X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חפצים של בית שנשרף בבית אורן [צילום: פלאש 90]
רק 50% מהרכוש שנפגע בדליקה - מבוטח
גם נזק של 400 מיליון שקל ליערות, ועוד נזקים גדולים לכבישים, למים, לביוב ולחשמל אינם מבוטחים משפחות 42 הנספים יקבלו פיצויים בכ-200 מיליון שקל, רובן לאורך זמן

כ-50% מנזקי הרכוש בדליקה בכרמל מבוטחים, בעיקר בחברות הפניקס, הראל, מנורה, איילון והחברה לביטוח חקלאי. האוצר מעריך את סך נזקי הרכוש לבתים ודירות ב-100 עד 120 מיליון שקל, כך שנזקים בכ-60 מיליון שקל אינם מבוטחים. בעלי הרכוש חייבים לקוות שיקבלו סיוע מתקציב המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לעשות כן, אך עד היום לא נעשו צעדים ממשיים בעניין זה.
חברות הביטוח ישלמו את כל הנזקים לבתים ולתכולה, בתנאי שהביטוח נעשה על שווים המלא. הן יגבו מהמבוטחים השתתפות עצמית קטנה, כמה אלפי שקלים לכל היותר. כן יחזירו למבוטחים שכר דירה, אם נאלצו להתגורר במקום אחר עקב הנזק לבית.
שיקום הבתים יכול להיעשות באחת משתי דרכים: המבוטחים ישקמו את הבתים בעצמם ויגישו את החשבון לחברות, או שהחברות ישקמו על חשבונן ועם קבלנים שלהן. פוליסות הביטוח קובעות בדרך כלל באיזו דרך משקמים את הבתים. אשר לרכוש שנשרף, מקובל שהמבוטח קונה רכוש או ציוד תחליפיים, ומגיש את החשבון לחברת הביטוח.

200 מיליון שקל למשפחות הנספים

משפחות 42 הנספים יפוצו בכ-200 מיליון שקל. הפיצויים מתחלקים לכמה סוגים: (1) תשלומי פוליסות ביטוח חיים לכ-20 מעובדי שירות בתי הסוהר (שב"ס) כמעט כולם מבוטחים במבטחים, מקבוצת מנורה; (2) פנסיות ליורשי המבוטחים במבטחים; (3) מענקים של משרד הביטחון למשפחות השוטרים ואנשי שב"ס שנספו; (4) פנסיות והטבות אחרות של משרד הביטחון למשפחות השוטרים ואנשי שב"ס.
המענקים משולמים מיד. הפנסיות, שהן המרכיב העיקרי בהוצאה הכספית, ישולמו במשך עשרות שנים. אלמנות יקבלו את הפנסיה כל ימי חייהן, והיתומים יקבלו פנסיה עד הגיעם לגיל 18. בנוסף, יקבלו המשפחות מענקים לשיפוץ דירה, והיתומים יקבלו מענקים ללימוד במוסדות השכלה גבוהה. משרד הביטחון דואג גם להטבות נוספות לקרובי הנספים.
חברת הביטוח איילון חזרה והבהירה היום (9.12.10), כפי שפורסם בלעדית ב-News1, כי אנשי שב"ס נספו כשהיו מחוץ לאוטובוס. הלכך, ביטוח החובה של הרכב, מחברת מאיה טורס, באיילון, אינו תופס. איילון תשלם רק את הנזק לאוטובוס, כ-2 מיליון שקל. איילון ריכזה בימים האחרונה מסמכים, עדויות וצילומים, כדי להוכיח את טיעונה.

הנזק העיקרי אינו מבוטח

הבעיה הכספית העיקרית בשיקום נזקי הדליקה היא, שהנזק העיקרי אינו מבוטח כלל: בראש ובראשונה, נזק של כ-400 מיליון שקל ליערות קק"ל שעלו באש, 40 אלף דונם. קק"ל אינה מבטחת את היערות, ויהיה עליה להתבסס על תרומות מהארץ ומחו"ל ועל סיוע ממשלתי.
נזקים נוספים, שגובהם הכספי לא ברור, נגרמו לכבישים, דרכים, צינורות-מים וביוב ועמודי חשמל. גם נזקים אלו אינם מבוטחים. האוצר העביר סכומים ראשונים לתיקונים דחופים, כגון ביוב. נזק נוסף נגרם לשדות ומטעים, והיקפו הכספי לא ברור. חברת החשמל כבר מתקנת את הנזקים לקווי המתח. חברת החשמל מבוטחת בחברות גדולות בחו"ל, ותגיש להן את החשבון.

תאריך:  09/12/2010   |   עודכן:  09/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 50% מהרכוש שנפגע בדליקה - מבוטח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השריפה והביטוח
מנדלה משינקין  |  9/12/10 23:28
2
ביטוח חובה
קוביצ  |  10/12/10 12:57
 
- ביטוח חובה ( רוצה להוסיף)
קוביצ  |  10/12/10 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רכשו שני בנייני משרדים המושכרים לממשלת בריטניה בתשואה של 7%
אלעזר לוין
"אין מקום לשמחה על יציאת ארה"ב מהמעורבות - בלי הידברות יגבר בידודנו בעולם"    "אין מנוס מהסדר עם ויתורים כואבים, שאיש מאיתנו, כולל אני, לא חלם עליהם בעבר"    "קיצוץ תקציב הביטחון לא יפגע בנושאים חיוניים"
עופר וולפסון
חוקרים החלו באחרונה בתוכנית מחקר חדשה הבאה לוודא כי חיות המשק יחיו חיים מאושרים יותר, אך יתרונותיה אמורים להיות מתועלים גם בחזרה אל בני האדם    בשר של פרות בלתי-מאושרות התגלה כאיכותי הרבה פחות, ובעל חיי מדף קצרים
איתמר לוין
הורה לבחון אפשרות שהמידע מן המשטרה והשב"כ יימסר ישירות לוועדות בזמן שביתת הפרקליטים    תיבדק אפשרות שדוחות של משטרת ישראל ועמדת השב"כ בעניינו של האסיר יימסרו ישירות לידי הוועדה
איתמר לוין
דחה את בקשתה של חברת שערי ריבית לעכב את מימוש זכייתה של קבוצת שווי הוגן במכרז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il