X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת החינוך הצביעה בעד דחיית יישום תיקון לחוק חינוך חובה שקבע כי יצומצם גודל כיתות א'ו-ב' במקביל לתגבור מיומנויות היסוד, לפחות בעוד שנתיים יוזמת החוק, ח"כ רונית תוריש, מאיימת בפנייה לבג"ץ "גייסו את אוהביי ושונאיי להצביע נגד החוק. הם לא יוכלו לרחוץ בניקיון כפיהם כשיראו את מצב החינוך בעוד מספר שנים"
▪  ▪  ▪
ימשיכו להצטופף. תלמידי כיתות א' ו-ב' [צילום: פלאש 90]

ועדת החינוך של הכנסת אישרה (יום ד', 8.12.10) את דחיית צמצום מספר התלמידים בכיתות א' ו-ב'. לפי הצעת חוק של ח"כ רונית תירוש (קדימה) שאושרה בשנת 2007, אמור להיות מצומצם מספר התלמידים בכיתות א ו-ב' ומקביל יתוגברו בכיתות אלה לימודי היסוד.
בעקבות ההצבעה, השלמת החלתו של החוק לפיו תלמידי כתות א' ילמדו עשר שעות לימוד בכתה קטנה של 20 תלמידים תידחה לשנת תשע"ג, ובכיתות ב' - תידחה לשנת תשע"ד. זאת, בניגוד לתיקון לחוק המקורי, על פיו השלמת החלתו של החוק נקבעה לשנת תשע"ב. כמו-כן, גם שייושם החוק, תלמידי כיתות ב' יזכו לתוספת של 5 שעות במקום 10.
לאחר ההצבעה, שהתקבלה ברוב של שישה מול מתנגד אחד ונמנעת אחת, אמרה ח"כ תירוש כי תשקול הגשת בג"צ בדבר אי קיום החוק. "גייסו את אוהביי ושונאיי להצביע נגד החוק. הם לא יוכלו לרחוץ בניקיון כפיהם כשיראו את מצב החינוך בעוד מספר שנים".
"כאשת חינוך למעלה מ-30 שנים, אני כועסת מאוד", הוסיפה ח"כ תירוש. "מדובר בתיקון לחוק שאני גאה בו מאוד מפני שהוא מאפשר למערכת החינוך להשקיע בילד הבודד ולאתר, מבעוד מועד, את התלמידים שיש להם קשיי למידה או לקויות למידה. האיתור המוקדם ימנע אלימות ותסכול בקרב התלמידים המתקשים ובעיקר יסייע לשקם את ביטחונם העצמי".
תירוש פנתה לחברי הכנסת ולשר החינוך שלא נכח בדיון וביקשה שיעבירו מסר לדורות הבאים בדבר חשיבות ההשקעה בגיל הרך ויצביעו נגד הצעת משרד האוצר. "תעזבו אתכם משיקולי רייטינג ומהתכוננות למבחנים הבינלאומיים ותקנו לתלמידי ישראל את הבסיס החשוב ללימודי ההמשך. השקעה בגיל הרך", הוסיפה. "כך תימנע העברת תקציבים גדולים הרבה יותר בשלבים מאוחרים, לשם צמצום הפערים בינינו לשאר המדינות המפותחות".
תירוש אף הביעה תרעומת על נימוקי מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, שנכח בדיון, כאילו רפורמת "אופק חדש" באה במקום צמצום כיתות הלימוד. "אופק חדש משלים את החוק ולא בא במקומו. אני מציעה למדינה להחזיר את המע"מ שלקחה מהאזרחים באמצעות תאגידי המים ולהשקיעו לחינוך".
מזכ"ל הסתדרות המורים: "זו הפרת הבטחה שקיבלתי כאשר חתמתי על רפורמת 'אופק חדש'"
יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, ציין כי דחיית יישומו של החוק מהווה הפרת הבטחה שניתנה לו. "כאשר חתמתי על רפורמת 'אופק חדש', עשיתי זאת ביודעי שכיתות א' ו-ב' יצומצמו בלימוד מיומנויות היסוד". עוד הוסיף כי מדובר ביום גרוע להצביע נגד הקטנת הכיתות לאחר שהתברר המיקום הגרוע של תלמידי מדינת ישראל במבחני פיז"ה הבינלאומיים: "יש לחזק את הבסיס כדי שהמבנה לא יתמוטט בשלבים מאוחרים יותר".
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), הודיע לנציג משרד האוצר כי בכהונתו כיו"ר ועדה לא ישקוט עד אשר תושלם תחולתו של החוק. "לא מדובר במיליארדים אלא בסכום קטן, יחסית. אני בטוח שאם הצלחתם למצוא כסף במשך 30 שנים לאברכים, תוכלו למצוא את התקציב גם לטובת תלמידי ישראל". עוד הוסיף כי לא מקובל עליו שמשרד החינוך צריך לקבוע סדרי עדיפויות, במקום לפתור את כל בעיות החינוך. "תעזבו את הטייס האוטומטי שאתם עובדים איתו ותתחילו לחשוב בצורה יצירתית".
ח"כ עינת וילף (עבודה), שנמנעה בהצבעה, אמרה כי אינה נגד החוק אך היא חושבת שקיימות דרכים טובות יותר להפוך את הפירמידה ולייעל את הלימודים בגיל הרך.
היועצת המשפטית של הוועדה: "החוק מופר כבר כיום"
היועצת המשפטית של ועדת החינוך, עו"ד מירב ישראלי, הודיעה כי כבר כיום קיימת הפרת חוק מצד מדינת ישראל. על-פי התיקון המקורי לחוק משנת 2007, היו אמורות כיתות א' ללמוד כבר השנה (תשע"א) 10 שעות לימוד בקבוצות מצומצמות במקצועות הקריאה, הכתיבה והחשבון, אך הדבר אינו מתרחש במציאות. "הממשלה מסתמכת, מראש, על דחיית מועד התחולה כפי שמוצע עתה בחוק המדיניות הכלכלית לשנים 2012-2011", אמרה.

תאריך:  08/12/2010   |   עודכן:  08/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחה יישום החוק לצמצום מספר התלמידים בכיתות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מפקד הצבא, הגנרל אלנבי, נכנס אל העיר העתיקה בשער יפו בראש תהלוכת ניצחון
איתמר לוין
החברה נפסלה בעקבות דוח של חברת מודיעין אזרחי, שהסתבר כלקוי ושגוי
עופר וולפסון
כך עולה התיקון לחוק לשכת עורכי הדין, שאישרה ועדת החוקה של הכנסת    ריוויזיה שהוגשה תביא בקרוב לדיון נוסף בהצעת החוק    יו"ר הלשכה טען: "זה כמו שחברי מועצת עיריית ת"א יהיו הרוב בכנסת"    יו"ר הוועדה, ח"כ רותם: "לא ייתכן שתקציב הלשכה יהיה כזה סוד מדינה, שאפילו באתר ויקיליקס לא יהיה ניתן לאתרו"
יפעת גדות
בדיקת ה-Cardiac MRI מאפשרת הדמיה ברמת דיוק גבוהה, ללא חשש לסיבוכים הנובעים מצנתור אבחנתי וללא סכנת קרינה
מוטי פשכצקי ואסף אקרמן
החלוץ יעבור מחר בדיקה מכרעת ואולי יאלץ לעבור ניתוח: זה לא נראה טוב כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il