X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע כי אין מניעה חוקית למינוי שר החקלאות שמחון ליו"ר קק"ל, אך מבקש לתקן את החוק ולהחיל על שרים צינון
▪  ▪  ▪
השר שלום שמחון. היועמ"ש מעוניין בחקיקה שתעכב הגשת מועמדותו לתפקיד יו"ר קק"ל [צילום: יח"צ]

מחלקת יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים קובעת כי לא קיימת מניעה בחוק מלמנות את שר החקלאות שלום שמחון לתפקיד יושב-ראש קק"ל. עם זאת, סבורה המחלקה כי לנוכח המגבלות לאחר פרישה המוטלות על כלל עובדי הציבור, סמכותם של נבחרי הציבור וכוח ההשפעה הנתון בידם, נקרה שהמצב הקיים אינו משביע רצון וראוי להחיל מגבלות גם על נבחרי ציבור.
מאחר שכך, הציג היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בפני ועדת השרים לעניין כללי אתיקה לחברי הממשלה את עמדתו - לתקן את החקיקה באופן שיחיל במפורש את הוראות חוק הצינון על שרים. ההצעה צפויה להידון בדיון נפרד של ועדת השרים.
במכתב תשובה אותו שלח עוזרו הראשי של היועמ"ש לענייני יעוץ וחקיקה, עו"ד דין ליבנה, לעו"ד בעז בן צור שפנה בשם תנועת אומ"ץ ולעו"ד יהושע חורש שפנה בשם השר שמחון, נאמר כי כיום חוק הצינון חל על פורשים משירות המדינה או מגופים אחרים ועל עובדי השירות הציבורי, אך אינו חל על שרים.
ועדה ציבורית לעניין גיבוש כללי אתיקה לחברי הממשלה בראשות השופט שמגר סברה שיש צורך בתיקון החוק לשם הטלת ההגבלות האמורות בפרק בדבר הגבלות לאחר פרישה על חברי הממשלה.
נקודה נוספת אותה מעלה עו"ד ליבנה היא האיסור לפיו "מי שהיה ראש הממשלה או שר, אסור לו, שלוש שנים לאחר תום כהונתו כראש הממשלה או כשר, להיות חבר בהנהלת חברה או איגוד אחר שקיבלו בזמן כהונתו זכיון מהמדינה" - לאחר בחינת הממשקים בין קק"ל לבין הממשלה בכלל ומשרד החקלאות נמצא כי אין בסיס לקביעה כי קק"ל קיבלה "זיכיון" מהמדינה בזמן כהונתו של השר שמחון.
בנימוקים מוזכרת גם הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מיום 15 במאי 1996, בעניינה של השרה לימור לבנת, ביחס להוראות חוק הצינון ולפיה: אף שהוראות החוק עוסקות בעובדי ציבור ולא בשרים ובסגני שרים, ההיגיון שבבסיסן יפה גם לגבי שרים וסגניהם, ואולי אף מכוח קל וחומר. לכן ההגבלות שבחוק חלות בשינויים המחויבים, על שרים וסגני שרים מכוח עקרונות המשפט המנהלי בכלל, ודיני ניגוד העניינים בפרט".
עוזר היועמ"ש מזכיר כי השר שמחון חתום על הסדר למניעת ניגוד עניינים, בכל הקשור לקק"ל, ואף העביר את סמכויותיו לפי פקודת היערות לשר יצחק הרצוג.
אתמול דחה יושב-ראש קק"ל אפי שטנצלר את דבריו של שר החקלאות שמחון, שאמר עם כניסתו לישיבת הממשלה, כי לא צריך להטיל אחריות רק על שר הפנים אלי ישי, אלא גם על הגופים הקבועים בחוק האמונים על שמירת היערות. לדברי שטנצלר, האחראים הם שר החקלאות ופקיד היערות, ואילו קק"ל לקחה על עצמה לפנים משורת הדין פעולות כיבוי בעקבות לקחי מלחמת לבנון השנייה, ורכשה מכונות כיבוי מהחדישות בעולם.

תאריך:  06/12/2010   |   עודכן:  06/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש מבקש להחיל צינון על שמחון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
השר שמחון
ציון שרעבי  |  6/12/10 16:14
2
כשר חקלאות אחראי לאספקת תוצרת
כשל בתיפקוד  |  6/12/10 17:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
התיקון לחוק הגנת השכר קובע כי לוועדי עובדים תינתן האפשרות לקיים פעילויות רווחה ותרבות באמצעות ניכוי סכום קצוב משכר העובדים, ובלבד שכל עובד אישר ניכוי זה בכתב והמעביד קיבל אישור מוועד העובדים על קיום הפעילות והסכום הקצוב המנוכה
עופר וולפסון
הצעת החוק באה לתקן את החוק הקיים מ-1976    קובעת מתן שכר עבודה מלא החל מיום ההיעדרות הרביעי של עובד ממקום עבודתו, בשונה למצב הקיים היום, בו הוא מקבל 75% מהשכר
אלעזר לוין
בעלי האג"ח של החברה לא אישרו    עמד לרכוש את השליטה בחברה ב-22.6 מיליון שקל    יוסי בורנשטיין ימשיך להיות בעל השליטה
עידן יוסף
השר לביטחון הפנים שפיקד על הטיפול באסון בנאום תקיף בכנסת: "אני שמח על כך שלא נתנו לכם כמעט אף הזדמנות להפריע בדיבורים חסרי אחריות, לאותה זירה של אותם הכוחות אצילי נפש, אשר פעלו בשטח"
יפעת גדות
פריצת הדרך, שנעשתה על-ידי מדענים ממרכז המחקר צ'נגדו לגידול פנדה בסין, תביא לחזרתו של דוב הפנדה לטבע בתך 15 שנה    שיעור ההישרדות של הגורים עלה ל-98% בעקבות השילוב של הטיפול האימהי עם התמיכה המלאכותית, ובסוף שנה שעברה, המרכז הביא להולדתם ולגדילתם של 168 גורים מאז החל לעבוד בשנת 1987
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il