X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-רקע שביתת הפרקליטים המתמשכת, המפגש בין הפרקליטים, נציג האוצר והח"כים גרר תגובות סוערות נציג האוצר טען כי שכר הפרקליטים גדל ב-170% בשנים האחרונות חברי הכנסת: "אין שחר לדבריו"
▪  ▪  ▪
טענות לשכר גבוה מול נפנוף בתלושי שכר [צילום: AP]

ועדת העבודה של הכנסת קיימה (יום ב', 6.12.10) דיון סוער בנושא שביתת הפרקליטים המתמשכת והשלכותיה. במהלך הדיון קטעו חברי הכנסת ונציגי הפרקליטים שוב ושוב את דבריו של סגן הממונה על השכר באוצר, אהרון עוזיאלי, וטענו כי הם חסרי שחר.
עוזיאלי טען כי פרקליט בתחילת דרכו משתכר עשרת אלפים שקלים ברוטו, אולם קריאות ביניים של הפרקליטים ושל חברי הכנסת הבהירו כי מדובר בשכר הכולל תוספות ותנאים נלווים. חברי הכנסת חיים כץ (ליכוד) ושלי יחימוביץ' (עבודה) נופפו בתלושי שכר עם נתונים נמוכים בהרבה. לטענת עוזיאלי, גידול המשרות הבכירות בפרקליטות רב יותר מאשר בסקטורים אחרים, ושכרם הקובע, ללא שעות נוספות וכוננויות, גדל ב-170% בשנים האחרונות.
"אין שחר לדברי נציג האוצר", אמרה ח"כ יחימוביץ'. "לשר המשפטים יש יכולת לסיים את השביתה, אבל הוא בוחר בעמדה הכי לעומתית נגד העובדים שכפופים לו, במקום שיתייצב לטובתם, כפי שעושה שר הפנים עם הכבאים. הפרקליטים הם חוט השדרה של שלטון החוק. אם לא יתוגמלו כראוי, אנחנו לא נוכל לעמוד בפני בעלי הון בבתי משפט. הם פשוט יעזבו. נוכח ההפקרות שנוקטים שר האוצר ושר המשפטים - אנחנו בוועדה צריכים לקחת את הטיפול בעניין על עצמנו".
ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) אמר כי "העובדים כבר לא מקופחים, הם נרמסו עד עפר. אם היו סוגרים שדות תעופה ונמלים, מזמן כבר היו יושבים ודנים איתם ומגיעים לסיום השביתה".
"הרבה מאוד פרקליטים גויסו ללא תכנון נאות"
עו"ד בועז גולדברג, יו"ר ארגון פרקליטי המדינה, אמר כי ישנם 860 פרקליטים בשירות המדינה. "בעשור האחרון מספר הפרקליטים הכפיל את עצמו. הרבה מאוד פרקליטים גויסו לשירות ללא תכנון נאות, בוצעו שינויים מבניים ללא הסכמת העובדים והטילו עלינו משימות ניהול ללא שכר הולם. אנחנו עובדים בעבודה מאוד שוחקת, ולעומת מגזרים אחרים השכר שלנו נשחק. משרד האוצר מציע לנו הצעות מבזות: 5% תוספת לשכר, תמורת ויתור על ימי חופש עודפים, ששווים 8%".
עו"ד גולדברג הוסיף: "הוחרגנו מההסכם האחרון שחתמה ההסתדרות ולא זכינו ליהנות מההישגים ומתוספות השכר. הגשנו הצעה מפורטת לשיפור בתנאי העבודה שלנו; ביקשנו לקבל החזר הוצאות רכב, פיצוי בגין איסור עבודה פרטית, תיקנון משרות בכירות לאור הכפלת המשרות, מסלול קידום מקצועי, ולא נענינו. הפרקליטים מתחילים לפזול החוצה, לעבודות פרטיות, כי קשה לקנות במכולת".
עו"ד ענת סבידור מועד פרקליטות מחוז מרכז, אמרה בדיון כי "אנשים יורקים דם, לא ישנים בלילות, לא רואים את הבית ואת הילדים ובסוף לא מאשרים להם שעות נוספות".
יו"ר הוועדה, ח"כ כץ, הודיע כי יתקיים דיון המשך בנושא בהשתתפות שר המשפטים, יעקב נאמן, ב-14 בדצמבר. ח"כ כץ דרש מנציגי האוצר להגיע לדיון עם נתונים מדויקים על שכרם התחילי של הפרקליטים, אופק הקידום שיש להם, הפנסיות והתנאים להם הם זכאים: "נציגי האוצר שוב לא הגיעו מוכנים לדיון. עליהם לבוא בידיים נקיות ועם רצון אמיתי לסיים מהר את השביתה לטובת מדינת ישראל ואזרחיה".

תאריך:  06/12/2010   |   עודכן:  06/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטים בוועדת העבודה: "הצעות האוצר מבזות"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מי שמכיר כיצד מתקבלים לעבודה
בפרקליטות מבין  |  6/12/10 18:12
 
- צריך להיות מוכשר כדי להתקבל
מיכל  |  6/12/10 19:34
 
- הצחקתני חה חה חה כנראה את ל"ת
...של (השלם החסר)  |  7/12/10 09:23
2
תגובה ל 1
פרקליט  |  6/12/10 20:12
 
- אם אתה לא יודע מה היה בעבר
אז אין לך מה לומר  |  7/12/10 09:30
3
קחו לשטיניץ את הגפרורים מהיד
פרקליטון  |  6/12/10 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
תושבי דהמש, שבין לוד לרמלה, מסרו על החלטתם לגורמים המוסמכים, כאות-הזדהות עם סבלם של הנפגעים היהודיים והערביים כאחד
מירב ארד
קהילות יהודיות מרחבי העולם הודיעו על גיוס תרומות לשיקום הכרמל    משרד החוץ מקדם תוכנית לאימוץ ישובים שנפגעו על-ידי קהילות יהודיות בחו"ל תוך סיוע לרכישת כבאיות
עופר וולפסון
אמזלג נבחר פה-אחד על-ידי חברי הוועד הארצי, המורכב מ-22 חברי ועדים המייצגים את כל עובדי הבנק ומנהליו    היו"ר המיתולוגי עובד בבנק הפועלים מזה 44 שנים
איציק וולף
שופטי בית המשפט העליון קבעו כי האחרים מאיר ויצחק (איציק) אברג'יל יוסגרו לארצות הברית שם הם מבוקשים בגין עבירות של רצח, סחיטה באיומים, הלבנת הון וסחר בסמים
עופר וולפסון
היעדרות עובדי מדינה מיישובי הכרמל בזמן השריפה תיחשב חופשה על חשבון המעסיק    כך עולה מהנחיה של שר האוצר    מתייחסת להיעדרויות בתאריכים 5 עד ה-7 בדצמבר    בהתאם להנחיה יהיו רשאים מעסיקים בכלל השירות הציבורי להפעיל מנגנון פיצוי דומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il