X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברקת משך את עתירתו לאחר שהוועדה הבטיחה לדון בטענותיו נגד הרכבה ועבודתה
▪  ▪  ▪
ניר ברקת [צילום: פלאש 90]

הוועדה לבחירת הרבנים הראשיים לירושלים תדון בטענות שהעלה ראש העירייה, ניר ברקת, נגד הרכבה ודרכי עבודתה. כך מסרה תנועת נאמני תורה ועבודה, בעקבות דיון שהתקיים (יום ד', 8.12.10) בבג"ץ בעתירה שהגישו ברקת והתנועה.
ברקת טען בעתירתו, שהוגשה באמצעות עו"ד ד"ר אביעד הכהן, כי הוועדה פועלת ללא קריטריונים, בהעדר נהלים מסודרים, מתוך מגמה לבנות גוף בוחר שיפגע בעיקרון הייצוג ויביא לבחירתם של "מועמדים מטעם", שהבולט ביניהם הוא הרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף.
לדברי נאמני תורה ועבודה, עוד לפני הדיון, קיבלה פרקליטות המדינה את טענות העותרים ולפיהן יועץ השר, אבנר עמר, שאחיינו עובד בישיבה שבראשה עומד הרב יצחק יוסף, נגוע בניגוד עניינים חמור ואסור לו לרכז את עבודת ועדת הבחירות או להשתתף בישיבותיה. כמו-כן בוטלו מספר החלטות שקיבלה הוועדה בהיעדרם של נציגי העירייה, וכל ההליך יצטרך להתחיל מחדש.
במהלך הדיון מתחו השופטים ביקורת חריפה על עמדת הוועדה, שלפיה רק מתפללים דתיים יקבלו ייצוג בגוף הבוחר. "אני מתפלל בבית כנסת שמחצית ממתפלליו בימים הנוראים אינם באים אליו כל יום. האם אין להם זכות לקבוע מי יהיה רב העיר?", הקשה השופט אליקים רובינשטיין. הוא הוסיף: "כל אדם בירושלים נזקק לשירותי הרב. לא רק אדם דתי. כל אדם באשר הוא. יש לתת לכך ביטוי בגוף הבוחר שייצג וישקף את כלל תושבי העיר".
ראש ההרכב, השופטת מרים נאור, דרשה משר הדתות, יעקב מרגי, לפעול בהקדם לתיקון תקנות בחירת רב עיר, כדי לתת מענה לליקויים הרבים הקיימים בתקנות הנוכחיות.
ברקת ניאות לקבל את הצעת בית המשפט לנסות וליישב את דרכי הבחירה בוועדה עצמה, אך הדגיש שהסכמתו מותנית בכך ש"וועדת הבחירות תדון מחדש, בלב פתוח ובנפש חפצה, בכל הנושאים שהועלו בעתירה וטרם באו על פתרונן, לרבות קביעת קריטריונים שיתנו מענה ראוי לשיקוף וייצוג פרופורציונאלי של כלל תושבי העיר, וקביעת נוהלי עבודה ופרוצדורות ראויות לעבודתה התקינה של הוועדה".
לנוכח הערותיהם החריפות של השופטים כלפי התנהלות הוועדה עד כה, הודיע עו"ד ישראל פת, לאחר שנועץ באנשי משרד הדתות, כי הוועדה תהיה מוכנה לדון מחדש בכל הנושאים שעלו בעתירה וטרם מצאו את פתרונם, ועל סמך הודעה זו ניאות ברקת למחוק את עתירתו בשלב זה.
הכהן אמר לאחר הדיון: "בית המשפט הביע את מורת רוחו ובצורה חריפה מהניסיון לייצר גוף בוחר מטעם שיהפוך את כל תהליך הבחירה לתוצאה ידועה מראש. יש לקוות שבעקבות הערות השופטים יפעל השר לתיקון מיידי של התקנות, כך שיובטח כי הרב הראשי שייבחר יהיה לא רק 'אדיר במלוכה' אלא גם 'בחור כהלכה', תרתי משמע".
אגודת נאמני תורה ועבודה מסרה בתגובה: "יש לשנות לאלתר את התקנות לבחירת רבני עיר ולתקן תקנות חדשות. רק שינוי מהותי ויסודי בתקנות, והתנהלות התהליך בצורה שקופה, יאפשר הקמת גוף בוחר שייצג נאמנה את כלל תושבי ירושלים הנזקקים לשירותי הרבנות".

תאריך:  08/12/2010   |   עודכן:  09/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ בביקורת על הוועדה לבחירת רבנים לירושלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בחירת רבנים
שלומיאל יעקבי  |  9/12/10 12:28
 
- משחדים את ש"ס ואז יש שקט פה
ירחמיאל טיז-אלנבי  |  14/12/10 01:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
גברה על הפניקס    תכסה לשון הרע, הפרת זכויות יוצרים ומרמה של עובדים    סוכנות הביטוח - כנען    משרדים גדולים רכשו עד עתה פוליסה בחו"ל
איתמר לוין
הנאשם בתאונת פגע וברח גם הורשע בבית המשפט השלום בעבירה בה כלל לא הואשם    העצור נחקר תוך הסעתו מבית מעצר אחד למשנהו וחזרה, כשהוא נותר ער כל הזמן, ורק חוקריו מתחלפים וזוכים להפסקת שינה
עופר וולפסון
ברומטר השחיתות העולמי לשנת 2010 מגלה כי כשלושה רבעים מהציבור בישראל מאמין כי חלה עלייה ברמת השחיתות במדינה בשלוש השנים האחרונות    82% רואים במאמצי הממשלה להילחם בשחיתות כלא-יעילים - האחוז הגבוה ביותר מבין מדינות ה-OECD
אלעזר לוין
הנכס העיקרי של החברה - שכונת מגורים במזרח ירושלים ליד ארמון הנציב    עו"ד ויסגלס, נציגו של המשקיע: "העיסקה נעשית ממניעים כלכליים בלבד, וללא משמעות פוליטית"
איתמר לוין
טוענת: מבקר המדינה מחזק את עמדתו של שר הפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il