X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הייצוא לחו"ל יהיה מעתה חופשי ןיכלול שלושה סוגי סחורות: ריהוט, מוצרי חקלאות ומוצרי תעשיה קלה הייצוא לגדה יהיה לפרויקטים בלבד ובתיאום עם הרשות "ההחלטה נועדה להמשיך ולהרחיב את הפעילות הכלכלית ברצועה, ובכך להקל על האוכלוסיה בעזה הנתונה תחת משטר דיכוי וטרור שמפעיל החמאס"
▪  ▪  ▪
משאית עם סחורות בסמוך לרצועת עזה [צילום: דובר צה"ל]

ועדת השרים לביטחון אישרה היום הקלות נוספות שיאפשרו הרחבת יצוא סחורות משטח רצועת עזה. כך מסר (יום ד', 8.12.10) מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר. לדברי הממשלה, "ההחלטה נועדה להמשיך ולהרחיב את הפעילות הכלכלית ברצועה, ובכך להקל על האוכלוסיה בעזה הנתונה תחת משטר דיכוי וטרור שמפעיל החמאס".
הייצוא יכלול שלושה סוגים של סחורות - ריהוט, מוצרי חקלאות ומוצרי טקטסיל. הייצוא לחו"ל יהיה חופשי, בעוד הייצוא לגדה המערבית יהיה לפרויקטים ובתיאום עם הרשות הפלשתינית. היצוא ייעשה בדירוג והוא כרוך בהיערכות ביטחונית ולוגיסטית במעבר כרם שלום. יש לציין, כי ישראל כבר איפשרה לאחרונה לייצא תותים ופרחים מרצועת עזה, אולם אלה יוצאו רק להולנד. עד כה יוצאו 23 טון תותי שדה וכ-33,000 פרחי ציפורן.
לוועדת השרים הוצגו נתונים על הצמיחה הכלכלית בעזה לרבות דוח קרן המטבע העולמי שפורסם לאחרונה, המראה צמיחה של 16% בכלכלת רצועת עזה וירידה באבטלה במחצית הראשונה של השנה. מגמה זו צפויה להימשך גם במחצית השנייה של השנה.
מאז ההחלטה האחרונה של ועדת השרים באשר למדיניות ישראל ביחס לעזה, שהתקבלה לפני כחצי שנה, חלה עלייה משמעותית במספר המשאיות הנכנסות מדי יום לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. יש לציין שקיבולת המעבר מאפשרת הכנסתן של 250 משאיות לרצועה ביום, אולם קיבולת זו עולה על היקף הביקוש. מתחילת חודש אוגוסט 2010 עומד ממוצע המשאיות היומי על 176 משאיות בלבד.
ועדת השרים עודכנה שעד כה אושרו לביצוע 78 פרויקטים של ארגונים בינלאומיים ושל מדינות שונות בתחומי בריאות, תשתיות, מים, ביוב, דיור וחינוך ברצועה. עוד נמסר כי ישראל תמשיך במגמה להרחבת היקף הפרויקטים בתחומים אלו.
לצד מאמציה להביא לשיפור במצבה הכלכלי של האוכלוסיה ברצועת עזה, תובעת ישראל מהקהילה הבינלאומית להמשיך את החרם על שלטון החמאס וליישם את המדיניות הקבועה בתנאי הקוורטט, וכן לנקוט בכל האמצעים למניעת המשך התעצמות והתחמשות של החמאס וארגונים אחרים בטילים ובנשק המופנים ומופעלים כנגד האוכלוסיה האזרחית בישראל. לדברי הממשלה, המשך התחמשות זאת נוגדת את החוק הבינלאומי, ופוגעת באינטרסים של האוכלוסיה החיה בעזה ותפגע ביכולתה של ישראל להמשיך בהקלות ובשיפור המצב הכלכלי של אזרחי רצועת עזה.
"בצלם" מברכים, אך חוששים מהיעדר יישום בפועל
מארגון "בצלם" נמסר כי הוא "מברך על החלטת הקבינט להקל על הייצוא מעזה, והביע תקווה ששינוי המדיניות מבטא הבנה שיש להפסיק להשתמש בשליטה במעברי הגבול לענישה קולקטיבית של אוכלוסיית הרצועה"
"עם זאת", מסר הארגון, "מבחנה האמיתי של ההחלטה יהיה ביישום. סגירת המעברים וההגבלות על סחר החוץ של הרצועה גרמו לשיתוק הכלכלה בעזה כמעט לחלוטין, ויידרש זמן רב לשקם אותה. מניסיון העבר עולה שגם כאשר אפשרה ישראל ייצוא וייבוא, היא הטילה הגבלות שרירותיות שפגעו במסחר. יש לוודא שישראל תעשה את כל מה שנדרש, בכפוף לצרכי הביטחון, כדי לאפשר תנועה שוטפת של סחורות. כמו-כן, יש לאפשר ליצרנים מהרצועה לסחור גם עם השוק הישראלי, שהיה פלח שוק חשוב לכלכלת הרצועה".

תאריך:  08/12/2010   |   עודכן:  08/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת שרים אישרה: יורחב יצוא הסחורות מעזה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מועצת הכבלים והלווין הטילה על הוט עיצום כספי בסך של 100,800 שקל לאחר ששיווקה חבילות שאינן כוללות את כלל ערוצי חבילת הבסיס
עופר וולפסון
בוועד העובדים של חברת המחשוב של הבנק טוענים כי למעבר ללוד תהיה השפעה על תנאי העבודה של העובדים וכי הוא יביא לפיטורים המוניים    במזרחי-טפחות מכחישים: לא יפוטר אף עובד. שוב מתברר כי במקום לדאוג לצרכים האמיתיים של עובדי מחיש, עסוק יו"ר הוועד בהשגת כיבודים אישיים לו ולחבריו בוועד"
יפעת גדות
האקדמיה האמריקנית לנוירולוגיה פרסמה סדרת אמצעים איכותיים שיכולים לעזור לרופאים להעריך את יעילות הטיפול בחולי פרקינסון
עופר וולפסון
מסמך משותף של הפיקוח על הבנקים, אגף שוק ההון באוצר, ורשות ני"ע קובע 12 קריטריונים המהווים סיבה לבחון קיומה של פגיעה במהימנות בקרב המנהלים כספם של אחרים
עידן יוסף
הדליפה - ממשאית שהובילה חומר רעיל ומסוכן    כבאים בחליפות ובמסיכות מטפלים באירוע    נהגים נדרשו להתפנות מיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il