X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בוויכוח נוקב בוועדת הכספים אמר שר הפנים כי השקיע את מלוא מרצו בנושא הכבאות, אך "בסוף במדינה דמוקרטית, הממשלה מקבלת החלטות וכך ב-2002 החליטה ממשלת שרון לבטל את מערך הכיבוי" יו"ר הוועדה גפני: "הוועדה לא תאשר את תקציב משרד הפנים, כל עוד הרפורמה בנושא הכבאות לא תטופל"
▪  ▪  ▪
שר הפנים אלי ישי בוועדת הכספים, היום [צילום: פלאש 90]

"מוכנות מערך הכבאות הייתה בראש סדר העדיפויות של משרד הפנים וניתן לבחון זאת בארכיון המשרד בתכתובות ובתוכניות עבודה" - כך אמר (יום ג', 7.12.10) שר הפנים אלי ישי, במהלך ויכוח נוקב בוועדת הכספים על האחראים למחדל מערך הכיבוי בשריפה בכרמל.
"ניתן לבוא בטענות לכל שר, על-כך שלא מתעסק ב-100% מהזמן בכל 100% תחומי האחריות שלו", הוסיף ישי. לדבריו, הוא השקיע והתריע בנושא ליקויי המערך, קיים דיונים, פגישות ואף נאבק בנושא. "בסוף במדינה דמוקרטית, הממשלה מקבלת החלטות וכך ב-2002 החליטה ממשלת שרון לבטל את מערך הכיבוי האווירי", אמר ישי. הוא ציין כי חרף ההזנחה במשך שנים, הצליח להשיג תוספת תקציב של 100 מיליון ש"ח עד סוף 2010 למערך הכבאות.
מנהל רשות האוכלוסין וממלא-מקום מנכ"ל משרד הפנים, אמנון בן עמי, אמר שהתוספות התקציביות למערך הכבאות מתקבלות רק בסופי שנות תקציב ורק אחרי תחנונים חוזרים ונשנים.
נציב כבאות והצלה, רב טפסר שמעון רומח, סקר את תקציב מערך הכבאות. לדבריו, ב-2010 עמד תקציב המערך על 618.6 מיליון ש"ח. "הייתה עלייה חדה בתקציב המערך ב-2006 בעקבות מלחמת לבנון השנייה אך לא היה בכך על-מנת לפתור באופן מוחלט את הבעיות", ציין. רומח סקר את החלטת הממשלה מיולי 2010, לפיה יקבל המערך 40 מיליון ש"ח מהאוצר, שיועברו בתוך שבועיים, 30 מיליון ש"ח ממשרד הפנים, שכבר הועברו ועוד 30 מיליון ש"ח מהרשויות המקומיות, שגם כן הועברו. לשאלתה של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), אמר רומח שיש תיאום מלא בין מערך הכבאות לשאר כוחות ההצלה וכי הדבר היה ניכר במהלך השריפה בכרמל.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר לישי כי הוא "תומך בהתנגדותך להקמת ועדת חקירה ממלכתית". גפני זעק על התעסקות התקשורת באבטחת הכנסה לאברכים, חרף ההתרעות בדבר אי מוכנות מערך הכבאות וההצלה. לדבריו, איש בתקשורת לא העלה את הנושא, חרף השפעתה המכרעת.
האופוזיציה: "100 מיליון שקל לכבאות? פארסה!"
ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), אמר בדיון כי מאז מלחמת לבנון השנייה נעשו דברים רבים בעניינים רבים כהגנה מפני טילים, מוכנות העורף וכדודמה, אך רק בנושא הכבאות לא נעשה דבר. "ההתהדרות בתוספת של 100 מיליון ש"ח היא פארסה והם אף לא הועברו במלואם", אמר. ח"כ יצחק וקנין (שס), קרא תיגר על פלסנר וחברי אופוזיציה אחרים, "על ההתקפות משולחות הרסן על הממשלה הנוכחית", לדבריו. הוא אמר שהמחדל שייך לכל הממשלות האחרונות. הצטרפה אליו גם ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) שאמרה לשר ישי כי היא מתנגדת לעליהום נגדו וטענה שהוא נובע מחוסר הגינות ושהוא קשוב יותר מקודמיו למצוקות הכבאים. יחימוביץ' האשימה את האוצר על "ההתנייה השערורייתית" של העברת תקציבים בביצוע רפורמה, כאשר מדובר בצרכי הכבאים.
