק וולף
שר הפנים אלי ישי הודיע כי ידרוש להקים ועדת החקירה לבחינת השתלשלות האירועים שהובילו לאיבוד השליטה על הדליקה בכרמל    בכירים בשס קראו להתפטרותו
עפרי עמרמי
הקוורטרבק מסר לשני טאצ'דאונים ורץ לעוד אחד בדרך ל-24:34
איציק וולף
מצלמה שהוצבה על אחד הבניינים באוניברסיטת חיפה תיעדה את התפתחות דליקת הענק מהרגעים הראשונים ועד שהכרמל כולו בער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il