X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגיש לבית המשפט המחוזי תביעת לשון הרע נגד ידיעות קריית שמונה בסכום של 2.5 מיליון שקל, בטענה שהכתבה המכפישה על אודותיו פורסמה כתוצאה מנקמנות ומאינטרסים אישיים של יריביו הפוליטיים "העיתון ביסס את טענתו השגויה כאילו מכרז הסעות 'נתפר' למקורבי התובע"
▪  ▪  ▪
ראש מועצת מטולה, הרצל בוקר [צילום: יח"צ]

ראש המועצה המקומית מטולה, הרצל בוקר, הגיש ב-24 בנובמבר כתב תביעה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד המקומון ידיעות קריית שמונה, מקבוצת ידיעות אחרונות, בגין כתבה שהוציאה לשון הרע על אודותיו, ולפיכך הוא דורש פיצוי בסכום של 2.5 מיליון שקל.
בתביעתו, שהוגשה באמצעות עו"ד ערן שפינדל ממשרד עו"ד שפינדל, כהן - בלחרסקי ושות', יוצא בוקר בטענה כי המקומון החליט לפגוע ולהכפיש את יושרו וניקיון כפיו בכתבה שפרסם על אודותיו, כתוצאה מנקמנות ומאינטרסים אישיים של יריביו הפוליטיים.
בכותרת הכתבה מואשם בוקר ב"תפירת מכרזים לקרובים", אולם בכתב התביעה הוא טוען כי בפנים הכתבה ישנה התייחסות למכרז אחד ויחיד - מכרז הסעות תלמידים. לדבריו, אילו העובדות היו מוצגות כהווייתן ביחס לאותו מכרז הסעות, הציבור היה נחשף לכך שדבר לא נעשה שלא כשורה. בוקר טוען כי המועצה העמידה את השירות האמור למכרז, על-מנת להפחית את סעיף ההוצאות השנתי בגין הסעות תלמידים ומורים. והלכה למעשה, ההוצאות אכן פחתו משנים עברו. כמו-כן, הוא טוען, החברה אשר זכתה בסופו של יום במכרז, עבדה בעבר עם המועצה, וזאת עוד טרם מינויו של התובע לראש המועצה. את המכרז ליווה באופן צמוד, ובכל שלבי הדיונים, היועץ המשפטי של המועצה, והמכרז אף עבר את שבט ביקורתו של מבקר המועצה (גוף שאינו תלוי במועצה ו/או העומד בראשה), אשר קבע כי לא נפל כל דופי בפעילות המועצה במכרז או בפעילותו של ראש המועצה.
"מכאן נשאלת השאלה על יסוד אלו נתונים, ביסס העיתון את טענתו כי המכרז 'נתפר' למקורבי התובע? על יסוד טענה מרכזית (שגויה) לפיה החברה הזוכה הייתה גבוהה ב-130 אלף שקל מהצעה של חברת הסעות אחרת", נכתב בכתב התביעה.
עוד נאמר בכתב התביעה כי "התובע - ראש המועצה, גאה ביושרו ופועלו מזה כ 35- שנה: לחזק - להגן - ולפתח את יישובי הצפון ובפרט את המועצה המקומית מטולה, תחת אמתחתו 'כנבחר ציבור', הוא מחזיק אך ורק בשמו הטוב ובפועלו רב השנים. לפתע הוא מוצג כלפי כולי עלמא כ'מושחת'; ולו, לא נותר אלא לעמוד ולחזות במראה עמל כפיו ושמו הטוב העולים בלהבות".
לדברי התובע, מקומון ידיעות קריית שמונה חטא כלפי התובע שלוש פעמים: פעם אחת בעצם פרסום "הכתבה הדיבתית, השקרית
והפוגענית"; פעם שנייה בכך שלטענת התובע הפציר בהם לבדוק את העובדות לאשורן טרם פרסום הכתבה (הפנה אותם להחלטות שיפוטיות וליועץ המשפטי של המועצה), אולם הם התעלמו, לדבריו, במפגיע, מבקשתו; ופעם שלישית בכך שבחרו שלא להיענות לדרישתו ולהתנצל על הבדיות שפורסמו על ידם, בין היתר, באמצעות הכנת "כתבה מתקנת".
התובע טוען כי משהייתה לנתבעים האפשרות לצמצם את נזקיו על-ידי פרסום כתבה מתקנת ומתנצלת - אך הם בחרו שלא לעשות כן, חרף ועל-אף שהובא לידיעתם, כי האמירות שפורסמו על ידם בכתבות הן טועות ומטעות ועולות כדי הוצאת לשון הרע, לטענתו - הרי שאין הם יכולים עוד לטעון להגנת תום לב.

תאריך:  09/12/2010   |   עודכן:  09/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש מועצת מטולה תובע את ידיעות: "כתבה מגמתית ושקרית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל גרוסברד
כספי מסכם נצחון ועם הפנים ללברון (א' ב-+LIVE): "להפוך כל דקה ל-2"
איציק וולף
לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד גבי חן שלפני כחודש דרס למוות שני חיילים בתחנת הסעה בעכו באמצעות המשאית שברשותו
עופר וולפסון
המחקר שבוצע בבנק ישראל מעלה כי הודעה שכזו אומנם מעלה את הביקושים בטווח הקצר, אך היא בעלת השפעה מרסנת בטווח הארוך    הגדלת הייצוא משפיעה על התוצר פי שניים מהגדלת ההוצאה הציבורית
נדב יעקבי
מי עוד ראוי למקום ב-11? אניימה ומסי בפנים. היכנסו וטקבקו את דעתכם
עידן יוסף
מוקד המידע הטלפוני (כוכבית 8787) אותו משיק משרד התחבורה לא יהיה בחינם    לא יכלול חלק ממפעילות התחבורה הציבורית ולא יפעל 24 שעות ביממה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il