X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אהרונוביץ', נתניהו, דודי כהן ואשכנזי [צילום: פלאש 90]
ישראל תקים כוח אווירי לכיבוי שריפות
נתניהו אמר כי ניתן יהיה לרתום מטוסים אלו למערך איזורי, לטובת כל עמי המזרח התיכון "אנו עסוקים בקרב מול האש, לא זו העת לעסוק בוועדות" אהרונוביץ': אני עדיין לא אופטימי; יידרשו עוד מספר ימים

"ישראל תקים כוח מוטס. אנחנו צריכים את היכולת הזאת, שמשנה לחלוטין את היכולת שלנו להתמודד עם שריפות בהיקף ענק. המטרה היא להביא לנו בשבוע הקרוב הצעה לבניית הכוח הזה ואנחנו נתקצב אותו". כך הודיע הערב (מוצ"ש, 4.12.10) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שקיבל תדרוך בחפ"ק באוניברסיטת חיפה. לדברי נתניהו, ניתן יהיה לרתום מטוסים אלו למערך איזורי, לטובת כל עמי המזרח התיכון.
נתניהו הרחיב את הדיבור על מבצע הכיבוי האווירי והסביר, כי כוחות הקרקע לרוב אינם מספיקים בשריפות ענק, ואינם יכולים גם לכבות את ההתחלה. "יש צורך לעשות זאת בשיתוף פעולה, כי אין שום מדינה שאני מכיר - ודיברתי עם הנשיא אובמה וראש הממשלה פוטין - שלא נעזרה במדינות אחרות. זו לא בושה; זה חלק מהקיום שלנו בכפר הגלובלי. אנחנו מקבלים עזרה וגם נותנים עזרה.
"דיברתי עם כ-30 ראשי מדינות בימים האחרונים. ההתגייסות שלהם, הנכונות, המיידיות להגיש עזרה, לפעמים אפילו לא היינו צריכים לבקש אותה - זה צריך לחמם את ליבו של כל אזרח בישראל. כל ממשלה נותנת את מה שהיא יכולה.
"במסגרת המדינות שעזרו לנו, מעניין היה לראות טייסים דוברי טורקית ודוברי יוונית שטסים עם טייסים ישראלים, ויש לזה השלכות חיוביות. קיבלנו תמיכה וסיוע ממצרים, מירדן וגם מהרשות הפלשתינית. הייתה לי שיחה טובה וחמה מאוד עם אבו מאזן, וגם לזה יש חשיבות. אמרתי לו שאנחנו נמצאים באותה שכונה, האש מלחכת פעם פה ופעם שם".
נתניהו סיפר כיצד אותר מטוס הבואינג סופרטנקר שיגיע הלילה:
"המטוס הזה הובא לתשומת ליבנו על-ידי יו"ר התעשיה האוירית, יאיר שמיר. הוא פנה למזכיר הצבאי שלי, שבדק את זה באינטרנט ותוך רבע שעה אישרתי לו לשכור את זה. זהו המטוס הגדול מסוגו בעולם, בעל קיבולת של 76 אלף ליטר, שיכול לטוס גם בלילה - מה שאין לשום מטוס אחר. המטוס יצא לדרך מאריזונה ויגיע לכאן הלילה ב-1 לפנות בוקר. היכולת שלו לפעול בלילה היא משמעותית, כי אז הגחלים הלוחשות קמות לתחייה".
לדברי נתניהו, הוא ביקש מארה"ב, מרוסיה, מקנדה וממדינות אחרות לקבל גם את הניסיון שלהן, כי השאלה כיצד להשתמש בכוח האווירי חשובה לא פחות מאשר לקבל את המטוסים. "אנחנו צריכים להבטיח שנוכל לכבות את האש הזאת ביום וגם בלילה. אף אחד לא פיתח תורת הפעלה לסופרטנקר, ואנחנו פורצים פה דרכים.
"שאלתי את הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר מתי להפסיק להביא מטוסים, והם אמרו שיגידו לי מתי. אנחנו רוצים שולי ביטחון ולכן נמשיך להביא אותם. אנחנו בדרך להשתלט על זה, אבל אני לא רוצה לפתוח פה לשטן".
נתניהו הוסיף, כי היעד הבא הוא השיקום: "אנחנו הולכים לשקם את האנשים, הבתים והנוף. המטרה שלי היא לעשות את זה במהירות האפשרית, לחתוך בביורוקרטיה, לשמור על הביטחון ולהביא לכך שהאנשים יוכלו לשקם את חייהם במהירות האפשרית. ביקשתי להכין תוכנית פעולה מסודרת ולהציג אותה בהקדם, כמו גם תוכנית לשיקום יערות הכרמל. גורמים בחו"ל, בעם היהודי ומחוצה לו, כבר הביעו נכונות לסייע בשיקום היערות.
"הסתבר שעם ישראל עומד ביחד ועמים לא מעטים אחרים עומדים לצידו של עם ישראל. זה לא דבר קטן, וזו נקודת אור בחג החנוכה הזה".
השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הוסיף: "אני לא אופטימי גם הערב. הנחת העבודה שלי היא שזה יימשך עוד כמה ימים. יש לזכור שרוב המטוסים לא מכבים בלילה, ואז פועלים רק הכבאים. אנחנו מתחילים להחזיר את התושבים; אלפים כבר חזרו, נשארו עוד כמה מאות ואני מקווה שהם יחזרו בימים הקרובים".

