X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה עתירה שהגישו שלושה גופים נגד המפקח על הביטוח בית המשפט הורה למפקח שריג לבדוק בקפידה את ההסדר
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

בית המשפט העליון דחה היום (ג', 7.12.10) עתירה שהגישו שלושה גופים נגד המפקח על הביטוח, בגין החלטתו להטיל על רשימה של שמאי חוץ את הטיפול בתביעות בענף הרכב. העתירה הוגשה על-ידי איגוד שמאי הביטוח, המועצה לצרכנות ואיגוד המוסכים. עם זאת, הורה בית המשפט למפקח על הביטוח לבדוק בקפידה את המצב בשטח, לאור טענות העותרים נגד חברות הביטוח.
העתירה הוגשה על-ידי איגוד שמאי הביטוח, המועצה הישראלית לצרכנות ואיגוד המוסכים. הם מתנגדים להסדר שקבע המפקח הקודם על הביטוח, ידין ענתבי, בשנת 2007, בהמשך להסדר קודם שקבעה המפקחת ציפי סמט ב-2002: כל חברת ביטוח חייבת לקבוע רשימה של שמאי חוץ, כלומר שמאי רכב עצמאיים שאינם עובדיה, לפי מפתח ששל שמאי לכל 2000 כלי רכב מבוטחים. כל מבוטח יוכל לפנות לשמאי כרצונו מתוך הרשימה, כדי לקבל חוות דעת על הנזק שנגרם לרכב לאחר תאונה. ההוצאות - על חשבון החברה. מצד שני, החברה תוכל להגיש חוות דעת נגדית.
שלושת העותרים דרשו לבטל את ההסדר, ולקבוע שהמבוטח יוכל לפנות לכל שמאי רכב כרצונו, מתוך כלל השמאים בארץ, וחוות דעתו תהיה הקובעת.

"אינטרסים רבי עוצמה"

השופטת ציינה, כי בנושא נזקי רכב יש התנגשות של "אינטרסים רבי עוצמה" שלכל אחד אינטרס כלכלי ברור: המבוטחים שרכבם נפגע, חברות הביטוח החייבות לשלם, השמאים והמוסכים הזקוקים לפרנסה. המפקח על הביטוח חייב לקבוע הסדר, שיקטין ככל האפשר את ניגודי האינטרסים.

"המפקח יבדוק טענות נגד החברות"

עם זאת, קבע בית המשפט – השופטים אדמונד לוי ויורם דנציגר הצטרפו לפסק הדין של נאור – כי המפקח על הביטוח עודד שריג חייב לבדוק טענות שהעלו העותרים נגד המצב הקיים: נטען, כי בפועל מפנות החברות את מבוטחי הרכב רק לחלק מן השמאים, למרות שלכל חברה יש בכל מחוז לפחות 7 שמאי חוץ. עוד נטען, כי חברות מאיימות על שמאים, שאם לא יוציאו חוות דעת כרצוי לחברות, יוציאו החברות אותן מהרשימה. העותרים אומרים כי המפקח על הביטוח – הכוונה כנראה לענתבי ושריג גם יחד – טיפלו בתלונות בנושאים אלו "ביד רפה, אם בכלל".
בית המשפט קבע, כי העותרים יוכלו לפנות שוב לבית המשפט, אם יתברר שנושאים אלו לא טופלו. בית המשפט לא חייב את העותרים בתשלום הוצאות, למרות שהעתירה נדחתה – וגם זה מלמד משהו.

"לחברות זכות לבקר את חוות הדעת החיצונית"

השופטת מרים נאור, שכתבה את פסק הדין, אמרה כי אינה מוצאת אפשרות להיענות לעתירה. לדבריה, אין בית המשפט יכול להתערב בשיקול הדעת של המפקח, ואין המפקח יכול לכפות על החברות לקבל כל חוות דעת של כל שמאי. היא הדגישה, כי לחברות זכות לבקר ולבדוק את חוות הדעת של שמאי החוץ, ואין לקבוע , שחוות הדעת של השמאי מטעם המבוטח תהיה סופית. יש גם לחשוש, שקבלת הצעת העותרים תביא לגידול בהוצאות.

תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  07/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש העליון אישר הפעלת שמאי החוץ בביטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההתחייבות התקציבית למקדמה ניתנה ע"י משרד האוצר, בהתאם להנחיית ראש הממשלה    התשלום יועבר על-ידי הרשויות של היישובים בית אורן, עין הוד, ימין אורד ועוספיה
איציק וולף
כתב אישום בגין רצח בכוונה תחילה הוגש נגד מיכל אלוני שרצחה את בנותיה לפני כשבועיים    חנקה את בנותיה בזו אחר זו באמצעות גרב
מתן אברמוביץ
בר רפאלי, שביקרה לפני כחודש במצרים, אמרה בראיון כי מדובר ב"מקום פרימיטיבי"    דיפלומטים ואנשי תקשורת מצריים זועמים על ההתבטאות וטוענים כי מדובר בניסיון לחבל בתיירות המצרית: "מתקפה ישראלית באמצעות דוגמניות על"
איציק וולף
50 רבני ערים הצטרפו לקריאתו של רבה של צפת, שמואל אליהו, שלא למכור או להשכיר דירות לערבים    "מן המפורסמות הוא שבעקבות מכירה או השכרת דירה אחת יורד מחיר כל דירות השכנים אפילו כשהקונים והשוכרים נחמדים בתחילה. וזה המוכר והמשכיר הראשון גורם לשכניו הפסד גדול ועוונו גדול מנשוא"    קריאות לפטר את הרבנים ולפתוח בחקירה פלילית
מירב ארד
בתפקידיו הקודמים כיהן כ-Chief of Investment במערך הייעוץ של יו-בנק וכמנהל תיקים במגדל שוקי הון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il