X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקרים הראו כי התרופה יכולה להוות אופציה חדשה לטיפול בקרישי דם מסכני חיים, הנוצרים בדרך כלל בחלק התחתון של הרגל או בירך הטיפול הסטנדרטי הקיים כיום כולל טיפול בתרופות נוגדות קרישה ידועות, שלמרות שהן יעילות, אצל חלק מהחולים הן עלולות לגרום לתגובות לא יציבות
▪  ▪  ▪
מצב מסכן חיים [צילום: AP]
שוב: מקרי מוות מהתרופה הפרין
יפעת גדות
שני חולים מארה"ב מתו בסוף השבוע לאחר שהשתמשו בהפרין, תרופה לדילול דם * חשש לגבי זיהום קטלני נוסף מההפרין בדומה לזה שאירע בשנת 2008 * ה-FDA שלחו צוותים רפואיים למקום וסוכן של ה-FDA העביר דגימות מההפרין ישירות למעבדה בקווינס שבניו-יורק
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
סכנה לקרישי דם משימוש בתרופות לאנמיה

   יפעת גדות
גברים גבוהים בסיכון לקרישי דם?

תרופה חדשה נגד קרישי דם - ריברוקסבן (rivaroxaban) - קסרלטו (Xarelto) מתגלה כטיפול יעיל, נוח ובטוח יותר לחולים המתמודדים עם פקקת וריד עמוק (DVT). כך עולה משני מחקרים חדשים.
המחקרים, שפורסמו במהדורה המקוונת של כתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine, הראו כי התרופה יכולה להוות אופציה חדשה לטיפול בקרישי דם מסכני חיים אלו, הנוצרים בדרך כלל בחלק התחתון של הרגל או בירך. הממצאים הוצגו גם בכינוס השנתי של האגודה האמריקנית להמטולוגיה המתקיים באורלנדו, פלורידה.
החוקרים, מהמרכז הרפואי באוניברסיטת אמסטרדם, מאמינים כי תוצאות המחקרים יכולות לשנות את דרך הטיפול בחולים עם DVT. הטיפול החדש יכול להפוך את הטיפול בקרישי דם לקל יותר מהטיפול הסטנדרטי הקיים כיום הן לחולים והן לרופאים, בעזרת גישה של תרופה אחת ומינון פשוט אחד. הריברוקסיבן, לדבריהם, יעילה לפחות כמו התרופה הישנה יותר וופרין (warfarin) ועושה רושם כי היא בטוחה יותר. בנוסף, קל יותר להשתמש בה משום שלא נדרשת בדיקת דם לצורך התאמת המינון.
המחקר מומן בחלקו על-ידי חברת באייר, המשווקת את ריברוקסבן מחוץ לארצות הברית. המימון הגיע גם מחברת אורת'ו-מק'נייל, שתשווק את התרופה בארצות הברית לאחר שתקבל את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). בחודש מרס 2009, צוות יועצים של ה-FDA המליץ על אישור התרופה, אך ה-FDA יאשר את השימוש בה רק לאחר שיסקור את המחקרים המתמשכים עדיין.
יעילה ובטוחה יותר
על-פי נתונים שפרסמו עורכי המחקר, כ-2 מיליון איש בארצות הברית סובלים מ-DVT בכל שנה. קרישי דם אלו, המכונים לעתים "תסמונת מחלקת התיירים", מאחר שנמצאו קשורים לחוסר תנועה בטיסות ארוכות - עלולים לנדוד לריאות ולגרום לקריש דם ריאתי קטלני.
הטיפול הסטנדרטי הקיים כיום כולל טיפול בתרופות נוגדות קרישה ידועות, כמו התרופה האורלית וורפרין (warfarin) - קומדין (Coumadin), ו/או התרופה הפרין הניתנת בהזרקה.
למרות שהתרופות יעילות, אצל חלק מהחולים הן עלולות לגרום לתגובות לא יציבות, וקיימת גם בעייתיות בהיבט של אינטראקציה עם תרופות אחרות. לגבי וופרין במיוחד, קיים סיכוי להתפתחות דימום חמור ומסכן חיים. לכן, השימוש בתרופות אלו דורש מעקב קפדני ומתמשך.
החיפוש אחר אופציה טיפולית קלה ובטוחה יותר הביא את צוות החוקרים לנתח שתי סדרות נתונים: האחת שהשוותה את הריברוקסבן לתרופה נוגדת קרישה סטנדרטית אנוקספרין (enoxaparin) - תרופה מסוג הפרין - והשניה שהשוותה אותה לפלצבו (תרופת דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך מבחינה פסיכולוגית משפיעה כתרופה).
החוקרים גילו מספר מועט יותר של קרישי דם בקרב הקבוצה של הריברוקסבן בהשוואה לקבוצה שקיבלה אנוקספרין (2.1% לעומת 3% בהתאמה). דימום רציני גם הוא היה שכיח פחות בקרב הקבוצה הראשונה.
התרופה החדשה עלתה ביעילתה בצורה משמעותית גם על הפלצבו, כשרק 1% מהחולים שקיבלו ריברוקסבן סבלו מבעיות של קרישי דם בהשוואה ליותר מ-7% מקבוצת הפלצבו.
למרות שבעיות של דימום היו שכיחות יותר בקרב החולים שקיבלו ריברוקסבן בהשוואה לאלו שקיבלו פלצבו, צוות החוקרים קבע כי האופציה הטיפולית החדשה בטוחה ויעילה יותר ל-DVT.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  05/12/2010   |   עודכן:  05/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בית המשפט אישר להאריך את מעצרם של החשודים ברשלנות שגרמה לשריפה עד יום רביעי
עידן יוסף
מוטי בסוק, ליאור דטל, צבי זרחיה
כבר ב-1998 הונח על שולחן הממשלה דוח חמור העוסק במצב שירותי הכיבוי בישראל    ב-12 השנים שחלפו מאז חזרו והתריעו גורמים שונים על המשבר ועל האסון שבפתח    בשבוע שעבר איבדו את חייהם 41 איש ועשרות אלפי דונם עלו באש    כרוניקה של שריפה ידועה מראש
יפעת גדות
בין האובדים: אלון מצוי, אלה ארצישראלית, אורן ירושלים, אוג הבורסקאים, אספרג החורש ודלעת נחש מצויה    גופי מים המשמשים אתרי השרצה של סלמנדרות, בסיס קיומם של מיני זוחלים, עופות ויונקים גם הם נפגעו
עידן יוסף
בשלב הראשון יופעל הערוץ באינטרנט ובשלב מתקדם יש כוונה לשדרו גם בטלוויזיה    מאחורי הערוץ - ראש יהודי ואוניברסיטת בר-אילן שתתן אכסניה למיזם    המטרה העיקרית: הפצת יהדות ברוח שאינה חרדית לציבור החילוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il