אנחנו בקרב, לא עוסקים בוועדות

נתניהו נשאל האם הוא תומך בדרישתו של שר הפנים, אלי ישי, להקים ועדת חקירה ממלכתית. הוא השיב, שאנו עדיין בעיצומו של האירוע וערב הלוויות. "נראה לי שבתוך הקרב לא מתחילים לעסוק בשאלות הללו ובתרבות הוועדות. אנחנו צריכים לנצח בקרב".
לדברי נתניהו, כיבוי שריפות דומות בעולם נמשך לעיתים שבועות, ויהיה זמן להסיק את המסקנות. "יש צורך לעשות שדרוג במערך הכבאות במדינת ישראל והתחלנו לטפל בזה, אבל הטיפול במגה-שריפות הוא בהיקפים אחרים".
נתניהו נשאל על מלחמת הגרסאות בין משרדי האוצר והפנים, בנוגע לאחריות למצבם של שירותי הכבאות, והאם ישראל תוכל להתמודד עם סכנות כאלו גם ללא סיוע בינלאומי במקרה של מלחמה. נתניהו סירב להתייחס לשאלה הראשונה, באומרו שכעת יש לטפל אך ורק בכיבוי האש. לגבי ההיערכות למלחמה אמר נתניהו, כי אין לדון בכך בפומבי.
נתניהו שב והדגיש, כי הטיפול בשירותי הכבאות יימשך, אך אין כל אפשרות לכבות מגה-שריפה בלא התארגנות לוגיסטית של מערך אווירי המסתייע במערך הקרקעי. "אין שום ויכוח על הצורך לחזק את מערך כיבוי האש הקונבנציונלי שלנו, התחלנו בזה ונמשיך בזה", הבטיח. הוא אמר, כי על עובדי השירות הציבורי לטפל בשיקום כאילו מדובר בבתיהם-שלהם.
בהתייחס לבעיית ההצתות אמר נתניהו, כי ההצטיידות במטוסי הכיבוי תעניק יתרון גדול לנוכח החוף הארוך של ישראל. הוא לא השיב לשאלה האם יש כוונה להחמיר בעונשיהם של מציתים. "מה שייצא מהאירוע הזה הוא ששירותי הכבאות בישראל תיכנס למאה ה-21".
"עוד יום-יומיים להשתלטות על האש"
להערכת נציב כבאות ראשי, רב-טספר שמעון רומח, יידרשו עוד יום-יומיים להשתלט על הדליקה, ולאחר מכן יידרשו מספר ימים נוספים לכיבוי האש. כך מעריך נציב כבאות ראשי, רב-טפסר שמעון רומח. הוא ציין, כי מדובר בתחזית אופטימית, לאור השינוי במזג האוויר ובעיקר היחלשות הרוחות.

תאריך:  04/12/2010   |   עודכן:  04/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל תקים כוח אווירי לכיבוי שריפות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
לא על הנושא אך כן לעניין תגובו
חץ - שימוש בבמה  |  4/12/10 20:48
2
נתניהו טחמן , נואם מעולה ו
לא דעתי לבד   |  4/12/10 20:50
 
- צדקת ידידי צדקת ל"ת
שקרן מדופלם  |  4/12/10 22:36
3
כל הכבוד לתגובתו המהירה של BB ל"ת
אישוני הכבאי  |  4/12/10 20:51
4
ההתנפלות על שר הפנים שגויה
דודי 29  |  4/12/10 21:47
5
ביבי שקרן ותחמן אחראי למחדל !
מוטי אשכנזי החדש   |  4/12/10 22:15
 
- מ.א. החדש? תתבייש נבל !!
חשדנית  |  5/12/10 01:17
6
הבעיה של העם 90% מהשרפות הם
ישע   |  4/12/10 22:53
7
האם השריפה מבויימת ע"י ברק ?
חשדנית  |  5/12/10 03:05
8
לקבל עזרה-לא בושה, טימטום כן
בבא בתרא  |  5/12/10 05:01
9
הבושה היא להסתפק "בלא בושה"
קטו הצעיר  |  5/12/10 08:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אקרמן
טלקיסקי כבש ראשון, משה אוחיון הפך עם צמד, ביבשקוב איזן
מערכת אתר ערוץ הספורט
צמד לחן עזריאל (6 שערים בשלושה מחזורים). גם איילי ובן שושן הבקיעו
עידן יוסף
לקוחות הקופות הלינו על הפרדה מלאכותית וחלוקת קפליות לכמה אריזות    בקרוב: הפחתה בדמי השתתפות עצמית
עידן יוסף
הגיע לכלא האמריקני במטוס פרטי של נדיב, שם קיבל ביקש ממנו פולארד לנטוע עץ-פרי    הרב אבינר קורא לנטוע עץ בכל ישוב ולכתוב מכתבי חיזוק לאסיר
עידן יוסף
בהנחיית ראש הממשלה מטוס כיבוי השריפה הגדול בעולם הגיע מארצות הברית לישראל    מכיל 80,000 ליטר מים, פי 16 ממיכלית כיבוי ממוצעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il