X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי התיקון לחוק שאושר במליאת הכנסת נקבעה חזקה לפיה מי שנוהג ברכב בתחום חוף הים או במקום רחצה מוכרז ביצע פעולה המהווה או עלולה להוות פגיעה בסביבה החופית
▪  ▪  ▪
[צילום: קובי סופר]

מליאת הכנסת, אישרה (יום ג', 7.12.10) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק איסור נהיגה ברכב בחוף ים של חברי הכנסת דב חנין, דוד אזולאי, חנא סוויד, מוחמד ברכה ואברהם מיכאלי.
בהצגת החוק לפני מליאת הכנסת הסביר ח"כ דוד אזולאי, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, את עיקרי ההצעה.
לדבריו, הצעת חוק זו נועדה להתמודד עם התגברות התופעה השלילית של נהיגת כלי רכב בחוף הים ובאתרי טבע, אשר מסכנת את חיי המתרחצים ופוגעת באופן קשה בחופים ובאתרי הטבע.
"התיקון לחוק, מרחיב את סמכויות המפקחים האוכפים את החוק, ומאפשר להם לעכב אדם או רכב החשודים בביצוע עבירה על-פי חוק זה, בתנאים מסוימים. בנוסף, מוצע ליצור חזקה משפטית שלפיה בעל הרכב שנמצא נוהג או חונה בתחום אסור הוא שעבר את העבירה. עוד מוצע להרחיב את סמכויות בית המשפט שהרשיע אדם בעבירה כאמור ולאפשר לו, בין היתר, נוסף על כל עונש אחר, לפסול את רישיון הנהיגה של אותו אדם לתקופה של עד 120 ימים, לצוות עליו לתקן או לשקם כל פגיעה שגרם לסביבה ולחייבו בתשלום הוצאות שהוצאו לתיקון", ציין.
עוד אמר כי בתיקון לחוק שמירת הסביבה החופית נקבעת חזקה לפיה מי שנוהג ברכב בתחום חוף הים או במקום רחצה מוכרז ביצע פעולה המהווה או עלולה להוות פגיעה בסביבה החופית, כהגדרתה בחוק.
השר להגנת הסביבה יהיה רשאי, לשם מניעת פגיעה בסביבה החופית, להוסיף שטחים לתחום שבו תחול החזקה. שטחים שהוספו כאמור יסומנו בהתאם. עוד מוצע לקבוע כי העבירות בחוק שמירת הסביבה החופית יוגדרו כעבירות של אחריות קפידה, וכן כי השר להגנת הסביבה, בהסכמת שר המשפטים ובאישור ועדת הפנים והגנת הסביבה, יהיה רשאי לקבוע כי עבירות על חוק זה הן עבירות קנס. בתיקון לחוק גנים לאומיים מוצע לאפשר לשר להגנת הסביבה להורות על קביעת שטח במקור מים או שטח המיועד לגן לאומי או שמורת טבע, כתחום מוגן אשר הנהיגה בו תהיה אסורה. סמכויות הפקחים וסמכויות בית המשפט יהיו זהות לעניין זה לסמכויות שהוצגו כאמור לגבי עבירות על חוק איסור נהיגה ברכב וחוק שמירת הסביבה החופית. כך גם לגבי האפשרות לקבוע את העבירות על חוק זה כעבירות קנס.
מיד לאחר העברת החוק אמר ח"כ דב חנין כי הנהיגה המופקרת בחופים מסכנת חיים והורסת את הסביבה. "החוק שאושר היום קובע איסור ברור והגדרות ברורות, מחדד את הענישה ומייצר מנגנוני אכיפה אפקטיביים ומודרניים. החוק עבר בכנסת דרך ארוכה וקשה גם עקב מחלוקות שונות בין משרדי הממשלה. באישורו נסתמה פרצה קשה בחקיקה הסביבתית", אמר.
מן חברה להגנת הטבע נמסר בתגובה לאישור הצעת החוק כי החוק עבר היום באופן סופי, גם למען הטבע וגם למען בטיחותם של המתרחצים.
"אישור החוק מהווה בשורה לכל מי שאוהב את ערכי הטבע שבחופים ורוצה לבלות בים מבלי לסכן את חייו כתוצאה מנהיגה פרועה בחופים. אנחנו מודים לחברי הכנסת שיזמו את החוק החשוב הזה ולמשרד להגנת הסביבה, שעזר בקידומו", אמרו בחברה.

תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  08/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר בקריאה שנייה ושלישית איסור נהיגה בחופים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ג'וליאן אסאנג' הסגיר עצמו לאחר שהוצא נגדו צו מעצר בינלאומי בחשד לאונס שביצע לכאורה בשבדיה    חלק ניכר ממקורותיו הכלכליים של האתר נסגרו בשבוע החולף    אסאנג' עשוי להפעיל את "תעודת הביטוח" שלו - מסמכים סודיים שטרם פורסמו
עופר וולפסון
בדיון על תקציב מבקר המדינה לשנתיים הבאות, הביעו מרבית חברי הוועדה תמימות דעים עם היו"ר גפני וקראו ליישום מהיר של דוח המבקר בנושא מערך הכבאות, שיפורסם מחר    תקציב המבקר אושר פה-אחד ויעמוד על 635 מיליון שקל
איציק וולף
גרושתו של המרגל הישראלי הגיעה אתמול לישראל כשהיא מלווה באביה שבשנות השבעים לחייו    כשהתברר שהוא נמצא בארץ באשרת תייר בלבד הורה שר הפנים להעניק לו מעמד בישראל
מחלקה ראשונה
מהתוצאות עולה כי תלמידי ישראל הגיעו למקום ה-41 מתוך 64 במתמטיקה ומדעים, ובמקום 36 בלבד בקריאה
טל היינריך
שחקני מכבי ת"א ביקרו ילדים בבית החולים. הפורוורד: זה טוב להם ולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il