ח"כ מגלי והבה (קדימה) ציין כי "הבעיה האמיתית היא בכך שלא הייתה משאית כיבוי בעוספיה וכי אילו הייתה בנמצא, השריפה הייתה מטופלת מייד לאחר שפרצה". ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) קראה להקים רשות כבאות, בהתאם להמלצות הוועדות המקצועיות שבחנו את מערך הכבאות בשנים האחרונות ובהתאם להחלטת הממשלה ממאי 2008.
בסיכום הדיון ח"כ גפני כי הרפורמה בשירותי הכבאות לא תידון בוועדת הכספים כי אם בוועדת הפנים. גפני הביע תמיכה בצורך ברפורמה ואמר שייפגש בימים הקרובים עם שר האוצר יובל שטייניץ וכי הוא מתכוון לדרוש טיפול עומק מיידי במערך הכבאות, לרבות העברה מיידית של תקציבים. "ועדת הכספים לא תאשר את תקציב משרד הפנים, כל עוד הנושא לא יטופל וכל עוד לא יועברו התקציבים שכבר אושרו", אמר.
גפני ציין כאמור כי הוא מתנגד להקמת ועדה ממלכתית לחקר האסון בכרמל, אך קרא לחקור ספציפית מדוע איפשרו לאוטובוס הסוהרים להיכנס לכביש, למרות שהיה מחסום משטרתי בכניסה אליו. "ישראל היא מדינה קטנה עם בעיות חירום קבועות ועל גופי ההצלה והחירום להיות מתואמים ולמנוע הישנות המחדל האמיתי - חוסר תיאום שאיפשר את כניסת האוטובוס לכביש הסגור", אמר.

תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  07/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלי ישי: "ניתן לבוא בטענות לכל שר"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בראש סדר העדיפויות..לפני
גיגי  |  7/12/10 14:09
2
טענות נגד כל שר
בוזי  |  7/12/10 15:38
3
הם החליטו ,אני אמרתי,
אליהו חיים  |  7/12/10 16:37
4
עצומה אלי ישי השר האחראי
חתמו על העצומה   |  7/12/10 17:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסתכמו בכ-16.5 מיליארד שקל, לעומת כ-16 מיליארד שקל בנובמבר אשתקד    הגידול בהכנסות, הן במיסים הישירים והן בעקיפים, בשיעור דומה    הירידה באבטלה סייעה לגידול של 4.9% בגביית הניכויים לעומת נובמבר אשתקד
מירב ארד
ישראייר: 40% עלייה בתיירות הנכנסת ממוסקבה לת"א, בנוסף נרשמה עלייה של כ-60% בתיירות הנכנסת ממוסקבה לאילת    הסיבה המרכזית לגידול - מזג האוויר הנוח בישראל
אלעזר לוין
דחה עתירה שהגישו שלושה גופים נגד המפקח על הביטוח    בית המשפט הורה למפקח שריג לבדוק בקפידה את ההסדר
עופר וולפסון
ההתחייבות התקציבית למקדמה ניתנה ע"י משרד האוצר, בהתאם להנחיית ראש הממשלה    התשלום יועבר על-ידי הרשויות של היישובים בית אורן, עין הוד, ימין אורד ועוספיה
איציק וולף
כתב אישום בגין רצח בכוונה תחילה הוגש נגד מיכל אלוני שרצחה את בנותיה לפני כשבועיים    חנקה את בנותיה בזו אחר זו באמצעות גרב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il